Skocz do zawartości

Silnik do modelu Multiplex Easy Star II


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

czy możecie mi polecić jakiś silnik do modelu Easy Star II tylko coś co się zmieści bez przeróbek pod oryginalny dekiel? Kupiłem silniczek Turnigy D2826-6 2200 KV ale dopiero w domu zorientowałem się że można go zamontować tylko na zewnątrz oryginalnego mocowania a tego chciałbym uniknąć :( Skaczę po sklepach ale to co by się nadawało jest niedostępne albo przekracza mój budżet. Założenia sa takie: moc około 300-400 watt, wał 3 mm, obroty około 2000 kv. Śmigło mam standardowe, ESC 40A i akumulator 3S 20-30C.

 

Będę wdzięczny za wasze sugestie!

Opublikowano

Witam,

 

czy możecie mi polecić jakiś silnik do modelu Easy Star II tylko coś co się zmieści bez przeróbek pod oryginalny dekiel? Kupiłem silniczek Turnigy D2826-6 2200 KV ale dopiero w domu zorientowałem się że można go zamontować tylko na zewnątrz oryginalnego mocowania a tego chciałbym uniknąć :( Skaczę po sklepach ale to co by się nadawało jest niedostępne albo przekracza mój budżet. Założenia sa takie: moc około 300-400 watt, wał 3 mm, obroty około 2000 kv. Śmigło mam standardowe, ESC 40A i akumulator 3S 20-30C.

 

Będę wdzięczny za wasze sugestie!

Hej, chyba da się w tym silniku odwrócić wałek tak , jak w większości mu podobnych. Poluzuj kluczykiem imbusowym (6-ciokątnym, prawdopodobnie 1,5 mm) śrubkę robaczkową osadzenia wirnika, zdejmij ostrożnie zapinkę sprężystą po przeciwnej stronie wałka - tę w rowku, tylko uważaj bo lubi uciekać po okolicy  ;) i już pojmiesz, w czym rzecz.

300 - 400 watów w tym rozmiarze silnika to sobie daruj jako ściemę krzyku producentów/dealerów, realne jest 150...180W mocy mechanicznej (ca. 200...240W elektr.), co z dobrym i dobrze dobranym śmigłem da Ci 750...850 G ciągu bez katowania silnika i lipolka.

Opublikowano

Cześć,

Do swojego włożyłem KDA 20-40 31 turn inrunner z HK za 8,31$. Elegancko wszedł w miejsce na Speeda400 i jeszcze zostało miejsce na wentylację. Oryginalne stare skrzydło bez lotek zastąpiłem skrzydłem z Easy Glidera i mam stabilną platformę pod kamerkę. Już nie pamiętam jakie założyłem śmigło ale średnicę limituje belka ogonowa. Pakiety 3S 1500-1800 mAh bo na mniejszych się słabo wyważał. Silnik grzeje się w normie tzn bardzo słabo. Oczywiście nie ma mowy o stromym wznoszeniu ale przecież to motoszybowiec. Generalnie jak mawiają Indianie: KILS = Keep It Light Stupid.

Pozdrawiam

Robert

Opublikowano

Hej, chyba da się w tym silniku odwrócić wałek tak , jak w większości mu podobnych. Poluzuj kluczykiem imbusowym (6-ciokątnym, prawdopodobnie 1,5 mm) śrubkę robaczkową osadzenia wirnika, zdejmij ostrożnie zapinkę sprężystą po przeciwnej stronie wałka - tę w rowku, tylko uważaj bo lubi uciekać po okolicy  ;) i już pojmiesz, w czym rzecz.

300 - 400 watów w tym rozmiarze silnika to sobie daruj jako ściemę krzyku producentów/dealerów, realne jest 150...180W mocy mechanicznej (ca. 200...240W elektr.), co z dobrym i dobrze dobranym śmigłem da Ci 750...850 G ciągu bez katowania silnika i lipolka.

Dzięki za wskazówki! Jeżeli tak można to najprostsze rozwiązanie bo silnik i rygiel już mam. Czyli wyciągam "wał" i przekładam go na druga stronę?!

Cześć,

Do swojego włożyłem KDA 20-40 31 turn inrunner z HK za 8,31$. Elegancko wszedł w miejsce na Speeda400 i jeszcze zostało miejsce na wentylację. Oryginalne stare skrzydło bez lotek zastąpiłem skrzydłem z Easy Glidera i mam stabilną platformę pod kamerkę. Już nie pamiętam jakie założyłem śmigło ale średnicę limituje belka ogonowa. Pakiety 3S 1500-1800 mAh bo na mniejszych się słabo wyważał. Silnik grzeje się w normie tzn bardzo słabo. Oczywiście nie ma mowy o stromym wznoszeniu ale przecież to motoszybowiec. Generalnie jak mawiają Indianie: KILS = Keep It Light Stupid.

Pozdrawiam

Robert

Który to jest dokładnie silnik bo na HK go nie widzę? Czy ewentualnie można taki silniczek dostać gdzieś w Polsce?

Opublikowano

Który to jest dokładnie silnik bo na HK go nie widzę? Czy ewentualnie można taki silniczek dostać gdzieś w Polsce?

Na HK zniknął jakiś czas temu. Trochę parametrów znajdziesz tutaj:

http://www.rc-base.com/engine/kda/kda-20-40-31turn-l-brushless-inrunner

Niestety, większość inrunner'ów ma wysokie obroty z V, ten który znalazłem miał tylko 1800, teraz trudno znaleźć poniżej 3000. Ewentualnie zasil dwiema celami. Kolega zbudował pięknego Wicherka na mały silniczek z przekładnią planetarną i dużym śmigłem, masy niewiele przybyło a lata pięknie.

Mój silnik ma tylko 20mm średnicy i byłbym ostrożny z dobieraniem sinika "na wcisk" w otwór w wieżyczce. Jak się przegrzeje to będzie problem a nawet nie będziesz miał jak sprawdzić. Ale pewnie dmucham na zimne - przecież oryginalny Speed tak był zamontowany,

Rzuć okiem na spis:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?cwhl=XX&idCategory=514&v=&sortlist=W&LiPoConfig=&CatSortOrder=desc

Nie ma co wybrać, albo spawarki albo backorder...

W wolnej chwili rzucę okiem na swojego ES i na oferty z Allegro.

Pzdrw

Robert

Opublikowano

czy możecie mi polecić jakiś silnik do modelu Easy Star II tylko coś co się zmieści bez przeróbek pod oryginalny dekiel? Kupiłem silniczek Turnigy D2826-6 2200 KV ale dopiero w domu zorientowałem się że można go zamontować tylko na zewnątrz oryginalnego mocowania a tego chciałbym uniknąć :(

 

Możesz spokojnie zamocować go na zewnątrz. W niczym to nie wadzi. Wiem, bo dokładnie ten silnik miałem własnie tak zamocowany w ES.

Opublikowano

Marku wiem że można tylko jest problem z poprowadzeniem kabli bo trzeb zrobić otwory. Na razie model jest nowy i wole poszukać jakiegoś silnika który wejdzie do środka. Jestem już lekko poirytowany bo poza silniczkiem Rocket Surpass 2830-09 1300kV 300W który chyba będzie za słaby do swobodnego latania nic nie znalazłem, mówie oczywiście o Polskich sklepach  :angry:

Rocket Surpass 2830-09 1300kV 300W Rocket Surpass 2830-09 1300kV 300W
Opublikowano

hmm, nie pamiętam dokładnie jak to miałem zrobione, ale nie robiłem żadnych dodatkowych otworów. Regulator był umieszczony w gondoli silnika. Miałem tylko dorobione dodatkowe kółko-podkładkę z laminatu pod silnik. W każdej chwili była możliwość powrotu do fabrycznego rozwiązania.

Co do innego silnika to popatrz tez na silniki do heli do 450. Kiedyś miałem ES1 z takim silnikiem i mocy mu nie brakowało ... :)

Ale może być problem z mocowaniem.

Opublikowano

 

Ten AXN też nie da rady zamontować w środku tylko na zewnątrz! Do ES II musi być silniczek z kablami wyprowadzonymi z przodu bo montujemy go "twarzą" do wręgi (fachowo to chyba "przed wręgę") a nie plecami! Co do mocy to wyczytałem że optymalnie mieć około 350-400 W  i KV powyżej 1500 - zawsze lepiej mieć mały zapas mocy a latać można na "pół gwizdka".

Opublikowano

Ten silnik z pierwszego postu pasuje idealnie , mój syn ma taki zamontowany w ES 2  , trzeba zrobic to co pisze AMC ale w naszym silniku ośka bylła wklejona i już myślałem,że jej nie wybije ale udało sie , jest jeszcze jeden problem zabezpieczenie Segera trzeba zrobic w innnym miejscu niżjest teraz na ośce, ja nacinałem cienką tarczą na szlifierce kątowej , za twarda była ośka ,żeby na tokarni coś zrobic, ale wszystko dało się zrobic:) a na tym silniku to ES już nie jest Easy:) jak dasz pełen gaz oczywiście,  

Opublikowano

Ten AXN też nie da rady zamontować w środku tylko na zewnątrz! Do ES II musi być silniczek z kablami wyprowadzonymi z przodu bo montujemy go "twarzą" do wręgi (fachowo to chyba "przed wręgę") a nie plecami! Co do mocy to wyczytałem że optymalnie mieć około 350-400 W  i KV powyżej 1500 - zawsze lepiej mieć mały zapas mocy a latać można na "pół gwizdka".

Możesz podać, gdzie tak wyczytałeś o tych 350 ...400 watach ?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.