Jump to content
Sign in to follow this  
piotrb

Gotha G IV NPN

Recommended Posts

Witam

W ramach eksperymentu postanowiłem zbudować model samolotu WW I dwusilnikowy.  Mój wybór padł na samolot Gota GIV.

 

post-15255-0-63745900-1470993505.jpg

 

Samolot w porównaniu z jednosilnikowcem jest bardzo „delikatny”. 

 

post-15255-0-73114800-1470993532.jpg

 

post-15255-0-18582700-1470993542.jpg

 

 Gota lata szybko. Oblot odbył się przy mocnym wietrze

 

https://drive.google.com/open?id=0B_nOYacdiVGiZ1FtLWtxNkU3QjA

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

szybkie toto ....ale na przykładzie tak dużego oryginału wyskalowanego do rozpiętości, widać problem obecnego regulaminu ww1

 

Modele dwusilnikowe i jednosilnikowe mając tą samą rozpiętość, zupełnie do siebie nie pasują.

Dwusilnikowce zachowując proporcje mają bardzo cienkie i smukłe płaty co przy dwóch silnikach czyni je znacznie szybsze. Niestety są również delikatniejsze i kolizja na zawodach szybko je eliminuje z walki.

Wzorem ww2 moim zdaniem należy takie modele budować o rozpiętości 1,2m ale temat zostanie omówiony zapewne dopiero na przełomie roku.

 

Gratuluję pomysłu i udanego wykonania :)

 

ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałem i pisać i gadać na zawodach: niby jest wola w Narodzie, ale jakaś taka ukryta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam


Masz rację Mirku. Osobiście uważam , że dodanie kilku centymetrów ułatwiłoby budowę wielosilnikowców. Przy wyborze modelu sugerowałem się w jaki sposób zamontowane są silnik. Gotha ma napęd pchający, który zamocowany jest „ stabilnie” do dolnego płata. Sam płat wzmocniłem płaskownikami i muszę przyznać, że zdaje to egzamin przy „kraksach”. (ani razu nie odpadł mi żaden silnik). Marek dodał do zestawu fajne makietowe koła, które wyglądają super ale są za małe i nie można wystartować na nich z trawy. Kadłub z ledwością pomieścił osprzęt, więc musiałem go wzmocnić 4 „solidnymi” węglami ( przy krecie model się nie rozpadł :)). Obecnie waga modelu wynosi 542 g z pakietem co jest niezłym wynikiem wziąwszy pod uwagę ilość węgla i CA jakie zostały wbudowane przy budowie i naprawac:).

Co do zmian w regulaminie to myślę że jest to odpowiednia chwila żeby rozpocząć dyskusję na ten temat bo pewnie powstają już następne samoloty na przyszły sezon . Ale to chyba już na innym wątku:) 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jest nas już trzech myślących podobnie o zwiększeniu rozpiętości wielosilnikowców wwI ... to już mała grupa "lobbingowa" celem zmian regulaminu na koniec roku ;)

 

ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cieszę się, że temat dwupłatów WW1 powrócił.

 

Chcę również przypomnieć, że przed rozpoczęciem sezonu 2016 NC1 i NC2 podjęli próby uporządkowania regulaminu w tej kwestii: http://www.aircombat.pl/ACES/forum/viewtopic.php?t=1263&start=0

 

Jednak zawodnicy udzielający się na forum zaprotestowali i pozostały zapisy, na które zwraca uwagę Piotr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.