Skocz do zawartości

Moje nowe zakupy silników benzynowych


Henryk S.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Stałem się posiadaczem MVVS 58cm3 bardzo fajny silniczek,tylko ten zapłon jest skoąplikowany.

Teraz kilka fotek nowych zakupów MVVS 58cm3 OS 70FL i OS 70 FS.

 

tigermoth210xa6.jpg

 

tigermoth214lm4.jpg

 

tigermoth216sc0.jpg

 

tigermoth217qg0.jpg

 

tigermoth223qd2.jpg

 

tigermoth224cu5.jpg

 

tigermoth198vy1.jpg

 

tigermoth188wf8.jpg

 

tigermoth183yb0.jpg

Opublikowano
widze żę OSik odrazu z zadymiaczem :D

 

To nie jest żaden zadymiacz... jeden przewód z tłumika idzie do tylnej klapki kartera na odprowadzenie oleju, drugi do zbiornika... w tak małym żarowym silniku montowanie instalacji dymnej ma taki sens jak kupienie telewizora nie mając dostepu do prądu...

 

Te mvvs 58 sa problematyczne w modelach akrobacyjnych co było poruszane juz na nie jednym forum (oczywiscie nie w pl) sam osobiscie widzialem dwa w akcji (zlot w szczecinku i żar) i wlasciciele nie byli zbyt zadowoleni. Problemem jest dziura w obrotach i czasami kaprysna regulacja być może po zamontowaniu nowego zapłonu problem został wyeliminowany, czekamy na relacje czy te modyfikacje cos pomogły.

 

Najbardziej będziesz zadowolony jesli chodzi o prace z FS to naprawde dobre bezproblemowe silniki, FLy nam sie przejadły bo chodziły dobrze tylko na początku, chyba zbyt bardzo je uproslili ociosajac je z łożyska i wciskajac panewki.

Opublikowano

Miejmy nadzieje za zapłon bendzie ok. Kolega kupił ZDZ 80ccm to juz mu 3 razy zapłon sie spaliły w jednym roku. Problem tkwi w zywicy która zalewaja zapłon bo przewodzi ona prąd i cewka sie spala.

Opublikowano

Powiedz czy twój kolega miał zapłon na 4 czy 5 celach ? czy przy wlaczonym zapłonie miał sciagnieta fajke lub sprawdzal czy jest iskra przy wykreconej swiecy ?

Opublikowano

Z tego co pamientam to miał na 5 celach. Nie nie sprawdzał przy wyłoczonym zapłonie. Ostatni raz spalił mu sie ten zapłon w pazdzierniki i wtedy sprawdzalismy czy jest iskra i była słaba albo wogule.

Opublikowano
Z tego co pamientam to miał na 5 celach.

 

W ogole mnie nie dziwi że takie problemy wystepują na 5 celach, dużo modułów mimo że może pracowac na 5celach staje sie awaryjna przy tym napieciu. Czesto w instrukcji pisze 6V a pakiet 5 celowy po naladowaniu może miec nawet 7,5V i awaria gotowa.

Najwiekszym błedem jest sprawdzanie iskry na włączonym zapłonie bez pewnego zmasowania swiecy, przekrecasz wałem swieca akurat niezbyt dobrze dotyka cylindra (brak masy) i w tym momencie moduł idzie do lasu...

Opublikowano

Ja przed zakupem wiedziałem o tym zapłonie od Zbyszka Matlaka z Libiąza że juz 3 razy był w naprawie.Zdecydowałem się jednak kupic z tym zapłonym gdyż następne opinie słyszałem bardzo pozytywne o tym zapłonie.Przekonam się latem gdy silnik będzie docierany jaki jest ten zapłon,gdyby się spalił to mam w zapasie EZM1 od MVVS26cm3 lub EZM2 przy ROTO 35cm.

Opublikowano

A tak przy okazji, wiesz może gdzie można nabyć tani zapłon elektroniczny do boxera ? vlach na jeden cylinder kosztuje prawie 500zl wole nie myslec ile kosztowało by do boxera...

Mam mozliwosc kupienia silnika 120ccm ale trzeba kupic nowy zapłon, trzeba przeanalizowac koszty czy temat w ogole sie opłaca...

Opublikowano

Chyba sie mylisz kolego...

 

Zobacz pozycję nr 19, wałek napędzajacy popychacze nie ma łozysk a w serii FS sa aż dwa.

 

Jakie minusy mają panewki każdy wie.

Opublikowano
Chyba sie mylisz kolego...

 

Zobacz pozycję nr 19, wałek napędzajacy popychacze nie ma łozysk a w serii FS sa aż dwa.

 

Jakie minusy mają panewki każdy wie.

 

HaHa! Myślałem że chodzi o łożyska wału korbowego...

 

Jeżeli zaś chodzi o zastosowanie panewek w tym konkretnym przypadku to nie sądzę aby miało to bardzo negatywny wpływ na żywotność silnika.

Obciążenia tego węzła tarcia nie maja charakteru dynamicznego jak to ma miejsce w przypadku np.wału korbowego w serii LA, dlatego obecność panewek nie stanowi tutaj dużego problemu. Zauważyć należy także że w/w panewki pracują w krytym, szczelnym układzie co zapewne wpływa pozytywnie na ich żywotność.

 

Jedyną wadą tego rozwiązania jest fakt, że potrzeba uzyskania zwiększenia żywotności tego układu determinuje stosowanie paliw rycynowych lub półsyntetycznych ale o dużej zawartości rycyny.

Dla ciekawostki powiem że obecnie tylko firma FUCHS produkuje oleje syntetyczne mieszalne z metanolem o lepkości ok 40cSt i wskaźniku lepkości porównywalnym z rycyną czyli przekraczającym 100.

Niestety są to oleje na bazie polialfaolefin i ich cena jest zaporowa...

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Po otrzymaniu w środę paczki,nie mogę się powstrzymać aby wam nie pokazać,co przyniósł kurier.

W paczce był silnik MOKI 50 VT ten piękny silniczek benzynowy 4suw będzie jako serce w RWD6 w skali 1:3 który jest teraz podczas budowy.

Serdeczne dzięki dla Radka Oleksy bo on mi dał namiar na ten silnik.

Kupiłem go w Warszawie od Pana Lecha Białego,za niezbyt wygórowaną cenę.

 

rwd6319.jpg

 

rwd6322.jpg

 

rwd6324.jpg

 

rwd6326.jpg

 

Mam jeszcze jeden silnik,mało znany na forum który nabyłem wcześniej,jest to silnik SW 50 o mocy 3,13 Kw,który będzie napędzał STARA TL-96.

Posiadaczem tego silnika stałem się dzięki Hubertowi,gdyż on mi go sprowadził do kraju.

 

startl96032.jpg

 

startl96034.jpg

 

startl96052.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.