Skocz do zawartości

Piper EPP z Cyber-Fly


japim

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Jak jeden jak kilka :] Mogę przeciąć istniejący na pół i wewnętrzne unieruchomić a zewnętrzne pozostawić jako lotki. A jak jest w innych Piperach? Też ma lotki po całości?

 

edit:

 

o właśnie. Na zdjęciu widać, że lotki są od połowy płatów. Czy to zwiększy zwrotność modelu jeśli chodzi o lotki czy zmniejszy?Zdjęcie

Opublikowano

Uparty jesteś. Zdjęcie prezentuje SAMOLOT (w samolotach raczej nie stosuje się lotek krawędziowych), a nie model. Rozmiar lotek projektuje się przy pewnych założeniach, które ci podałem, a w które nie chcesz uwierzyć. Możesz zrezygnować z lotek krawędziowych JEŻELI zwiększysz ich cięciwę. Jeśli chcesz zachować cięciwę lotek, jest to bez sensu.

Opublikowano

Czemu mówisz, że jestem uparty? Zobaczyłem na zdjęciu, że w dużym jest inaczej więc mnie to zainteresowało dlaczego tak jest a nie inaczej.

Teraz już wiem o co kaman.

Opublikowano
krawędziowe to te przy kadłubie (klapy?) czy te przy końcach skrzydla?

 

Żadne z powyższych :D

 

Krawędziewe to te na całej długości krawędzi spływu płata :D

 

W ten weekend byłem na zlocie Alexrc.com

 

Przemek jak sie sprawuje śmigiełko ?? :D

Opublikowano

Śmigiełko? teraz latam na 8x6. Ciągnie modelik aż miło, chociaż wiem, że to jeszcze nie to - może wejde na większe średnice - 9x4, 10x5?. Na zlocie latałem w warunkach w których reszta bała się startować (nieźle wiało). Stery na max i modelem można kręcić beczki :P

Opublikowano

Jak bez lotek kręcisz beczki? I na dodatek tym piperem? Może chodzi ci o pętle?

 

Ja latałem na 10x47 ale efekt taki, że śmigło za duże jest i przy lekkim kretowaniu się łamie za każdym razem. Nie ma zmiłuj się nawet z prop saverem. Chociaż na pełnym ciągu model szedł pionowo w górę jak burza.

Opublikowano
Jak bez lotek kręcisz beczki? I na dodatek tym piperem? Może chodzi ci o pętle?

 

Może warto "ugryźć się w klawiaturę" jak się tak niewiele wie o lataniu i pisze się do dobrego i znanego pilota combatów? Lub poprosić o wyjaśnienie? Oczywiście, że można zrobić beczkę bez lotek (oczywiście ciut koślawą).

Opublikowano

Ad beczka: Przy maksymalnym wychyleniu steru kierunku, model zwija się tak mocno w zakręt, że spokojnie wykręca beczkę. Tak działa duży wznios. Pętle oczywiście też robi - bez najmniejszego problemu z lotu poziomego:)

 

Motyl: Odnośnie śmigła - to muszę Ci je odkupić. Niestety jak odcięło mi silnik to Corsair przemienił się w cegłówkę i poszedł do ziemi. Śmigło poległo :( Potem próbowałem latać na 11x6 - ale silnik strasznie się grzał i dużo nie polatałem. Ale robi się małe OT.

 

Wracając do Pipera - to jeszcze nie miałem modelu, którym mógłbym latać tak bezstresowo. Po prostu rewelka. Postaram się wrzucić na youtuba te kilka filmów, które do tej pory nagrałem z jego pokładu. Oto zdjęcia z ostatniego latania:

http://picasaweb.google.pl/cobrarc/MakW2324082008/photo#5238334040880416866

http://picasaweb.google.pl/cobrarc/MakW2324082008/photo#5238334056160207810

Opublikowano

Dzisiaj byłem na lataniu z sąsiadem który już trochę modeli oblatał i dowiedziałem się, że mam za mały skłon silnika :] Rzeczywiście. Żeby model latał prosto na 50-60% mocy muszę dosyć sporo wytrymować statecznik w dół.

 

edit:

 

Fruwam teraz na śmigle GWS 0843 i mogę powiedzieć tyle- do szaleństwa to trochę za mało. A o pionowym wznoszeniu można zapomnieć.

Opublikowano
Dzisiaj byłem na lataniu z sąsiadem który już trochę modeli oblatał i dowiedziałem się, że mam za mały skłon silnika :] Rzeczywiście. Żeby model latał prosto na 50-60% mocy muszę dosyć sporo wytrymować statecznik w dół.

 

I jak? Zmieniłeś ten skłon? Ja w moim na oko przyciąłem miejsce mocowania tak aby miał ok 2-3 stopni w dól. Model nadal zarywa do góry - ale pozostawiłem tak jak jest, bo modelem uczy się latać mój syn i ustawiam mu przepustnicę na 20-30% i model sunie sobie powoli. W przypadku jakiejś sytuacji jak się doda gazu to model sam się ratuje :)

 

Oto kilka filmików z latania z kamerką na pokładzie:

http://pl.youtube.com/user/pjak2000

Opublikowano

Zmieniłem. Jest lepiej chociaż i tak muszę trochę mieć statecznik w dół. Strasznie to lotne :) Niemalże rakieta a nie samolot hehe.

 

edit: No i stało się... Jestem uziemiony. Zepsuł mi się pakiet- raptem 6-7 ładowań :/

Chciałem dorobić podwozie i wypróbować lądowania na kółkach... no to polatałem :(

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Odświeżę trochę temat co by nowi nie mieli problemu z dotarciem do niego.

 

Tak wygląda obecnie moja Pipa:

dsc03575gt4.th.jpg

ZDJĘCIE

 

Jak widać- po małym tuningu.

 

Podwozie zrobione ze szprych rowerowych :D

Wsporniki skrzydeł z pręta węglowego fi 2mm.

 

Chociaż nie brakuje jej śladów po wypadkach. Najnowszy to biała kreska przez cały kadłub będąca osadem z CA. Tak tak. Wyrżnąłem nim tak, że złamał się kadłub na pół :jupi:

Opublikowano

Jak zamocowales podwozie? Daj jakies fotki blizej. Szprychy twarde wiec mnie to zastanawia.

 

W moim SU weglowe po 2 ladowaniu (poprawnym na trawie) sie wyrwalo i sobie darowalem, laduje w wysokiej trawie. Nie montowalem go na wzmocnieniach zadnych bo bym mial 2x SU.

Opublikowano

Zamontowałem to w taki oto sposób:

Kierunek do dziobu- LEWO

album_pic.php?pic_id=236

(jak ja uwielbiam szybkie rysowanie :D)

 

Jedna goleń- jedna szprycha wygięta tak jak na rysunku. Około 3cm wchodzi bezpośrednio pionowo w głąb EPP (osadzone na kleju epoxydowym). Reszta jest w wyciętym otworze zalana 24h epoxydowym (rzadkim) klejem aby porządnie wlazła między pręty i ponownie przykryta wyciętymi fragmentami EPP.

Ważne IMO jest to aby podwozie było zamontowane w dobrym kierunku czyli tak jak u mnie.

Miałem twarde przyziemienia na betonie. Lekko się krzywi ale można spokojnie naprostować bo klej trzyma jak szalony.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.