Skocz do zawartości

"Problem" z silnikiem w Beta 1400


gucio72
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam ten model, ale zauważyłem, że silnik włącza się dopiero po przesunięciu lewego drążka w nadajniku do połowy. Czy to jest normalne w zestawie RTF ? Pytam o to bo mam wrażenie, że silnik jest za słaby, lub ma za małe obroty i model nie bradzo chce latać. Udało się nim "wystartować", ale zgodnie z opinią innych użytkowników model po włączeniu silnika na max powinien sam się wspiąć bez dotykania steru wysokości. Model owszem zaczyna się wznosić, ale bardzo powoli, a gdy minimalnie "zaciągnę" ster wysokości, to model zaczyna iść nieco szybciej w górę, ale po chwili praktycznie zatrzymuje się i przepada....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieco pomogło.

Silnik włącza się po przesunięciu drążka do ok. 1/4, ale odbiornik nie wydał żadnych dźwięków.

 

Odbiornik żadnych dźwięków nie wydaje. Te piski to prąd wysokiej częstotliwości w uzwojeniach silnika.

Beta w wersji RTF nie jest demonem prędkości. Masz kiepskie śmigło fabryczne i jak już w wielu egzemplarzach bywało - często też z kiepską i nie wyważoną piastą o sporym biciu.

Nie oczekuj latania w pionie itd.

 

W dodatku, RTF ma dość słabe skrzydła. Wklejona tam rurka jest nie najlepszej jakości i przy zbyt dużych przeciążeniach lubi pękać.

W wersjach ARF i KIT, zwykle się ją wymienia na solidniejszy łącznik.

Stąd i nie wskazane jest zbytnie wzmacnianie napędu.

 

Warto jedynie wymienić piastę na stałą, zaciskaną, uniwersalną. A Śmigło na lepszej jakości, np. APC 6x5,5 E.

A cały zespół wyważyć. Daje to lepszy ciąg i wznoszenie bywa już bardziej sprawne.

Pamiętaj jednak, że silnik będzie pobierał większy prąd i warto zadbać o chłodzenie regulatora. Zamknięty w kabinie może się ugotować.

 

Dużo więcej z Bety nie wyciśniesz. Brak jest miejsca na większe śmigło, a i silnik z kv 2200, ze śmigłem 6", wchodzi już w górne zakresy możliwości śmigieł plastikowych.

Nie jest to model do szybkiego latania, a i profil skrzydeł nie jest najlepszy do lotów na silniku.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie liczę, że będzie to akrobat, ale widziałem inne tego typu konstrukcje i moje wrażenie jest takie, że w mojej jest słabo :-(

Podjadę w któryś dzień na jakieś lotnisko i poproszę pilota bety, czy innego klona i "oblatanie" mojej :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy użyciu zupełnie podstawowych i łatwo dostępnych przyrządów możesz uzyskać dwie istotne informacje. Ciąg - zmierzyć można wagą wędkarską, kuchenną albo nawet przywiązując ciężarki :) ważne by samolot był na jakimś wózeczku (np zabawce) by opory ruchu były małe. I pobór prądu - amperomierzem o odpowiednim zakresie, większość multimetrów ma zakres 20A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.