Marcin Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 No i stalo się. Przywiozłem z pod Wrocławia takie cuś: (chyba ktos z W-wy na niego polował, ale byłem szybszy ;-) ) prawie 4.2m rozpietosci. Dlugosc 165cm. Kadlub waży 1400g, skrzydla łacznie 1700 (wartosci zaokrąglone). Do zrobienia - nowe popychacze hamulcy, wymiana serw w lotkach (na HS 125MG), dorobienie statecznika i steru wysokości. Profilaktyczna wymiana serw standardowych Conrad sterujacych SK i SW na HS 422. No i kabinka - jest tylko ''dół'' - aktualnie zaczynam babrac sie z kopytem pod folię. I tyle. Liczę, że model w wersji szybowcowej zmieści się w granicy 3600 - 3800g. P.S. Może ktoś wie JAKI to szybowiec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Kurcze Marcin, ty to masz tempo. Ledwo oblatasz jeden model a zaraz chwalisz się czymś nowym Jak dla mnie miodzio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 A ja mam pytanie techniczne Jak ty go wciśniesz do tego Seicento ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 No.. można holować za samochodem, tylko nie można się zatrzymywać i trzeba unikać linii energetycznych :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejsq Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Witam w klubie " niewiedzących co kupują" tak samo nabyłem kadłub XXXX wymiary takie same i doś podobne. Myślałem że to ventus a wypadło na asw22 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 22 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 No tempo to fakt... ale powiem wprost - okazja była - 400zł dałem. Seicento nie moje - fotka robiona w garażu kumpla - ja wożę modele Nissanem Note - trzeba złożyć przednie i tylne oparcia i można wozić Andrzej - czyli wyglada mi to na ASW 22 (przynajmniej jeśli chodzi o kadłub). No to tak go nazwijmy roboczo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 A mi to wyglądało na Nimbusa. Miałem wrażenie że to ASW jest o wiele smuklejsze - pominę fakt że z "nowoczesnych" szybowców to właśnie ten podoba mi się najbardziej Chociaż... po dokładniejszym zlustrowaniu obrazków - faktycznie ASW podobny do niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Marcin mialem kupowac tego szybowca, rozmawialem nawet z tym kolesiem, ale stwierdzilem ze za daleko mi jechac za Wroclaw, i u mnie na wiosce nie bedzie mnie mial kto wyholowac. Cena faktycznie byla smieszna jak za taki sprzet, ale ostatnio kupilem drugiego DL i katane pod niego wiec sobie odpuscilem. Ciesze sie ze ta okazje upolowal ktos znajomy, bo z modelu na pewno bedzie pociecha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejsq Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Jeśli byś miał możliwość to podrzuć parę fotek kadłuba i skrzydeł z profilu. Tu masz 4m-wego Multiplex-a ASW22 http://www.silentflight.net/index.php?/content/view/31/46/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 andrzejsq, dostajesz ode mnie POMÓGŁ. To MUSI być ten model - ten mój był sprowadzony z niemiec. Kształt skrzydeł itp się zgadza absolutnie. Uff. I ZNOWU multiplex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SCRUBBY Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 Gratuluję nabytku. Z niecierpliwością czekam na oblot i wrażenia z latanka "gigantem". P.S. Czym będą Cię holować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 A więc po kolei: tikicaca, gdybyś od W-wy po niego jechał to byłoby to niezłe poświęcenie Ja musiałem zrobić ponad 500km po niego andrzejsq, Kilka zdjęć na końcu postu SCRUBBY, tutaj może być problem. Tzn u nas w Rudzie Śl. są porządne i duże holowniki, tylko ja zwykle latam wtedy, gdy one nie latają Plan jest dość diaboliczny - 1000 W mocy, 6s1p Life, 80A ESC i jakiś Turnigy najprawdopodobniej ze śmigłem składanym 17x10 albo i większym. Druga opcja - zbocze. Na koniec kilka zdjęć z komentarzem. Model w końcu dostał statecznik - zrobiony z deski balsowej 8mm, podlaminowany w paru miejscach. Mocowany na śrubę nylonową M5 oraz wkręt M3 ustalający polozenie statecznika. Ogólny kształt i wygląd modelu mamy więc już załatwiony. Rzut oka na wnętrze kadłuba. Jedno serwo obsługujące wysokość to Conrad 03, serwo kierunku oraz wyczepu - nieznanej firmy. Co prawda chodzą dobrze, jednak wolałbym tutaj nie ryzykować. Planuję jakies serwa FUTABY - myślałem o modelach S3003 na kierunek i wyczep oraz S3050 BB MG na wysokość. W głębi kadłuba widzimy zabudowane, nie chowane, koło oraz wtyki do podłączenia kabli serw lotek. Poza tym potężne wielkościowo serwo Multiplexa oraz otwór na drugie tej wielkości. Podejrzewam, że te serwa obsługiwały hamulce - popychacze widoczne na zdjęciu. Za serwem widzimy mechanizm łączenia skrzydeł - 3 śruby, które, po skręceniu, ściągają ze sobą dźwigary skrzydeł w bagnetach zapobiegając ich rozsunięciu w czasie lotu. Rzut oka na przód modelu. W dziobie widzimy prosty mechanizm wyczepu oraz, co ciekawe, zatrzask kabinki znajdujący się z przodu modelu. :? Na koniec rzut oka na kadłub z profilu oraz z dołu, jak również na profil skrzydła - ktoś wie jaki to jest? I ostatnie fotki na dziś to porównanie moich 3 jak na razie szybowców: ... Teraz tak... z tym silnikiem to na serio mówione było. Aktualny problem jest najwiekszy z wywazeniem modelu - około 600g ołowiu w dziób żeby model wyważyć. Planuję więc dać mu 250g pakiet odbiornika NiCd co już choć trochę zmniejszy balast. Na więcej nie mam pomysłu. Wie ktoś jak zrobić/gdzie dorwać/ folię na kabinkę, ale dymioną lub niebieską? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Niebieska butelka PET? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Przy takich rozmiarach to chyba będzie potrzebna ta 5 litrowa po mineralce Albo 2.5L jak znajdę- ale faktycznie, o tym nie pomyślałem. Znajomy ma folie na kabinki, tylko białą, dlatego w ogóle nie skojarzyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 na Twoim miejscu spływ statecznika poziomego spiłował bym trochę, a raczej chodzi o klapkę, zrobiłbym na kształt trójkąta (tak jak spiłowany jest kierunek) zyska na wyglądzie i skuteczności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 meteor, Rafał B. mnie tutaj ostro prześladuje za ten statecznik - jutro będę w cyber fly albo gdzieś bliżej zamawiał wycięcie rdzeni styro pod profil NACA 0007 to będzie już ladnie wyglądało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejsq Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Witam teraz po tych fotach widzę że ten mój kadłub to ten sam multiplex, a znalazłem coś takiego może się przyda . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Na spokojnie usiadlem przy RC Groups. Coraz wiecej czlowiek się dowiaduje. Ten model może mieć prawie 20 lat :shock: Udalo mi się na stronie MPX znaleźć do niego instrukcję. RC Groups potwierdza kilka rzeczy, dało też trochę do myślenia. Zdecydowałem, że ten model nie poleci raczej w te lato. Chcę go zrobić porządnie, a to wymagać będzie z pewnością czasu i funduszy (a to się zrobi ciekawe - 9go sierpnia się żenię ) Na pewno model dostanie nowe hamulce - w starych złamane są jakieś bolce. Nie wiem, może uda mi się je jakoś uruchomić - pomyślę. Druga rzecz - klapy. Postanowiłem dorobić mu klapy, wyciąć z oryg. skrzydła odpowiednie kawałki. W sumie w skrzydło pójdzie 6 serw. Półka na serwomechanizmy zostanie wytargana i na jej podstawie zrobiona nowa. Tak więc szykuje się dłuższy remont. No ale co tam, w końcu cierpliwość jest cnotą. A model warto, żeby ładnie wyglądał i równie ładnie poleciał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 9go sierpnia się żenię To gratulacje ,A ile tych funduszy masz zamiat orzeznaczyc na model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Wyposazenie RC - 4x HS 81 MG + 2x HS 81 zwykle, plus serwa do kadluba da nam jakies 550zl. Doliczmy pakiet odbiornika i roznego rodzaju pierdolki. Wychodzi jakies 700zl na samą elektronikę. Materiały do budowy/remontu to kolejne 300zl jak nic. No i folia na skrzydła - 5 metrów bialego Oracoveru. 1200 musze na niego przenaczyć jak nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.