diem Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 IMHO gdy EPP sie zmeczy to bedziesz mial dwie pipy. Podwozie sie wyrwie tak czy siak. Gdybys zrobil to na miekkich pretach to byloby inaczej. Przynajmniej tak mi sie wydaje, czas pokaze
Wojtass_nt Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 Dzisiaj miałem dwie połówki kadłuba a podwoziu nic się nie stało Musiał bym przywalić w krawężnik na pełnym gazie aby się urwało. Ale wtedy też miałbym dwie połówki kadłuba
Mareq Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Wojtass: jakoś dziwnie masz założone gumy mocujące skrzydło.
slawko_k Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Żeby model latał prosto na 50-60% mocy muszę dosyć sporo wytrymować statecznik w dół. Jeśli posiadasz nadajnik komputerowy to włącz sobie mixer przepustnicy z SW tak że jak dodajesz gazu to SW żeby sam korygował nadmierne wznoszenie. nie musisz się w skłony bawić.
Gość Anonymous Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Wojtass: jakoś dziwnie masz założone gumy mocujące skrzydło. No właśnie Tutaj są dobrze zamocowane. U Ciebie połowa gumy idzie pod skrzydłem a połowa nad nim.
japim Opublikowano 19 Września 2008 Autor Opublikowano 19 Września 2008 Tutaj przypomnienie fotek z drugiej strony wątku jak zakłada się gumy:
kapral Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Witam Tak z ciekawości, co to za samolot, co się Pipą zowie, jeden z kolegów pisze: moja Pipa, drugi, będziesz miał dwie Pipy, niech no to wasze kobiety przeczytają, to będziecie fruwać, że ech :devil: Pozdrawiam Jozef uuu haa haa
Wojtass_nt Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Nie czepiać się! :mrgreen: Mam tak założone gumki bo... bo tak jest git Po 2 na jedną stronę. Gumka idzie nad skrzydłem, oplata przedni kołek i wraca do tylniego kołka. Nie jest założona jak pierścień. Płaty mam sklejone żywicą. Niech was to nie myli.
andropow Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 Mam pytanko czy 4 serwa 9g + pakiet 160g (reszta standard - dzwonek +regiel 18A + mikroodbiornik) Piper bedzie jeszcze ładnie latał, czy juz lekko przyciężkawo?
DanielS Opublikowano 25 Grudnia 2009 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Witam ! A mnie się nasunęły 2 pytania ( w związku z tym iż posiadam taki zestawik i może czas poskładać go ) - pierwsze to jaki powinien być kąt wzniosu skrzydeł ( niestety moje obie połowy są ucięte prosto i nie bardzo wiem jaki kąt najlepiej dać ... ) a drugie to w którym miejscu powinien znajdować się środek ciężkości ? Pozdrowienia i Wesołych Świąt
Gość Anonymous Opublikowano 25 Grudnia 2009 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Wznios skrzydeł po 4-5 cm. na stronę - jeśli jest to wersja bez lotek, lub bez wzniosu jeśli jest to wersja z lotkami. Środek ciężkości 1/3 płata liczona od krawędzi natarcia.
DanielS Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 dziękuję - cenne info teraz pędzę kleić skrzydła i jak pogoda dopisze latanie w poniedziałek
Gość Kuba.K Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Kąt wzniosu zależy w duzym stopniu od modelu. A środek cięzkosci powienien byc mniejwiecej w 1/3 dlugosci skrzydel (cięciwy) Są także specjalne programy do wyznaczania ŚC.
DanielS Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 wersja piperka dokładnie jak w tym poście ( czarno-białe EPP ) i bez lotek ...
razor Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 czy 3 serwa Tower Pro SG-50 http://www.cyber-fly.pl//produkt-1163.html i silnik RAY CD2822/27 nadadzą się do Pipera (z lotkami) ?
Cimek Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Razor, serwa trochę za słabe, lepiej tańsze i lepsze hxt 900 ,lub 91. co do silnika ,to taka sama waga ,lepsze osiągi Emax cf 2822. A serwa wziąłbym 4 sztuki na każdą lotkę po jednym
Locke Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Razor Bierz te serwa. . Mam takie dwa w trenerku i spisują się dobrze. Poza tym są tanie. Co do silnika bierz właśnie tego emaxa 2822 co Ci Cimek doradził, albo jakiegoś ,,dzwonka" Tower Pro np. http://www.emodel.pl/tower-pro-silnik-240821-gl-p-23.html Ale jak masz tego Ray'a to zakładaj go śmiało, na pewno poleci. :wink:
razor Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Właśnie do mnie przyszedł Piper z lotkami. zaraz może zacznę się nim zajmować na razie kilka pytań: Czy zawiasy do lotek i steru wysokości jakoś wzmacnialiście? w tym momencie trzyma się to na kawałku cienkiego (nie do końca przeciętego) EPP, to wystarczy? czy należy wzmocnić jakąś taśmą ? kupiłem też dodatkowo poliestrowe zawiasy, może należy odciąć lotki i przy użyciu tych zawiasów połączyć całość ? Jak model lata bez lotek ? czy skręty są wtedy powolne? czy tylny ster tylko skręca model, czy także lekko go pochyla ? na symulatorze próbowałem latać bez lotek, ale zakręty się robi duże i jak model się już pochyli na skrzydło, to drugie tyle czasu trzeba trzymać ster w drugą stronę żeby zaczął lecieć prosto - czy może przy dużym wzniosie (i nisko osadzonym środku ciężkości) po puszczeniu steru kierunku samolot od razu wraca do płaszczyzny równoległej z ziemią ? ok, obejrzałem film japima (ma bez lotek) i widzę mniej więcej tak to lata
kojot Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Lotki masz gotowe do użycia. Nie ruszaj, nie zmieniaj - używaj. Mają być tak jak są. To bardzo dobre i trwałe rozwiązanie.
Malker Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 razor: lepiej naucz się od razu latać z lotkami żeby od razu przejść etap nauki a nie mozolne poznawanie modelu. Jak wyrobisz odruch, że skręcasz tylko SK to tak zostanie i będzie Ci ciężko latać. Ale ja Ci tylko radzę a Ty zrobisz tak jak uważasz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.