eze Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 Otóż całkiem niedawno zaopatrzylem sie w ten oto model ze stajni cyber fly. Wstawiam troche fotek . Dane silnik 15 asp.(miejmy nadzieje ze da rade) pakiet aaa sanyo 1000 mah serwo hxt 500 gaz wysokosc hxt 900 lotki hxt 900 odbiornik corona 2 przemiana Produkcja tegoz cudenka idzie mi bardzo opornie ze wzgledu na ograniczony czas . Narazie zrobilem skrzydelka i tez niewiem czy dobrze. Krawedzie skrzydel zostaly wzmocnione 3 pretami weglowymi i sklejone na CA Skrzydla łączone na zywice epidian wraz z matą szklaną. Narazie malowane 2 razy caponem i szlifowane papierem o gradacji 1200. Dzisiaj pomaluje i przeszlifuje jeszcze raz . I teraz pytanie co dalej.Czy moge po caponie malowac farbą w sprayu i na to lakier bezbarwny w sprayu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_F3J Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 No model spoko Ale czy serwo 5g na gaz da rade?ja bym mu jednak dał 9g tak dla pewności Wiem ze tam niema dużych sił ale jednak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 17 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 Mysle tak samo jak ty ale zastosuje tzw miekki popychacz wykonany z boudenu drucianego i 2 sprezynek ktore bedą czuwac aby ząbki w tym serwku sie niepouszczerbialy od drgan.Ostro walcze z waga w tym modelu chce zeby wazyl jak najmniej sie da .Dlatego mysle ze warto sprobowac i zobaczyc jak to sie bedzie sprawowalo w praniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_F3J Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 Aha,rozumiem.życzę tobie powodzenia !! Mam jeszcze pytanie...na zdjęciu widać 6 serw,już wiem ze na wysokość pójdą dwa serwa,na lotki dwa,i na gaz jedno..to co zostaje z jednym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 17 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 akurat zrobilem zdjecia tego co naszykowalem.Sa tam rozne orczyki cos wybiore.Na wysokosc daje 1 serwo.Zdecydowalem ze mikro 1,6 kg da mi wystarczajaca sile do napedu steru wysokosci .SA to 2 malutkie połówki widoczne na zdjeciu.Co prawda to wysokosc ale sa na tyle male ze chce sprobowac lotow na zwyklym serwie mikro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 Na wysokość serwo mini (hs-81 lub odpowiednik). Micro się nie nadaje. Masę możesz ograniczyć pakietem 650-700mAh. 3 warstwy caponu i na to malujesz. Jeśli kadłub będziesz chciał malować to zmatowić. Generalnie to nieźle to wygląda. Instrukcja do tego modelu była na stronie prolot.pl (producent) ale chyba teraz nie chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 17 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 wlasnie teraz niedziala .Aczkolwiek zasugerowalem sie tym co napisales kiedys we wczesniejszym poscie dlatego daje zasłuzone ,,pomogł'' co do ograniczenia masy te pakiety aaa 1000 sanyo sa bardzo lekkie waza ok 40 gram chyba juz lzejszego pakietu nieda rady zastosowac hs 81 chyba sie znajdzie .Zastanawiam sie czy zeczywiscie na ogon beda dzialaly takie sily aby serwo 1,6 niedalo rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 Na wysokość powinno się dawać w miarę niezawodne serwa, ja staram się dawać metalowe. Co do instrukcji to zapytam Piotrka co jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 18 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 Mam problemy co do dopasowania wycietej wregi pod silnik spalinowy szkoda ze do zestawu niema dolączonej kartki z obrysowaną wielkoscia .Teraz czeka mnie zmudne chetanie w kartonie aby dopasowac tą balse :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnzO_CK Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 Witam! Tylko pamiętaj aby mocno zalaminować tą balse, żeby nakrętki w nią nei wpełzły podczas przykręcania. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 19 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Panowie a co z wykłonem silnika ?? Na stronie prolota jest napisane tylko aby kolpak oddalic od kadluba o jakies 2mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnzO_CK Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 W dół chyba 2° a w prawo nie wiem. Ale nie wierz mi. Zapytaj na Prolocie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 20 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 Instrukcja na stronie Piotrka już działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 20 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 Wlasnie dostalem wiadomosc od piotra.Teraz bedzie latwiej .Jak umocowac silnik tzn gdzie najlepiej go uplasowac .Myslalem aby dac cylinder asp 15 do dolu a tlumik bedzie wystawal z boku kadluba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 20 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 Cylindra w dół nie radzę, problem przy odpalaniu i zalewanie, uderzanie nim o ziemię przy lądowaniu.. Może daj pod kątem 45st lub standardowo. edit W sumie to może i dało by się postawić silnik cylindrem w dół ze względu na duży 'chwyt' powietrza w tym samolocie i może by nic z dołu nie wystawało. Trzeba by jakoś rozsądnie rozwiązać chłodzenie. Takie ustawienie może być jednak uciążliwe przy uruchamianiu, ale to już Twój wybór. Co do skłonu i wykłonu to z instrukcji wynika że kadłub ma już przewidzane te parametry (jest skośny z przodu) i wystarczy zgrać kołpak z końcem kadłuba. Często się tak to robi, sam tak staram sie robić kadłuby i spotkałem się z tym kilka razy. Możesz zrobić okrągłą płytkę grubośći 2mm i załozyć ją na wał silnika i wtedy zgrać sobie silnik z przykręcona wręgą z kadłubem i przyłapać CA. Ja, aby kadłub wzmocnić, robię wzdłużną wręgę sklejkową (5mm) do której przykręcam silnik (nie trzeba wówczas łoża, połowa śrub i wychodzi lżej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 21 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Staram sie jakos dopasowac silnik jak bedzie najlepiej.Jezeli cylindrem do gory standardowo to bedzie szpecic to model ze wzgledu na glowice oraz tlumik.(natomiast niebedzie problemu z zalewaniem silnika.jezeli dam glowica w dol to bedzie bardziej estetyczne chlodzenie tez bedzie bo zrobie dziury na przodzie,ale za to zbiornik paliwa bedzie praktycznie pokrywal sie z rozpylaczem niewiem czy przypadkiem niebedzie na rowno. jednak zdecyduje sie na umieszczenie go standardem do gory.Jestem poczatkujacy w tej dziedzinie i pewnie beda ciezkie lądowania a szkoda by bylo silnika z 20 minutowym przelotem.Jeszcze nie jeden taki model rozwale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Możesz dać silnik pod kątem tak jak Piotrek (zdjęcie na stronie kolegów z Radomia) http://www.modelarz.one.pl/img/zawody-aces/2008/bitwa-poznan/ww2/bitwa-poznan-ww2-08.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 22 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Tez dobre czym sie rozni mocowanie silnika pod kątem a glowicą w pionie.To tylko roznica estetyczna czy tez praktyczna?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Chyba bardziej estetyczna, z jednej strony masz model 'niezakłócony' silnikiem, no i rura mniej rzuca się w oczy bo jest bliżej skrzydła i kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Dodatkowo gaźnik jest odrobinę niżej i bliżej osi zbiornika. Ja kładę zawsze silnik 45st na bok. Chociaż MVVS z czarnym bocznym tłumikiem nie układa się wtedy tak jak powinien... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.