piotrb Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Witam W ramach eksperymentu postanowiłem zbudować model samolotu WW I dwusilnikowy. Mój wybór padł na samolot Gota GIV. Samolot w porównaniu z jednosilnikowcem jest bardzo „delikatny”. Gota lata szybko. Oblot odbył się przy mocnym wietrze https://drive.google.com/open?id=0B_nOYacdiVGiZ1FtLWtxNkU3QjA Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 szybkie toto ....ale na przykładzie tak dużego oryginału wyskalowanego do rozpiętości, widać problem obecnego regulaminu ww1 Modele dwusilnikowe i jednosilnikowe mając tą samą rozpiętość, zupełnie do siebie nie pasują. Dwusilnikowce zachowując proporcje mają bardzo cienkie i smukłe płaty co przy dwóch silnikach czyni je znacznie szybsze. Niestety są również delikatniejsze i kolizja na zawodach szybko je eliminuje z walki. Wzorem ww2 moim zdaniem należy takie modele budować o rozpiętości 1,2m ale temat zostanie omówiony zapewne dopiero na przełomie roku. Gratuluję pomysłu i udanego wykonania ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Próbowałem i pisać i gadać na zawodach: niby jest wola w Narodzie, ale jakaś taka ukryta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrb Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Witam Masz rację Mirku. Osobiście uważam , że dodanie kilku centymetrów ułatwiłoby budowę wielosilnikowców. Przy wyborze modelu sugerowałem się w jaki sposób zamontowane są silnik. Gotha ma napęd pchający, który zamocowany jest „ stabilnie” do dolnego płata. Sam płat wzmocniłem płaskownikami i muszę przyznać, że zdaje to egzamin przy „kraksach”. (ani razu nie odpadł mi żaden silnik). Marek dodał do zestawu fajne makietowe koła, które wyglądają super ale są za małe i nie można wystartować na nich z trawy. Kadłub z ledwością pomieścił osprzęt, więc musiałem go wzmocnić 4 „solidnymi” węglami ( przy krecie model się nie rozpadł ). Obecnie waga modelu wynosi 542 g z pakietem co jest niezłym wynikiem wziąwszy pod uwagę ilość węgla i CA jakie zostały wbudowane przy budowie i naprawac:). Co do zmian w regulaminie to myślę że jest to odpowiednia chwila żeby rozpocząć dyskusję na ten temat bo pewnie powstają już następne samoloty na przyszły sezon . Ale to chyba już na innym wątku:) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Czyli jest nas już trzech myślących podobnie o zwiększeniu rozpiętości wielosilnikowców wwI ... to już mała grupa "lobbingowa" celem zmian regulaminu na koniec roku ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekO Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Cieszę się, że temat dwupłatów WW1 powrócił. Chcę również przypomnieć, że przed rozpoczęciem sezonu 2016 NC1 i NC2 podjęli próby uporządkowania regulaminu w tej kwestii: http://www.aircombat.pl/ACES/forum/viewtopic.php?t=1263&start=0 Jednak zawodnicy udzielający się na forum zaprotestowali i pozostały zapisy, na które zwraca uwagę Piotr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi