Wojtass_nt Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Ale cyber fly oferuje skrzydło z lotkami po całej dugości. Więc mogę je tylko podzielić na mniejsze części bo przecież szerokości nie zmienię.
kojot Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 To znaczy, że tak naprawdę masz tylko jeden wariant :-). I kłopot wyboru masz z głowy.
Wojtass_nt Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Jak jeden jak kilka :] Mogę przeciąć istniejący na pół i wewnętrzne unieruchomić a zewnętrzne pozostawić jako lotki. A jak jest w innych Piperach? Też ma lotki po całości? edit: o właśnie. Na zdjęciu widać, że lotki są od połowy płatów. Czy to zwiększy zwrotność modelu jeśli chodzi o lotki czy zmniejszy?Zdjęcie
kojot Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Uparty jesteś. Zdjęcie prezentuje SAMOLOT (w samolotach raczej nie stosuje się lotek krawędziowych), a nie model. Rozmiar lotek projektuje się przy pewnych założeniach, które ci podałem, a w które nie chcesz uwierzyć. Możesz zrezygnować z lotek krawędziowych JEŻELI zwiększysz ich cięciwę. Jeśli chcesz zachować cięciwę lotek, jest to bez sensu.
Wojtass_nt Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Czemu mówisz, że jestem uparty? Zobaczyłem na zdjęciu, że w dużym jest inaczej więc mnie to zainteresowało dlaczego tak jest a nie inaczej. Teraz już wiem o co kaman.
celnik Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 krawędziowe to te przy kadłubie (klapy?) czy te przy końcach skrzydla?
motyl Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 krawędziowe to te przy kadłubie (klapy?) czy te przy końcach skrzydla? Żadne z powyższych Krawędziewe to te na całej długości krawędzi spływu płata W ten weekend byłem na zlocie Alexrc.com Przemek jak sie sprawuje śmigiełko ??
japim Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Śmigiełko? teraz latam na 8x6. Ciągnie modelik aż miło, chociaż wiem, że to jeszcze nie to - może wejde na większe średnice - 9x4, 10x5?. Na zlocie latałem w warunkach w których reszta bała się startować (nieźle wiało). Stery na max i modelem można kręcić beczki
Wojtass_nt Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Jak bez lotek kręcisz beczki? I na dodatek tym piperem? Może chodzi ci o pętle? Ja latałem na 10x47 ale efekt taki, że śmigło za duże jest i przy lekkim kretowaniu się łamie za każdym razem. Nie ma zmiłuj się nawet z prop saverem. Chociaż na pełnym ciągu model szedł pionowo w górę jak burza.
diem Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Wojtass wloz smiglo 9x6 APC i zapomnij o lamaniu. Predzej Ci wrege silnika wyrwie. ps. Obiecane fotki SU: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=111240#111240
kojot Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Jak bez lotek kręcisz beczki? I na dodatek tym piperem? Może chodzi ci o pętle? Może warto "ugryźć się w klawiaturę" jak się tak niewiele wie o lataniu i pisze się do dobrego i znanego pilota combatów? Lub poprosić o wyjaśnienie? Oczywiście, że można zrobić beczkę bez lotek (oczywiście ciut koślawą).
motyl Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 japim, nie załapał tematu Chodzi mi o śmigiełko APC 10x6
japim Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Ad beczka: Przy maksymalnym wychyleniu steru kierunku, model zwija się tak mocno w zakręt, że spokojnie wykręca beczkę. Tak działa duży wznios. Pętle oczywiście też robi - bez najmniejszego problemu z lotu poziomego:) Motyl: Odnośnie śmigła - to muszę Ci je odkupić. Niestety jak odcięło mi silnik to Corsair przemienił się w cegłówkę i poszedł do ziemi. Śmigło poległo Potem próbowałem latać na 11x6 - ale silnik strasznie się grzał i dużo nie polatałem. Ale robi się małe OT. Wracając do Pipera - to jeszcze nie miałem modelu, którym mógłbym latać tak bezstresowo. Po prostu rewelka. Postaram się wrzucić na youtuba te kilka filmów, które do tej pory nagrałem z jego pokładu. Oto zdjęcia z ostatniego latania: http://picasaweb.google.pl/cobrarc/MakW2324082008/photo#5238334040880416866 http://picasaweb.google.pl/cobrarc/MakW2324082008/photo#5238334056160207810
motyl Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Motyl: Odnośnie śmigła - to muszę Ci je odkupić. przestań Przy innej okazji może mi coś zabraknie
Wojtass_nt Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Dzisiaj byłem na lataniu z sąsiadem który już trochę modeli oblatał i dowiedziałem się, że mam za mały skłon silnika :] Rzeczywiście. Żeby model latał prosto na 50-60% mocy muszę dosyć sporo wytrymować statecznik w dół. edit: Fruwam teraz na śmigle GWS 0843 i mogę powiedzieć tyle- do szaleństwa to trochę za mało. A o pionowym wznoszeniu można zapomnieć.
japim Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Dzisiaj byłem na lataniu z sąsiadem który już trochę modeli oblatał i dowiedziałem się, że mam za mały skłon silnika :] Rzeczywiście. Żeby model latał prosto na 50-60% mocy muszę dosyć sporo wytrymować statecznik w dół. I jak? Zmieniłeś ten skłon? Ja w moim na oko przyciąłem miejsce mocowania tak aby miał ok 2-3 stopni w dól. Model nadal zarywa do góry - ale pozostawiłem tak jak jest, bo modelem uczy się latać mój syn i ustawiam mu przepustnicę na 20-30% i model sunie sobie powoli. W przypadku jakiejś sytuacji jak się doda gazu to model sam się ratuje Oto kilka filmików z latania z kamerką na pokładzie: http://pl.youtube.com/user/pjak2000
Wojtass_nt Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Zmieniłem. Jest lepiej chociaż i tak muszę trochę mieć statecznik w dół. Strasznie to lotne Niemalże rakieta a nie samolot hehe. edit: No i stało się... Jestem uziemiony. Zepsuł mi się pakiet- raptem 6-7 ładowań :/ Chciałem dorobić podwozie i wypróbować lądowania na kółkach... no to polatałem
Wojtass_nt Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 Odświeżę trochę temat co by nowi nie mieli problemu z dotarciem do niego. Tak wygląda obecnie moja Pipa: ZDJĘCIE Jak widać- po małym tuningu. Podwozie zrobione ze szprych rowerowych Wsporniki skrzydeł z pręta węglowego fi 2mm. Chociaż nie brakuje jej śladów po wypadkach. Najnowszy to biała kreska przez cały kadłub będąca osadem z CA. Tak tak. Wyrżnąłem nim tak, że złamał się kadłub na pół :jupi:
diem Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 Jak zamocowales podwozie? Daj jakies fotki blizej. Szprychy twarde wiec mnie to zastanawia. W moim SU weglowe po 2 ladowaniu (poprawnym na trawie) sie wyrwalo i sobie darowalem, laduje w wysokiej trawie. Nie montowalem go na wzmocnieniach zadnych bo bym mial 2x SU.
Wojtass_nt Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 Zamontowałem to w taki oto sposób: Kierunek do dziobu- LEWO (jak ja uwielbiam szybkie rysowanie ) Jedna goleń- jedna szprycha wygięta tak jak na rysunku. Około 3cm wchodzi bezpośrednio pionowo w głąb EPP (osadzone na kleju epoxydowym). Reszta jest w wyciętym otworze zalana 24h epoxydowym (rzadkim) klejem aby porządnie wlazła między pręty i ponownie przykryta wyciętymi fragmentami EPP. Ważne IMO jest to aby podwozie było zamontowane w dobrym kierunku czyli tak jak u mnie. Miałem twarde przyziemienia na betonie. Lekko się krzywi ale można spokojnie naprostować bo klej trzyma jak szalony.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.