japim Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 Witam. Obiecałem, że opiszę mój nowy nabytek z Cyber-Fly. Oto Piper J3 z EPP. Jak już wspominałem model jest beznadziejnie prosty do złożenia i do pilotowania. Wystarczą dwa wieczory i model jest gotowy do lotu. W zestawie przychodzi kadłub z czarnego EPP, dwie połówki skrzydeł, statecznik pionowy ze sterem kierunku oraz statecznik poziomy i dwie połówki steru wysokości. Do tego były dwa pręciki ze szkła (nie węglowe), dwie laminatowe dźwignie oraz komplet zawiasów do zalewania CA. Montaż: Zacząłem od steru wysokości. Szczelinę w kadłubie trzeba delikatnie poszerzyć aby dopasować do grubości płytki statecznika pionowego. Ponieważ dostarczone pręciki nie starczyłyby na wykonanie usztywnienia statecznika, więc na tyle płytki statecznika przykleiłem wzmocnienie z balsy 1,5 mm. Połówki stery wysokości połączyłem aż trzema pręcikami wklejonymi w różnych miejscach. Okazało się, że zawiasy po nasączeniu robią się strasznie sztywne i przy wychylaniu jednej połówki druga zostaje daleko w tyle... Tutaj lepiej by się nadawał pręcik węglowy 2mm lub nawet jakaś rurka albo listewka. Krawędź sterów sfazowałem nożem pod kątem 4mm zostawiając ok 2mm na wklejenie zawiasu. Na jedną połówkę wystarczą dwie połówki zawiasu. Następny jest statecznik pionowy. Niestety musiałem dociąć kawałek EPP z zestawu mojego Ki64, bo nie był zachowany kąt prosty i byłby problem z zamocowaniem steru kierunku. Ster kierunku zaokrąglony na spływie i sfazowany przy zawiasie obustronnie z zostawionym 2mm "ciałem" na zawias. Skrzydła: Dwie połówki skrzydeł skleiłem CA. Po wyschnięciu zrobiłem podłużne nacięcie na pręciki szklane. Jeden na górze i jeden na dole. Wystarczy wcisnąć, zalać CA i skrzydła gotowe. Kadłub: Na łoże silnika wykorzystałem kawałek sklejki 3mm wklejonej na CA. Wcięcie na silnik trzeba było wcześniej dopasować do średnicy silnika. Wyprofilowanie na skrzydła jest takie sobie - ale wystarczy dopchnąć skrzydła do samego początku na skraj "kabiny" i jest O.K. Na środku trzeba wybrać trochę materiału aby skrzydła miały większy kontakt powierzchnią kadłuba. W pierwszej wersji skrzydła przykleiłem na CA bezpośrednio, ale ponieważ profil nie jest płaski więc de facto trzymał się tylko w środkowej części a krawędź natarcia wisiała w powietrzu. Potem śrubokrętem wybiłem dwie dziurki z przodu i z tyłu i przełożyłem przez nie patyczki do lodów - które okazały się być z buczyny - jednego z najtwardszych gatunków drewna Przerzuciłem dwie recepturki i gotowe. Wyposażenie przymocowałem na opaski zaciskowe. Dwie do regulatora Dynam 18A, serwa HTX 9gm zamocowane na wcisk. Odbiornik ART-Tech - też na opaski. Pakiet 2S 1300 HTX v2 otrzymał dorodne wycięcie w kadłubie i mieści się na szerokość całkowicie. Popychacze z drutu 0,8 mm w koszulce od bowdena. Miałem zastosować regulację na literę V ale ponieważ, druciki musiały być odgięte od kadłuba, więc zrobiłem to mniej więcej pod kątem 45st zapewniając sobie jako taką regulację. Na zdjęciach widać modyfikacje w postaci podłużnych listewek do mocowania telefonu komórkowego w celu robienia zdjęć z powietrza. Dzisiaj dorobiłem drugi komplet listewek 4cm poniżej obecnie widocznych aby aparat celował dokładnie w poziomie a nie pod kątem w dól. Wrażenia: Model jest banalnie prosty w montażu jak i w pilotażu pod warunkiem, że nie przesadzi się z wychyleniami. Model ma dość duży wznios (fabryczny) co oznacza, że reaguje z pewnym opóźnieniem. Mojemu synowi ograniczyłem wychylenia do ok 5-7 mm w każdą stronę i można było nim spacerować. Przy silniku TowePro 2408-21T i śmigle 8x4 model wznosi się dynamicznie pod kątem ok 45 stopni. Przy 1/3 mocy lata poziomo. Przy wyłączonym silniku model szybuje... i trudno się nim ląduje ze względu na doskonałe szybowanie. Przyzwyczajony jestem raczej do "pionowego" siadania kombatów EPP czy prawdziwych kombatów, więc w paru pierwszych lotach mi to przeszkadzało, bo parę razy przestrzeliłem pas. Dodatkowe modyfikacje: Skróciłem kołki pod gumę. Guma to tzn "gaciówa", która ma tą zaletę, że się słabo rozciąga co jest dobre, bo ma słabą siłę trzymania i za bardzo nie wrzyna się w płaty EPP, ale w pewnym momencie ma punkt martwy i dalej już się nie rozciąga. JA gumę dałem jako uzupełnienie klejenia CA - tak na wszelki wypadek. Trzeba by lepiej dopasować kadłub do profilu skrzydła. Na krawędzi spływu dałem kawałek forniru 0,8mm aby zabezpieczyć krawędź spływu przed gumą. Nie mam wagi - jednak model wyszedł bajecznie lekki. Z telefonem Ki850 wznosi się tak jak bez obciążenia... i podobnie szybuje. Tak więc 120 g ekstra mu nie szkodzi i pewnie poleciałby nawet na wyposażeniu standard. Polecam wszystkim na pierwszy model. Podsumowując koszt modelu gotowego do lotu to jakieś 220 -250 zł (z osprzętem z UH) bez nadajnika. Więcej fotek:
celnik Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 Możesz podać linka, bo jakoś na stronie cyber-fly.pl nie moge go znalezc
japim Opublikowano 15 Lipca 2008 Autor Opublikowano 15 Lipca 2008 W tym rzecz, że model dostępny jest "spod lady", ale myślę, że po takiej krypto reklamie Marek będzie musiał wprowadzić go na stałe do oferty. Wystarczy wysłać e-mail z pytaniem o Pipera z EPP 8) .
japim Opublikowano 15 Lipca 2008 Autor Opublikowano 15 Lipca 2008 Na moją prośbę Marek niedługo umieści model w ofercie sklepu.
Wojak Opublikowano 15 Lipca 2008 Opublikowano 15 Lipca 2008 Na moją prośbę Marek niedługo umieści model w ofercie sklepu. Już jest. Nawet w opisie jest link do tego wątku - opis budowy prototypu.
japim Opublikowano 15 Lipca 2008 Autor Opublikowano 15 Lipca 2008 Co do filmików to zobaczymy. Planuję ponagrywać trochę z powietrza a jednocześnie mogę nagrać samego piperem drugim aparatem.
michcio88 Opublikowano 15 Lipca 2008 Opublikowano 15 Lipca 2008 Może następny model wymyślony przez Pana Marka będzie dwupłatem latającym jak ten model
diem Opublikowano 18 Lipca 2008 Opublikowano 18 Lipca 2008 Witam, Troche odswieze poniewaz mam male pytanko Czy ktos probowal latac tym modelem z lotkami? Wlasnie zamowilem sobie troche sprzetu z uh i mysle nad takowym latadlem pozdrawiam diem
japim Opublikowano 20 Lipca 2008 Autor Opublikowano 20 Lipca 2008 Model ma stosunkowo duży wznios i bardzo niski środek ciężkości. Z rad Marka i z mojego doświadczenia, wynika że stery wysokości i kierunku czynią ten model wyjątkowo żwawym. Do lotów z lotkami trzeba zmniejszyć wznios do zera i umieścić wyposażenie powyżej linii środkowej kadłuba. Inaczej model będzie miał zbyt dużą bezwładność i będzie reagował na nie w sposób znikomy lub w ekstremalnych przypadkach nawet przeciwnie do zamierzeń.
diem Opublikowano 20 Lipca 2008 Opublikowano 20 Lipca 2008 Generalnie szukam czegoś co pozwoli mi na treningi z lotkami. Wlasnie jestem ciekawy czy ten model bedzie sie do tego nadawal. Bez lotek mam RWD (wlasnie skonczylem go remontowac po zlamaniu skrzydla). Moze w takim razie jakies inne propozycje czy probowac z tym J3+lotki? Powiecie - zrob skrzydla RWD z lotkami... ale jakos chcialbym EPP, nie mam niestety ostatnio czasu na budowe a chce latac:) EPP wybaczy mi wiecej bledow niz depron. pozdrawiam
czaja18 Opublikowano 20 Lipca 2008 Opublikowano 20 Lipca 2008 To pomyśl nad tym :idea: : http://cyber-fly.pl/produkt-727.html Nie miałem tego modelu ale jak się zmieścisz w 300g to nie powinien latać ani szybko ani nerwowo. Oczywiście na początek małe wychylenia i latanie bez wiatru. Trenerek z lotkami za szybko ci się znudzi a tym będziesz mógł zawsze poświrować. Jak go uszkodzisz to i tak bez większych problemów go naprawisz :wink:
diem Opublikowano 20 Lipca 2008 Opublikowano 20 Lipca 2008 To pomyśl nad tym :idea: :http://cyber-fly.pl/produkt-727.html Nie miałem tego modelu ale jak się zmieścisz w 300g to nie powinien latać ani szybko ani nerwowo. Oczywiście na początek małe wychylenia i latanie bez wiatru. Trenerek z lotkami za szybko ci się znudzi a tym będziesz mógł zawsze poświrować. Jak go uszkodzisz to i tak bez większych problemów go naprawisz :wink: Rowniez nad tym rozmyslalem Wlasnie idzie do mnie wyposazenie podobne do japim'a x2 z HC: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4853 http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6469 +oczywiscie serwa hxt Kupilem to by wlozyc do jakiegos EPP. Mysle ze powinno byc w sam raz do ww modelu. Cala zabawa polega rowniez na tym bym wciagnal swoich znajomych w te hobby, juz jest dosc duze zainteresowanie (na poczatku byly smiechy i chichy a dzis dwoch - przy piwku - pomagalo przy oklejaniu skrzydel RWD)
Tomek Opublikowano 21 Lipca 2008 Opublikowano 21 Lipca 2008 Model do dostania http://www.cyber-fly.pl/produkt-795.html Cena 82,00 zł.
Wojak Opublikowano 28 Lipca 2008 Opublikowano 28 Lipca 2008 Na zdjęciach widać modyfikacje w postaci podłużnych listewek do mocowania telefonu komórkowego w celu robienia zdjęć z powietrza. Dzisiaj dorobiłem drugi komplet listewek 4cm poniżej obecnie widocznych aby aparat celował dokładnie w poziomie a nie pod kątem w dól. Czy mogę prosić ododatkowe zdjęcia pokazujęce ten sposób mocowania. Jak długo lata Ci na tym pakiecie? Czy możliwe jest zastosowanie pakietu 3S o zbliżonej pojemności?
japim Opublikowano 30 Lipca 2008 Autor Opublikowano 30 Lipca 2008 Zaraz zrobię zdjęcie mocowania aparatu. Na razie obiecany film z latania: http://pl.youtube.com/watch?v=TNmYCKSYt1o
japim Opublikowano 30 Lipca 2008 Autor Opublikowano 30 Lipca 2008 Oto sposób mocowania aparatu: Dodatkowo skrzydła przeszły dwie modyfikacje, żeby guma nie wrzynała się w materiał. Z przodu dałem dwa kawałki forniru 0,8mm zawinięte dookoła krawędzi natarcia. Z tyłu od dołu ten sam fornir 0,8 a na górze sklejka 2mm. Teraz nic się nie odkształca
celnik Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 A co proponujecie wersje z lotkami czy bez dla totalnie początkującego. Proszę o szybką odpowiedz bo juz zamowiłem i musze zadecydować. Jakie są zalety i wady?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.