DarekRG Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 No było by soczyście :/ Raz się udało, ale drugim razem możesz nie mieć tyle szczęścia i radości z latania. Poza tym ja unikał bym znajdowania się w strefie rażenia śmigła. Staraj się znajdować za pracującym śmigłem, a nie tuż obok, lub z przodu. Trzeba przewidywać, bo zdrowia później nikt nie wróci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkodnik_80 Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 Witam! Mój Travel doczekał się oblotu i nadal w jednym kawałku 8) Przed oblotem, za radą kolegi, wzmocniłem mocowanie podwozia, wklejając sklejkę na spodzie kadłuba na długości od wręgi silnikowej do początku krawędzi natarcia skrzydła. Kawał dechy (3mm) powinien na trochę wystarczyć... :wink: Emocje po EG napedzanym 400permax: wow :shock: ! Silnik 46LA jak dla mnie daje super moc, a na poważnie to raczej do spokojnego latania... Strasznie się bałem czy dam sobie radę z TAir'em jako pierwszą spaliną, ale nie było tak źle mimo że nie jestem asem przestworzy :wink: Latałem na wychyleniach sterów: lotki: +/- 1cm przełączalne +/-2cm; ster kierunku: +/- 4cm; ster wysokości: +/- 2cm. A oto krótki fimik z kilku ujęć w czasie oblotu: Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Bardzo ładnie lata! Byle jak najdłużej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 39 Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Silnik 46LA jak dla mnie daje super moc, a na poważnie to raczej do spokojnego latania... Co prawda to prawda, ja w końcu założyłem ST g-51 i to rozwiązało problem braku mocy. Podwozie niestety też trzeba było wzmocnić tyle że u mnie zmieniłem koła na większe przód 85mm tył 40 (z racji ,,lotniska" ) .Ogólnie model fajny ala potrzebuje miejsca, potrafi sporo przelecieć na dolocie. A filmik fajny ,gratuluję oblotu :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkodnik_80 Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Bardzo ładnie lata! Byle jak najdłużej A filmik fajny ,gratuluję oblotu Dziękuję Dziś już nie było tak fajnie bo złamałem śmigło przy starcie Tym razem kiepskie lotnisko - kapotaż i nie zdążyłem zgasić silnika... Mam pytanie czy mogę już założyć śmigło 11x7 bo teraz latałem na 11x6 (taki zalecano na dotarcie silnika)? Silnik spalił już 8 zbiorników paliwa po ok.200ml (4 na ziemi i 4 w locie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Ja bym Ci radził śmigło 12x4 do tego silnika.Na 11x7(słabo reaguje na gaz) jest za słaby.Poza tym na 12x4 łatwiej utrzymasz model w miejscu na wolnych obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Przy śmigle 11-stce o które pytasz ja miałem zawsze problem bo mi model uciekał na wolnych obrotach i musiałem gasić silnik przy przyziemianiu aby model wyhamował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas325 Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 Witam,to i ja dodam swój filmik z wściekania się super air'em,proszę tylko nie sugerować się datą na nagraniu bo ta kamera to taki lekki wynalazek i jeszcze nie udało mi się dojść jak to zmienić,troszke lepiej ogląda się w 480p :wink: Pozdrawim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 A gdzież Ty masz tu takie puste łąki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 39 Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Witam! Wczoraj miałem ciekawy przypadek z Travelem, pojechałem na lotnisko i nawet nie zdążyłem odpalic silnika.Ni z tąd ni z owąd bum! :evil: pękła folia na środku prawego płata i co ciekawe w dwóch miejscach,nic nie spadło na płat ani nie było żadnej dziurki.Pierwszy raz mi się to zdaża w modelu a mam ich sporo,ciekawi mnie czy u kogoś zdażyło się coś podobnego w tym modelu?. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Witam ,pękła z gorąca ,niestety to nie oracover tylko folia pvc :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 39 Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Witam ,pękła z gorąca ,niestety to nie oracover tylko folia pvc :wink: Fakt!, folia na tym modelu to badziewie, ogólnie nawet po naciągnieciu potrfi zrobić się wiotka w 2 dni. A i paliwo robi swoje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Danielstol napisał/a:Witam ,pękła z gorąca ,niestety to nie oracover tylko folia pvc Fakt!, folia na tym modelu to badziewie, ogólnie nawet po naciągnieciu potrfi zrobić się wiotka w 2 dni. A i paliwo robi swoje. Faktycznie folia kiepska. Ale cóż można więcej oczekiwać za tą cenę. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego modelu. I też się pochwalę filmikiem http://www.rcgostyn.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=116:kamera-na-pokadzie-travel-aira-05062010&catid=37:video&Itemid=37 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas325 Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Kurcze,tylko pozazdrościć lotniska,dużo wolnej przestrzeni i od razu się mniej stresowo lata,mnie kolega parę postów wyżej pytał o miejsce w wawie to powiem ze znalazłem na przysłowiową pałę kawałek ulicy w konstancinie i udało mi się troszkę pośmigać Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkodnik_80 Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Witam! trochę byłem nieobecny (delegacje)... ...Na 11x7(słabo reaguje na gaz) jest za słaby.Poza tym na 12x4 łatwiej utrzymasz model w miejscu na wolnych obrotach. Przy śmigle 11-stce o które pytasz ja miałem zawsze problem bo mi model uciekał na wolnych obrotach... Dzięki za rady, rzeczywiście 11x7 to nie najlepszy pomysł do 46LA, dlatego zostaje przy 11x6 bo nie mam problemu na wolnych obrotach i predkości są jak dla mnie ok... Tym razem jednak nie będzie to drewienko tylko APC lub KAVAN. Może tak szybko się nie połamią :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Dla 46-tki stosowałbym jednak śmigła Φ10, będzie się wkręcał na blisko 15000 obr/min. Przy śmigle 11x6 dojdzie góra do 12000. A choć maksymalną moc ma przy z grubsza 16000, to ciut powyżej 12000 następuje jej bardzo, wręcz kosmicznie ostry przyrost. Spróbuj i zobaczysz - efekt jest piorunujący. A i silnik się tak nie grzeje, jak przy 11 i 12. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkodnik_80 Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 założyłem takie śmigło jak podawała instrukcja, 11x6 na dotarcie... 10 x6 hmm.. sprawdzić nie zaszkodzi :wink: dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Wiem, mam przed nosem instrukcję. Jednak te wymiary w niej są bez sensu, chyba nieprawdziwe. Mam 46AX i o niebo lepiej ciągnie na Φ10, a co dopiero LA... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Nie powinno sie przekraczać bezpiecznej granicy 12 tys dla tego silnika.Instrukcja podaje dane z hamowni w celu uzyskania maksymalnej mocy w praktyce taki silnik z tymi parametrami można zajechać w kilka godzin.Dla silnika 15.26ccm bezpieczna granica to 10 tys. Wyżej tj 50-80ccm już w instrukcji podają do 8tys jednak przy 7500 można szukać częsci na lotnisku i w modelu nie przekracza się 7300 więc trzeba pamiętać, że dane z instrukcji są podane na max obrotach z malutkim śmigłem i nie oznacza to, że należy tak latać wręcz przeciwnie trzeba tego unikać. Mniej więcej rozkład pojemnosci do obrotów wygląda tak 1,5-2,5ccm max 16 tys 3,5-,6,5ccm 14 tys 6,5-10ccm 12 tys 15-26ccm 10 tys 30-50ccm 7500 tys 60-80ccm 7 tys duże pojemnosci typu DA 100 DA 150 6-6,5 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Radek, a skąd żeś Ty takie mądrości wytrzasnął? Szkodnik, to załóż 25x15 i będziesz z ciut poddźwiękową na wolnych latał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.