eze Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Opublikowano 29 Lipca 2008 Kurcze robilem proby swojego silnika juz w gotowym modelu .Niestety gdzies tkwi blad,gdyz na wysokich obrotach model zbyt mocno przekreca sie w strone przeciwlegla do obrotow smigla.Wydaje mi sie ze wyklon jest ok wedlug wycietej owiewki.Czy podkladki cos poprawia czy tak juz w kombatach jest ze trzeba ostro trymowac w jedną strone ??
japim Opublikowano 29 Lipca 2008 Opublikowano 29 Lipca 2008 Testy na ziemi, czy testy w powietrzu? Niestety na ziemi ten typ tak ma. Jeżeli skłon i wykłon masz ok, to w locie nie powinno być problemów. Ja wykłon ustawiam na 1 podkładkę, a skłon też na jedną. W efekcie patrząc na mordę modelu w kierunku ogona, licząc od górnego lewego rogu i idąc zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara mam: jedna, dwie, jedna i zero podkładek. Jeżeli w locie model za bardzo zadziera to można dać: dwie, trzy, jedna i zero. Jeżeli za bardzo skręca bez zadzierania: jedna, trzy, dwie, zero. Jeżeli do wyważenia zabraknie Ci paru cm to można dać dystansujące tuleje pod łoże - z rurki alu 6x3mm. Wtedy długością rurek możesz sobie dowolnie ustawiać skłon i wykłon.
gfilipek Opublikowano 30 Lipca 2008 Opublikowano 30 Lipca 2008 Niestety gdzies tkwi blad,gdyz na wysokich obrotach model zbyt mocno przekreca sie w strone przeciwlegla do obrotow smigla. Sprawdziłeś poprawność konstrukcji ? Na pewno masz poprawnie zamocowane stateczniki oraz skrzydło - może gdzieś brak symetrii np. w stateczniku pionowym... ? :wink:
eze Opublikowano 30 Lipca 2008 Autor Opublikowano 30 Lipca 2008 Tzn model trzymalem w reku na wlaczonym silniku i robilem maly zawis leciutko trzymajac ogon modelu i zauwazylem tendencje do skrecania ,i to mnie niepokoi.boje sie oblatac modelu teraz ze wzgledu na to ze moze gwaltownei odbic w jedna strone i zaczepie kreta .
japim Opublikowano 30 Lipca 2008 Opublikowano 30 Lipca 2008 W pionie? Jak śmigłowiec? I dziwi Cię, że bez tylnego wirnika kontrującego reakcję kadłuba model skręca? Weź dowolnego elektryczka i efekt będzie taki sam. Tutaj nic nie poradzisz. W locie można delikatnie skontrować lotkami. Miałem taki problem w modelu z przydużym silnikiem... Wtedy modelem tak skręcało, że nie starczało lotek przy starcie, bo model na zbyt małej prędkości nie mógł skontrować reakcji. Dlatego właśnie kombaty mają czasami problemy ze startem... Chyba, że mają nadmiar mocy i puszczasz je trochę pod górę - wtedy model nabiera prędkości i można nad nim zapanować.
eze Opublikowano 30 Lipca 2008 Autor Opublikowano 30 Lipca 2008 Faktycznie niepomyslalem o tym .Aczkolwiek w modelu wilgi pod spalinke niemialem takiej reakcji albo najwyrazniej jej nieczulem .Dzieki za pomoc .
eze Opublikowano 25 Września 2008 Autor Opublikowano 25 Września 2008 No i juz po oblocie.Oczywiscie loty byly nieudane efekt troche popekany przod kadluba chyba bede musial zakupic nowy.Mam bardzo duze problemy ze startem otoz silnik ma znanczy ciag ale niestety mam problemy z ustawieniem srodka ciezkosci model wyszedl bardzo lekko wazy ok 850 gram z paliwem.Po wyzucie model leci jakies 4 metry poczym pikuje albo przewaza go na ogon probowalem juz z 5 razy przekladac srodek ciezkosci i nici.Za kazdym razem konczy sie tak samo.Moze powinienem zakupic wiekszy silnik np 25 fx .15 ca-v jakby niedawal rady combatowi .Juz niewiem co mam robic zrazilem sie bardzo do tego samolotu.Jezeli ktos chcialby mi pomoc zapraszam na gg bede wdzieczny za jakomkolwiek pomoc pozdrawiam
Janek Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 E tam nowy, użyj CA i go wyremontuj. Daj jakieś fotki, najlepiej co tam w środku niego siedzi. Sprawdź jaki jest środek ciężkości, przy takich efektach to jeśli przesuwać to do przodu. Jakie śmigło, jak wychylenia? Jest expo? Zaraz po wyrzucie nie rób żadnych korekt sterami i pozwól mu lecieć, musi być idealnie równo wyrzucany, najlepiej z rozbiegu (no łatwe to to nie jest). Z innym silnikiem to na razie nie kombinuj, przy tej masie powinien latać z tym co jest. Ile ten silnik kręci i na jakim śmigle? A żeby go nie rozwalać tak raz za razem to staraj się startować nad jakimś miękkim terenem z bujną roślinnością
Gość miszczu Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 kadlub poklej CA i może laminatem 25-50 g od środka(lepszy efekt estetyczny lecz więcej roboty) lub na zewnątrz. Wyważenie może jest zbytnio tylnie? Jakie tam masz śmiglo? Nie przejmuj się że model rozwalony. Tak wyglądał model po 3 walce w MP Air-Combat [/img]
eze Opublikowano 25 Września 2008 Autor Opublikowano 25 Września 2008 Staram sie dlatego jeszcze jest caly .Niewiem jak z srodkiem ciezkosci skoro zadziera dziob do dolu .SC bede staral sie dac do tylu bardziej.Co do smigla to 8/4 jezeli chodzi o wyzut z reki to mam troche pary w reku i potrafie go wyzucic bardzo mocno.Niestety jakos za kazdym razem traci troche predkosci i zwala sie dziobem na doł,raz ogonem .Niepotrafie poprawnie go wywazyc w instrukcji ecik kaze dac 5,5 .Dupa tam 5,5 . Moj byl wywazany na 2 koleczkach 0.3 mm grubosci i powinien byc pieknie wywazony jednak nie 5,5 niejest napewno do tego modelu.
Gość miszczu Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 Dobra widzę że piszemy w tym samym czasie to ja już oddaje stery Jankowi
Gość miszczu Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 Myślę że SC to raczej do przodu jeśli są problemy ze startem bo wtedy szybciej nabierze prędkości. A może po prostu za mocno go wyrzucasz i silnik przygasa. P S tak dokładne wyważanie nie ma sensu np. model traci paliwo i już środek ciężkości się zmienia. Ja np. moich Corsair'ów nie wyważałem zbyt dokładnie a latają dobrze co widać po wynikach Wyposażenie daje tak Zbiornik obok niego pakiet Li-Pol za nimi serwo MG 16 + E-sky 8g za tym wszystkim odbiornik około 10 cm dalej
Janek Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 5,5 to za bardzo z tyłu, daj bardziej na przód. Jak przesuniesz do tyłu to będzie totalny cyrk. Przy 2,5 ccm często są takie jaja bo silnik jest słaby i brakuje mocy.. Mam nawet film z takiego męczenia P40 na zawodach gdzie za cholerę nie chciał komuś wystartować. No ale oni go wypuszczali "w przeciągnięcie" (nieumiejętnie). Ciąg jest większy od masy modelu? Trzymając pionowo wyrywa do góry czy nie uwisi na śmigle? Podaj jakie obroty ma ten silnik. Aha i jak możesz daj jakieś zdjęcia, może coś wizualnie wypatrzymy. Jak robiłeś skłon? Wpadnij z nim w sobotę na Celulozy to może coś wymyślimy. Na pewno jest do opanowania.
pacek Opublikowano 26 Września 2008 Opublikowano 26 Września 2008 a poprawiałeś napędy wysokości, bo z tego co pamiętam troche były zawodne, a co do silnika to kolega ma p40 co prawda tartak ale waży chyba nawet więcej niż twój i os2,5cv czy jak mu tam radzi sobie znakomicie
eze Opublikowano 28 Września 2008 Autor Opublikowano 28 Września 2008 Najchetniej umowil bym sie z kims kto juz nie z jedneho pieca chleb jadl.Silnik tak jak mowilem 15 ca-v na max obrotach model wyrywa do gory moze nie mocno ale czuc ze chcialby pofrunac.Co do sklonu to tak jak w opisie dopasowalem kolpak do poczatku kadluba.
Janek Opublikowano 29 Września 2008 Opublikowano 29 Września 2008 Możemy się jakoś spotkać chociaż w ten weekend nie da rady. pozdro.
hubertk Opublikowano 2 Czerwca 2012 Opublikowano 2 Czerwca 2012 Moze ktoś pomoże . Kupiłem dziś to P40 styropianowe i nie ma żadnej instrukcji złożenia. Mam tylko dwa serwa... nie mam zupełnie pojęcia jak w tym styropianowym modelu umieścić wszystko. Znalazłem jakąś instrukcję ale tam sprytnie nie pokazują gdzie regulator, gdzie to pudełeczko na wszystkie końcówki typu silnik i serwa i do tego nie mam pojęcia jak rozplanować serwa żeby na tyle była wysokość a na skrzydłach naprzemiennie lotki tzn żeby można było nimi skręcać... Może ktoś pomoże, plissss....
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.