gucio72 Opublikowano 5 Września 2016 Opublikowano 5 Września 2016 Witam. Posiadam ten model, ale zauważyłem, że silnik włącza się dopiero po przesunięciu lewego drążka w nadajniku do połowy. Czy to jest normalne w zestawie RTF ? Pytam o to bo mam wrażenie, że silnik jest za słaby, lub ma za małe obroty i model nie bradzo chce latać. Udało się nim "wystartować", ale zgodnie z opinią innych użytkowników model po włączeniu silnika na max powinien sam się wspiąć bez dotykania steru wysokości. Model owszem zaczyna się wznosić, ale bardzo powoli, a gdy minimalnie "zaciągnę" ster wysokości, to model zaczyna iść nieco szybciej w górę, ale po chwili praktycznie zatrzymuje się i przepada....
cacekspoko Opublikowano 5 Września 2016 Opublikowano 5 Września 2016 Czy wykonałeś kalibrację zakresu pracy przepustnicy? Włącz nadajnik, daj przepustnicę na maksa, włącz odbiornik, regulator powinien wydać podwójny sygnał dźwiękowy, zjedz przepustnicą na minimum.
gucio72 Opublikowano 5 Września 2016 Autor Opublikowano 5 Września 2016 Nie robiłem tego. Kupiłem model używany latający :-) Czy "przepustnicę" mam dać na max po włączeniu odbiornika, czy najpierw przepustnica na max i dopiero włączyć odbiornik ?
cacekspoko Opublikowano 5 Września 2016 Opublikowano 5 Września 2016 Tak, i po usłyszeniu podwójnego sygnału z regulatora obrotów powróć przepustnicą na minimum inaczej regulator wejdzie w tryb programowania.
gucio72 Opublikowano 5 Września 2016 Autor Opublikowano 5 Września 2016 Nieco pomogło. Silnik włącza się po przesunięciu drążka do ok. 1/4, ale odbiornik nie wydał żadnych dźwięków.
cacekspoko Opublikowano 5 Września 2016 Opublikowano 5 Września 2016 Trymer przepustnicy masz na zero??
madrian Opublikowano 5 Września 2016 Opublikowano 5 Września 2016 Nieco pomogło. Silnik włącza się po przesunięciu drążka do ok. 1/4, ale odbiornik nie wydał żadnych dźwięków. Odbiornik żadnych dźwięków nie wydaje. Te piski to prąd wysokiej częstotliwości w uzwojeniach silnika. Beta w wersji RTF nie jest demonem prędkości. Masz kiepskie śmigło fabryczne i jak już w wielu egzemplarzach bywało - często też z kiepską i nie wyważoną piastą o sporym biciu. Nie oczekuj latania w pionie itd. W dodatku, RTF ma dość słabe skrzydła. Wklejona tam rurka jest nie najlepszej jakości i przy zbyt dużych przeciążeniach lubi pękać. W wersjach ARF i KIT, zwykle się ją wymienia na solidniejszy łącznik. Stąd i nie wskazane jest zbytnie wzmacnianie napędu. Warto jedynie wymienić piastę na stałą, zaciskaną, uniwersalną. A Śmigło na lepszej jakości, np. APC 6x5,5 E. A cały zespół wyważyć. Daje to lepszy ciąg i wznoszenie bywa już bardziej sprawne. Pamiętaj jednak, że silnik będzie pobierał większy prąd i warto zadbać o chłodzenie regulatora. Zamknięty w kabinie może się ugotować. Dużo więcej z Bety nie wyciśniesz. Brak jest miejsca na większe śmigło, a i silnik z kv 2200, ze śmigłem 6", wchodzi już w górne zakresy możliwości śmigieł plastikowych. Nie jest to model do szybkiego latania, a i profil skrzydeł nie jest najlepszy do lotów na silniku. 1
gucio72 Opublikowano 6 Września 2016 Autor Opublikowano 6 Września 2016 Nie liczę, że będzie to akrobat, ale widziałem inne tego typu konstrukcje i moje wrażenie jest takie, że w mojej jest słabo :-( Podjadę w któryś dzień na jakieś lotnisko i poproszę pilota bety, czy innego klona i "oblatanie" mojej :-)
oko Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Przy użyciu zupełnie podstawowych i łatwo dostępnych przyrządów możesz uzyskać dwie istotne informacje. Ciąg - zmierzyć można wagą wędkarską, kuchenną albo nawet przywiązując ciężarki ważne by samolot był na jakimś wózeczku (np zabawce) by opory ruchu były małe. I pobór prądu - amperomierzem o odpowiednim zakresie, większość multimetrów ma zakres 20A.
gucio72 Opublikowano 8 Września 2016 Autor Opublikowano 8 Września 2016 Trymer na 0. Silnik nie wydaje żadnych dzięków. Jak czas pozwoli, to podjadę w weekend na próby lotne do kolegów z Zabrza.
gucio72 Opublikowano 3 Października 2016 Autor Opublikowano 3 Października 2016 Problem z silnikiem rozwiązany. Okazało się, że regulator jest uszkodzony i silnik nie ma wystarczających obrotów.
Rekomendowane odpowiedzi