Skocz do zawartości

Moje nowe zakupy silników benzynowych


Henryk S.

Rekomendowane odpowiedzi

widze żę OSik odrazu z zadymiaczem :D

 

To nie jest żaden zadymiacz... jeden przewód z tłumika idzie do tylnej klapki kartera na odprowadzenie oleju, drugi do zbiornika... w tak małym żarowym silniku montowanie instalacji dymnej ma taki sens jak kupienie telewizora nie mając dostepu do prądu...

 

Te mvvs 58 sa problematyczne w modelach akrobacyjnych co było poruszane juz na nie jednym forum (oczywiscie nie w pl) sam osobiscie widzialem dwa w akcji (zlot w szczecinku i żar) i wlasciciele nie byli zbyt zadowoleni. Problemem jest dziura w obrotach i czasami kaprysna regulacja być może po zamontowaniu nowego zapłonu problem został wyeliminowany, czekamy na relacje czy te modyfikacje cos pomogły.

 

Najbardziej będziesz zadowolony jesli chodzi o prace z FS to naprawde dobre bezproblemowe silniki, FLy nam sie przejadły bo chodziły dobrze tylko na początku, chyba zbyt bardzo je uproslili ociosajac je z łożyska i wciskajac panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamientam to miał na 5 celach.

 

W ogole mnie nie dziwi że takie problemy wystepują na 5 celach, dużo modułów mimo że może pracowac na 5celach staje sie awaryjna przy tym napieciu. Czesto w instrukcji pisze 6V a pakiet 5 celowy po naladowaniu może miec nawet 7,5V i awaria gotowa.

Najwiekszym błedem jest sprawdzanie iskry na włączonym zapłonie bez pewnego zmasowania swiecy, przekrecasz wałem swieca akurat niezbyt dobrze dotyka cylindra (brak masy) i w tym momencie moduł idzie do lasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przed zakupem wiedziałem o tym zapłonie od Zbyszka Matlaka z Libiąza że juz 3 razy był w naprawie.Zdecydowałem się jednak kupic z tym zapłonym gdyż następne opinie słyszałem bardzo pozytywne o tym zapłonie.Przekonam się latem gdy silnik będzie docierany jaki jest ten zapłon,gdyby się spalił to mam w zapasie EZM1 od MVVS26cm3 lub EZM2 przy ROTO 35cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji, wiesz może gdzie można nabyć tani zapłon elektroniczny do boxera ? vlach na jeden cylinder kosztuje prawie 500zl wole nie myslec ile kosztowało by do boxera...

Mam mozliwosc kupienia silnika 120ccm ale trzeba kupic nowy zapłon, trzeba przeanalizowac koszty czy temat w ogole sie opłaca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba sie mylisz kolego...

 

Zobacz pozycję nr 19, wałek napędzajacy popychacze nie ma łozysk a w serii FS sa aż dwa.

 

Jakie minusy mają panewki każdy wie.

 

HaHa! Myślałem że chodzi o łożyska wału korbowego...

 

Jeżeli zaś chodzi o zastosowanie panewek w tym konkretnym przypadku to nie sądzę aby miało to bardzo negatywny wpływ na żywotność silnika.

Obciążenia tego węzła tarcia nie maja charakteru dynamicznego jak to ma miejsce w przypadku np.wału korbowego w serii LA, dlatego obecność panewek nie stanowi tutaj dużego problemu. Zauważyć należy także że w/w panewki pracują w krytym, szczelnym układzie co zapewne wpływa pozytywnie na ich żywotność.

 

Jedyną wadą tego rozwiązania jest fakt, że potrzeba uzyskania zwiększenia żywotności tego układu determinuje stosowanie paliw rycynowych lub półsyntetycznych ale o dużej zawartości rycyny.

Dla ciekawostki powiem że obecnie tylko firma FUCHS produkuje oleje syntetyczne mieszalne z metanolem o lepkości ok 40cSt i wskaźniku lepkości porównywalnym z rycyną czyli przekraczającym 100.

Niestety są to oleje na bazie polialfaolefin i ich cena jest zaporowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Po otrzymaniu w środę paczki,nie mogę się powstrzymać aby wam nie pokazać,co przyniósł kurier.

W paczce był silnik MOKI 50 VT ten piękny silniczek benzynowy 4suw będzie jako serce w RWD6 w skali 1:3 który jest teraz podczas budowy.

Serdeczne dzięki dla Radka Oleksy bo on mi dał namiar na ten silnik.

Kupiłem go w Warszawie od Pana Lecha Białego,za niezbyt wygórowaną cenę.

 

rwd6319.jpg

 

rwd6322.jpg

 

rwd6324.jpg

 

rwd6326.jpg

 

Mam jeszcze jeden silnik,mało znany na forum który nabyłem wcześniej,jest to silnik SW 50 o mocy 3,13 Kw,który będzie napędzał STARA TL-96.

Posiadaczem tego silnika stałem się dzięki Hubertowi,gdyż on mi go sprowadził do kraju.

 

startl96032.jpg

 

startl96034.jpg

 

startl96052.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.