Skocz do zawartości

Travel Air-Black Horse


BART

Rekomendowane odpowiedzi

No było by soczyście :/ Raz się udało, ale drugim razem możesz nie mieć tyle szczęścia i radości z latania. Poza tym ja unikał bym znajdowania się w strefie rażenia śmigła. Staraj się znajdować za pracującym śmigłem, a nie tuż obok, lub z przodu. Trzeba przewidywać, bo zdrowia później nikt nie wróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 188
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam!

Mój Travel doczekał się oblotu :D i nadal w jednym kawałku 8)

Przed oblotem, za radą kolegi, wzmocniłem mocowanie podwozia, wklejając sklejkę na spodzie kadłuba na długości od wręgi silnikowej do początku krawędzi natarcia skrzydła. Kawał dechy (3mm) powinien na trochę wystarczyć... :wink:

 

Emocje po EG napedzanym 400permax: wow :shock: !

Silnik 46LA jak dla mnie daje super moc, a na poważnie to raczej do spokojnego latania...

 

Strasznie się bałem czy dam sobie radę z TAir'em jako pierwszą spaliną, ale nie było tak źle mimo że nie jestem asem przestworzy :wink:

Latałem na wychyleniach sterów:

lotki: +/- 1cm przełączalne +/-2cm;

ster kierunku: +/- 4cm;

ster wysokości: +/- 2cm.

 

A oto krótki fimik z kilku ujęć w czasie oblotu:

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 46LA jak dla mnie daje super moc, a na poważnie to raczej do spokojnego latania...

 

Co prawda to prawda, ja w końcu założyłem ST g-51 i to rozwiązało problem braku mocy. Podwozie niestety też trzeba było wzmocnić tyle że u mnie zmieniłem koła na większe

przód 85mm tył 40 (z racji ,,lotniska" :lol: ) .Ogólnie model fajny ala potrzebuje miejsca, potrafi sporo przelecieć na dolocie. A filmik fajny ,gratuluję oblotu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie lata! Byle jak najdłużej
A filmik fajny ,gratuluję oblotu

Dziękuję :D

 

Dziś już nie było tak fajnie bo złamałem śmigło przy starcie :( Tym razem kiepskie lotnisko - kapotaż i nie zdążyłem zgasić silnika...

 

Mam pytanie czy mogę już założyć śmigło 11x7 bo teraz latałem na 11x6 (taki zalecano na dotarcie silnika)?

Silnik spalił już 8 zbiorników paliwa po ok.200ml (4 na ziemi i 4 w locie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,to i ja dodam swój filmik z wściekania się super air'em,proszę tylko nie sugerować się datą na nagraniu bo ta kamera to taki lekki wynalazek i jeszcze nie udało mi się dojść jak to zmienić,troszke lepiej ogląda się w 480p :wink:

Pozdrawim :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wczoraj miałem ciekawy przypadek z Travelem, pojechałem na lotnisko i nawet nie zdążyłem odpalic silnika.Ni z tąd ni z owąd bum! :evil: pękła folia na środku prawego płata i co ciekawe w dwóch miejscach,nic nie spadło na płat ani nie było żadnej dziurki.Pierwszy raz mi się to zdaża w modelu a mam ich sporo,ciekawi mnie czy u kogoś zdażyło się coś podobnego w tym modelu?. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danielstol napisał/a:

Witam ,pękła z gorąca ,niestety to nie oracover tylko folia pvc

 

 

Fakt!, folia na tym modelu to badziewie, ogólnie nawet po naciągnieciu potrfi zrobić się wiotka w 2 dni. A i paliwo robi swoje.

 

Faktycznie folia kiepska. Ale cóż można więcej oczekiwać za tą cenę. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego modelu. I też się pochwalę filmikiem :)

http://www.rcgostyn.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=116:kamera-na-pokadzie-travel-aira-05062010&catid=37:video&Itemid=37

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze,tylko pozazdrościć lotniska,dużo wolnej przestrzeni i od razu się mniej stresowo lata,mnie kolega parę postów wyżej pytał o miejsce w wawie to powiem ze znalazłem na przysłowiową pałę kawałek ulicy w konstancinie i udało mi się troszkę pośmigać :)

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! trochę byłem nieobecny (delegacje)...

 

...Na 11x7(słabo reaguje na gaz) jest za słaby.Poza tym na 12x4 łatwiej utrzymasz model w miejscu na wolnych obrotach.

 

Przy śmigle 11-stce o które pytasz ja miałem zawsze problem bo mi model uciekał na wolnych obrotach...

 

Dzięki za rady, rzeczywiście 11x7 to nie najlepszy pomysł do 46LA, dlatego zostaje przy 11x6 bo nie mam problemu na wolnych obrotach i predkości są jak dla mnie ok...

Tym razem jednak nie będzie to drewienko tylko APC lub KAVAN.

Może tak szybko się nie połamią :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla 46-tki stosowałbym jednak śmigła Φ10, będzie się wkręcał na blisko 15000 obr/min.

Przy śmigle 11x6 dojdzie góra do 12000. A choć maksymalną moc ma przy z grubsza 16000, to ciut powyżej 12000 następuje jej bardzo, wręcz kosmicznie ostry przyrost.

Spróbuj i zobaczysz - efekt jest piorunujący. A i silnik się tak nie grzeje, jak przy 11 i 12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno sie przekraczać bezpiecznej granicy 12 tys dla tego silnika.Instrukcja podaje dane z hamowni w celu uzyskania maksymalnej mocy w praktyce taki silnik z tymi parametrami można zajechać w kilka godzin.Dla silnika 15.26ccm bezpieczna granica to 10 tys. Wyżej tj 50-80ccm już w instrukcji podają do 8tys jednak przy 7500 można szukać częsci na lotnisku i w modelu nie przekracza się 7300 więc trzeba pamiętać, że dane z instrukcji są podane na max obrotach z malutkim śmigłem i nie oznacza to, że należy tak latać wręcz przeciwnie trzeba tego unikać.

 

Mniej więcej rozkład pojemnosci do obrotów wygląda tak

 

1,5-2,5ccm max 16 tys

3,5-,6,5ccm 14 tys

6,5-10ccm 12 tys

15-26ccm 10 tys

30-50ccm 7500 tys

60-80ccm 7 tys

duże pojemnosci typu DA 100 DA 150 6-6,5 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.