Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Callab Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Witam, Jako że miałem trzy tygodnie spędzić w strefie nadgranicznej, potrzebowałem czegoś do patrolowania strefy powietrznej. Po kilku ruchach myszki (komputerowej) i ołówka (analogowego) zaprojektowałem balsową deltę. Po kolejnych kilku ruchach nożykiem i papierem ściernym powstał samolot zwiadowczy ( ), który przedstawiam poniżej. Na razie filmik i dwa zdjęcia. Później przedstawię kilka zdjęć z budowy i, jak by było zainteresowanie, to mogę przygotować plan modelu i wrzucić na forum. Wrażenia z lotu: SUPER! Model bez pakietu waży 266g. Żeby wyważyć potrzebny jest pakiet o masie 170g. Czyli ponad 1/3 masy startowej to pakiet, ale za to mam co najmniej 20 minut latania na pełnym gazie - ok. 90km/h. I o to właśnie chodzi, żeby było szybko. Rozpiętość to 750mm. Model jest wygodny w transporcie - zdejmujemy stateczniki i mieści się do pudełka a'la pizza box. Zabawa przednia. Filmik z patrolu granicznego: 6
Callab Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Przyklejanie żeber: Keson: Lotki: Łoże silnika: Stateczniki w kieszeniach umożliwiających ich wsuwanie i wysuwanie: No i cały szkielet: CDN. 1
Dawid Leśniewski Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Fajnie TO wygląda - i fajnie lata.
mirolek Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Winglety są mocowane na wcisk i zaczepiane tylko o dźwigar czy są jakoś dodatkowo kotwione od spodu w skrzydle? Konstrukcja prosta i chyba udana, bo model nieźle wywija w powietrzu Czy były próby lotu z większym obciażeniem? Jaki jest stosunek ciągu silnika do masy modelu? Pytam po kątem możliwości założenia na nosie kamery fpv. Taki "kompaktowy" model który można wrzucić do bagażnika każdego samochodu i nie wymagający kłopotliwego składania przed lotem byłby dobrą alternatywą. ms
Callab Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Serwa mocowane od spodu, przesunięte jak najdalej do przodu. Niestety takie ułożenie nie zabezpiecza przed uszkodzeniem serwa przy lądowaniu. Planuję zamontować tam jakieś proste owiewki. Mocowanie stateczników: Od spodu w statecznik wklejone są śruby M2. Śruby z dwóch powodów: po pierwsze gwint ułatwia wklejenie, po drugie łby służą do zakotwienia stateczników od spodu: Od spodu w folii wypalone są otwory, przez które przechodzą łby śrub. Mocowanie może być zrealizowane dwojako: Gumka: lub specjalny zatrzask: Oba rozwiązania się sprawdzają. Gumka łatwiejsza w obsłudze. Stosunek ciągu śmigła do masy modelu mam ok. 1:1. Akurat taki silnik ze śmigłem miałem w szufladzie. Na pewno uniesie jeszcze dodatkowo co najmniej 100 g. - to sprawdziłem eksperymentując z wyważeniem. Czyli można dać lżejszy pakiet i zamontować pewnie co najmniej 150g dodatkowego sprzętu (jakiś stabilizator, kamerkę, autopilot czy tym podobne). P.S. Mirek oglądnij film do końca ...
mirolek Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Oglądając film na słabym łączu nie doczekałem do końca wszystko jasne. Model idealnie sprawdza się w locie z kamerą a nadajnik fpv nie będzie stanowił problemu wagowego . To idealna platforma na szybki wypad za miasto .... w goglach wizyjnych ms
bandyr Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Jeśli istnieją tak zwane "plany" to poproszę na maila ireneusz_susko@interia.pl Swoją drogą gratuluję projektu .
mayster8405 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Jeśli to możliwe, czemu nie w poście i jeszcze dla ułatwienia w pliku pdf.Byłoby wszystko w jednym temacie i dla każdego
Callab Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Plan będzie jak go dokończę rysować. Postaram się zdążyć do końca tygodnia, bo jak nie to dopiero na początku września. Przedział bagażowy. Pakiet upychany jest gąbką pod kesonem, w środku odbiornik, a z tyłu regulator, tak żeby omiatało go powietrze. Może jakąś owiewkę też dostanie, ale na razie tak jest dobrze. Pokrywa z cienkiej sklejki mocowana z przodu językiem wchodzącym pod keson, z tyłu sklejka wsuwana jest pod poprzeczkę. Proste i skuteczne rozwiązanie. Na lotkach zrobiłem zwichrzenie. Nie wiem jak latałby bez niego więc trudno mi orzec na ile pomaga w locie. W spokojnym powietrzu delta lata równo, w turbulentnym, leciałem raz nią na zboczu po zawietrznej, kiwa się na wszystkie strony - ale generalnie po zawietrznej się nie lata. Lądowanie albo klasycznie, jednak prędkość lądowania jest wtedy dosyć spora, albo zaciągamy na maksa i delta opada płasko na ziemię - jak to delta. 1
Callab Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Oto i plan. Miłego studiowania Patrol Delta plan.pdf 2
bandyr Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Dzięki za plany dobra robota w międzyczasie zaczynam budowę... pozdrawiam.
mayster8405 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Dla zrozumienia!?, górna powierzchnia płata od kesonu do spływy nie jest pokryta, jak w końcowych ujęciach z filmiku.
bandyr Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Chyba jest żółtą folią bo balsa ma inny kolor poza tym to czemu miałaby nie być pokryta ?
Callab Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Żółta, przeźroczysta folia. Żeby od razu było widać, że to balsowa konstrukcja a nie z jakiegoś ... wiecie czego.
mayster8405 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Ha,ha ! ,jasne,założyłem lepsze okulary i oczywistość jest oczywistoscią wygłupiłem się , przepraszam.
Rekomendowane odpowiedzi