Skocz do zawartości

"Problem" z silnikiem w Beta 1400


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam ten model, ale zauważyłem, że silnik włącza się dopiero po przesunięciu lewego drążka w nadajniku do połowy. Czy to jest normalne w zestawie RTF ? Pytam o to bo mam wrażenie, że silnik jest za słaby, lub ma za małe obroty i model nie bradzo chce latać. Udało się nim "wystartować", ale zgodnie z opinią innych użytkowników model po włączeniu silnika na max powinien sam się wspiąć bez dotykania steru wysokości. Model owszem zaczyna się wznosić, ale bardzo powoli, a gdy minimalnie "zaciągnę" ster wysokości, to model zaczyna iść nieco szybciej w górę, ale po chwili praktycznie zatrzymuje się i przepada....

Opublikowano

Czy wykonałeś kalibrację zakresu pracy przepustnicy? Włącz nadajnik, daj przepustnicę na maksa, włącz odbiornik, regulator powinien wydać podwójny sygnał dźwiękowy, zjedz przepustnicą na minimum.

Opublikowano

Nie robiłem tego.

Kupiłem model używany latający :-)

 

Czy "przepustnicę" mam dać na max po włączeniu odbiornika, czy najpierw przepustnica na max i dopiero włączyć odbiornik ?

Opublikowano

Nieco pomogło.

Silnik włącza się po przesunięciu drążka do ok. 1/4, ale odbiornik nie wydał żadnych dźwięków.

 

Odbiornik żadnych dźwięków nie wydaje. Te piski to prąd wysokiej częstotliwości w uzwojeniach silnika.

Beta w wersji RTF nie jest demonem prędkości. Masz kiepskie śmigło fabryczne i jak już w wielu egzemplarzach bywało - często też z kiepską i nie wyważoną piastą o sporym biciu.

Nie oczekuj latania w pionie itd.

 

W dodatku, RTF ma dość słabe skrzydła. Wklejona tam rurka jest nie najlepszej jakości i przy zbyt dużych przeciążeniach lubi pękać.

W wersjach ARF i KIT, zwykle się ją wymienia na solidniejszy łącznik.

Stąd i nie wskazane jest zbytnie wzmacnianie napędu.

 

Warto jedynie wymienić piastę na stałą, zaciskaną, uniwersalną. A Śmigło na lepszej jakości, np. APC 6x5,5 E.

A cały zespół wyważyć. Daje to lepszy ciąg i wznoszenie bywa już bardziej sprawne.

Pamiętaj jednak, że silnik będzie pobierał większy prąd i warto zadbać o chłodzenie regulatora. Zamknięty w kabinie może się ugotować.

 

Dużo więcej z Bety nie wyciśniesz. Brak jest miejsca na większe śmigło, a i silnik z kv 2200, ze śmigłem 6", wchodzi już w górne zakresy możliwości śmigieł plastikowych.

Nie jest to model do szybkiego latania, a i profil skrzydeł nie jest najlepszy do lotów na silniku.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nie liczę, że będzie to akrobat, ale widziałem inne tego typu konstrukcje i moje wrażenie jest takie, że w mojej jest słabo :-(

Podjadę w któryś dzień na jakieś lotnisko i poproszę pilota bety, czy innego klona i "oblatanie" mojej :-)

Opublikowano

Przy użyciu zupełnie podstawowych i łatwo dostępnych przyrządów możesz uzyskać dwie istotne informacje. Ciąg - zmierzyć można wagą wędkarską, kuchenną albo nawet przywiązując ciężarki :) ważne by samolot był na jakimś wózeczku (np zabawce) by opory ruchu były małe. I pobór prądu - amperomierzem o odpowiednim zakresie, większość multimetrów ma zakres 20A.

Opublikowano

Trymer na 0.

Silnik nie wydaje żadnych dzięków.

 

Jak czas pozwoli, to podjadę w weekend na próby lotne do  kolegów z Zabrza.

  • 4 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.