Henryk S. Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Stałem się posiadaczem MVVS 58cm3 bardzo fajny silniczek,tylko ten zapłon jest skoąplikowany. Teraz kilka fotek nowych zakupów MVVS 58cm3 OS 70FL i OS 70 FS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
czaja18 Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 :shock: :shock: :shock: To dla mnie na prezent :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 widze żę OSik odrazu z zadymiaczem Link to comment Share on other sites More sharing options...
DJDIT Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 widze żę OSik odrazu z zadymiaczem To nie jest żaden zadymiacz... jeden przewód z tłumika idzie do tylnej klapki kartera na odprowadzenie oleju, drugi do zbiornika... w tak małym żarowym silniku montowanie instalacji dymnej ma taki sens jak kupienie telewizora nie mając dostepu do prądu... Te mvvs 58 sa problematyczne w modelach akrobacyjnych co było poruszane juz na nie jednym forum (oczywiscie nie w pl) sam osobiscie widzialem dwa w akcji (zlot w szczecinku i żar) i wlasciciele nie byli zbyt zadowoleni. Problemem jest dziura w obrotach i czasami kaprysna regulacja być może po zamontowaniu nowego zapłonu problem został wyeliminowany, czekamy na relacje czy te modyfikacje cos pomogły. Najbardziej będziesz zadowolony jesli chodzi o prace z FS to naprawde dobre bezproblemowe silniki, FLy nam sie przejadły bo chodziły dobrze tylko na początku, chyba zbyt bardzo je uproslili ociosajac je z łożyska i wciskajac panewki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil_rc Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Miejmy nadzieje za zapłon bendzie ok. Kolega kupił ZDZ 80ccm to juz mu 3 razy zapłon sie spaliły w jednym roku. Problem tkwi w zywicy która zalewaja zapłon bo przewodzi ona prąd i cewka sie spala. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DJDIT Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Powiedz czy twój kolega miał zapłon na 4 czy 5 celach ? czy przy wlaczonym zapłonie miał sciagnieta fajke lub sprawdzal czy jest iskra przy wykreconej swiecy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil_rc Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Z tego co pamientam to miał na 5 celach. Nie nie sprawdzał przy wyłoczonym zapłonie. Ostatni raz spalił mu sie ten zapłon w pazdzierniki i wtedy sprawdzalismy czy jest iskra i była słaba albo wogule. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DJDIT Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Z tego co pamientam to miał na 5 celach. W ogole mnie nie dziwi że takie problemy wystepują na 5 celach, dużo modułów mimo że może pracowac na 5celach staje sie awaryjna przy tym napieciu. Czesto w instrukcji pisze 6V a pakiet 5 celowy po naladowaniu może miec nawet 7,5V i awaria gotowa. Najwiekszym błedem jest sprawdzanie iskry na włączonym zapłonie bez pewnego zmasowania swiecy, przekrecasz wałem swieca akurat niezbyt dobrze dotyka cylindra (brak masy) i w tym momencie moduł idzie do lasu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil_rc Posted January 29, 2007 Share Posted January 29, 2007 tak, tak o tym to wiemy :wink: ze mozna zapłon spalic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk S. Posted January 29, 2007 Author Share Posted January 29, 2007 Ja przed zakupem wiedziałem o tym zapłonie od Zbyszka Matlaka z Libiąza że juz 3 razy był w naprawie.Zdecydowałem się jednak kupic z tym zapłonym gdyż następne opinie słyszałem bardzo pozytywne o tym zapłonie.Przekonam się latem gdy silnik będzie docierany jaki jest ten zapłon,gdyby się spalił to mam w zapasie EZM1 od MVVS26cm3 lub EZM2 przy ROTO 35cm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DJDIT Posted January 29, 2007 Share Posted January 29, 2007 A tak przy okazji, wiesz może gdzie można nabyć tani zapłon elektroniczny do boxera ? vlach na jeden cylinder kosztuje prawie 500zl wole nie myslec ile kosztowało by do boxera... Mam mozliwosc kupienia silnika 120ccm ale trzeba kupic nowy zapłon, trzeba przeanalizowac koszty czy temat w ogole sie opłaca... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarekJ Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Nastik ma osobne moduły zapłonu. Są zdecydowanie tańsze. Musisz pogadać ze Stośkiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil_rc Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Własnie kolega jezdzi do Matlak i mu pewnie mówił, ja tez czasami tam zaglądam Link to comment Share on other sites More sharing options...
modelmaniak Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 chyba zbyt bardzo je uproslili ociosajac je z łożyska i wciskajac panewki. Chyba się mylisz kolego... http://www.osengines.com/parts/ev34800aa.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
DJDIT Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Chyba sie mylisz kolego... Zobacz pozycję nr 19, wałek napędzajacy popychacze nie ma łozysk a w serii FS sa aż dwa. Jakie minusy mają panewki każdy wie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk S. Posted January 30, 2007 Author Share Posted January 30, 2007 Przemku rozkręciłem i są panewki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
modelmaniak Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Chyba sie mylisz kolego... Zobacz pozycję nr 19, wałek napędzajacy popychacze nie ma łozysk a w serii FS sa aż dwa. Jakie minusy mają panewki każdy wie. HaHa! Myślałem że chodzi o łożyska wału korbowego... Jeżeli zaś chodzi o zastosowanie panewek w tym konkretnym przypadku to nie sądzę aby miało to bardzo negatywny wpływ na żywotność silnika. Obciążenia tego węzła tarcia nie maja charakteru dynamicznego jak to ma miejsce w przypadku np.wału korbowego w serii LA, dlatego obecność panewek nie stanowi tutaj dużego problemu. Zauważyć należy także że w/w panewki pracują w krytym, szczelnym układzie co zapewne wpływa pozytywnie na ich żywotność. Jedyną wadą tego rozwiązania jest fakt, że potrzeba uzyskania zwiększenia żywotności tego układu determinuje stosowanie paliw rycynowych lub półsyntetycznych ale o dużej zawartości rycyny. Dla ciekawostki powiem że obecnie tylko firma FUCHS produkuje oleje syntetyczne mieszalne z metanolem o lepkości ok 40cSt i wskaźniku lepkości porównywalnym z rycyną czyli przekraczającym 100. Niestety są to oleje na bazie polialfaolefin i ich cena jest zaporowa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
arekborzy Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 mvvs 80 irs to chyba odpowiedz na DA85 - ciekawostka taka. http://www.mvvs.net/product_info.php?products_id=248 i 2 cylindry czyli mvvs 152 irs http://www.mvvs.net/product_info.php?products_id=248 awator pozniej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk S. Posted April 12, 2009 Author Share Posted April 12, 2009 Po otrzymaniu w środę paczki,nie mogę się powstrzymać aby wam nie pokazać,co przyniósł kurier. W paczce był silnik MOKI 50 VT ten piękny silniczek benzynowy 4suw będzie jako serce w RWD6 w skali 1:3 który jest teraz podczas budowy. Serdeczne dzięki dla Radka Oleksy bo on mi dał namiar na ten silnik. Kupiłem go w Warszawie od Pana Lecha Białego,za niezbyt wygórowaną cenę. Mam jeszcze jeden silnik,mało znany na forum który nabyłem wcześniej,jest to silnik SW 50 o mocy 3,13 Kw,który będzie napędzał STARA TL-96. Posiadaczem tego silnika stałem się dzięki Hubertowi,gdyż on mi go sprowadził do kraju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemique Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Cos kiedyś czytałem o tych zapłonach Falkon i chyba pisali że bywają z nimi problemy z tego co pamiętam. Warto zwrócić na to uwagę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.