Skocz do zawartości

Raven


Lukis

Rekomendowane odpowiedzi

Żeby nie było, że na motoszybowcu przestałem to postanowiłem zrobić coś co mam nadzieje sprawi mi dużą frajdę z latania :).

 

Kolega podesłał mi link do strony z planami tego modelu, ściągłem je ale przeleżały tak z 2 miesiące, lecz w końcu doczekały się.

 

Buduje dwa takie same modele, ponieważ jeden jest dla kolegi Ircka, mój już jest gotowy, w ten piątek co był, miał być oblot, jeszcze rano kończyłem go budować, więc z pośpiechu żeby zdążyć(w tym samym dniu miał być oblot cesnny 150 jeszcze innego kolegi), podłączyłem silnik bez śmigła i działał. Więc spakowałem wszystko co potrzeba i w drogę(20km). Podczas oblotu okazało się że silnik nie działa jak należy, po szybkim dodaniu gazu wyłącza się od razu, powoli nie mogłem przekroczyć więcej niż 1/3 gazu, a że to akrobat, więc nie dało się rady wystartować, ustawienia timingu nic nie pomogły. Po powrocie do domu okazało się, że silnik miał urwane 2 kabelki od jednej fazy(faza nawijana 5-cioma żyłami). Więc czekam na kolejny oblot :)

 

Poniżej kilka zdjęć:

DSC05964.JPG

 

DSC05965.JPG

 

DSC05967.JPG

 

DSC05968.JPG

 

Zdj%eacie(73).jpg

 

Zdj%eacie(74).jpg

 

Zdj%eacie(75).jpg

 

Zdj%eacie(76).jpg

 

Zdj%eacie(77).jpg

 

Mam nadzieje, że uda mi się załatwić jakiegoś operatora filmowego, na kolejna próbę oblotu :)

 

Jak dostane filmik z piątkowych prób to zamieszczę tutaj.

 

Model po oblocie dostanie jeszcze owiewkę silnika i kabinkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem napisać, ale już nadrabiam straty :)

 

Model orginalnie ma rozpiętość 75cm ale ja powiększyłem plany do 1m a to dlatego, że mam trochę duży i ciężki pakiet, li-pol 11.1V 2200mAh, waży on 160g. Masa gotowego do lotu wyszła mi 550g.

 

Co do wyposażenia to w środku znajduje się: silnik Bm2408-21, regulator Tower Pro 30A, li-pole 11.1V 2200mAh, 4 serwa Esky 8g, odbiornik R700.

 

Cięciwa płata to 22.5cm zwężające się do 17.5cm, profil NACA 0013, rozp. 1m, długość około 90cm.

 

Na śmigle 9x4.7 i full gazie model może zrobić zawis ale ma zbyt mały zapas mocy i musiała by być pełna bateria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plany są z http://www.aeroplaza.nl ! Ludzie podajcie źródła planów!!!

Choćby grzeczność tego wymaga! Te są ze free! No chyba że macie jakieś "nielegalne" to się lepiej nie chwalić...

 

Ja z tej strony zrobiłem Extrę 300S, świetne latadło! U mnie na stronie jest dokładna relacja z budowy i oblotu -> Doman.XT.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak postanowiłem zrobić skrzydła styro z dwoma dźwigarami, ponieważ te depronowe wydały mi się takie jakieś słabe a po drugie było by więcej roboty chyba z nimi, ponieważ nigdy jeszcze nie robiłem tego typu skrzydeł, więc wolałem wyciąć sobie ze styro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hymm, robisz wszytko z depronu 6mm? Jak z wagą? Jaką wagę do lotu planujesz?

 

Skrzydełka 3mm, wg. opisanej na tej stronie metody, są bajecznie proste do wykonania i można je zrobić w 15minut :-D

 

W mojej Extrze był dźwigar z balsy 3mm(skrzydła dperon 3mm) i przy AUW 350g nie wyginały się za bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doman:

 

Model orginalnie ma rozpiętość 75cm ale ja powiększyłem plany do 1m a to dlatego, że mam trochę duży i ciężki pakiet, li-pol 11.1V 2200mAh, waży on 160g. Masa gotowego do lotu wyszła mi 550g.

 

Co do wyposażenia to w środku znajduje się: silnik Bm2408-21, regulator Tower Pro 30A, li-pole 11.1V 2200mAh, 4 serwa Esky 8g, odbiornik R700.

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No coś udało się nakręcić, są to sobotnie loty w trzy osobowym składzie, z czego dwa modele to bliźniaki Raven, i jeden model spalinowy cessna.

 

Link do filmu:

http://video.google.pl/videoplay?docid=3095332803084844192&hl=pl

 

Z góry uprzedzam że film zajmuje 167mb :), jest to 26 minut lotów, początek jest może troszkę nudnawy ale pod koniec się trochę rozkręciliśmy :)

 

Mój model odbył już wcześniej kilka lotów, a model kolegi Ircka miał swój dziewiczy lot, oblot bezproblemowy co oznacza że model wykonany chyba dość dobrze :)

 

Życzę miłego oglądania, mam nadzieje ze nie zaśniecie przy filmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jakaś ta atmosfera na filmach mało profesjonalna i ogólnie trochę dziwna.

Chyba macie jakiś problem ze startem tej cessny, czy koniecznie musicie ten model rzucać na takim kącie to w końcu zima, model z kapryszącym silnikiem. Na mniejszym kącie na pewno start będzie przyjemniejszy, no i chyba trzeba pilotowi trochę opanowania tuż po starcie, przy lądowaniu też. Zamiast wywijać różne rzeczy w powietrzu to spróbuj polecieć ładny krąg na niezbyt dużej wysokości i ze średnią prędkością robiąc cztery zakręty po 90 stopni każdy (nie dwa po 180). Wcale to nie jest takie proste jak się wydaje, ostatnio na nowym modelu sam się o tym przekonałem. (szkolny, starszy F3A) Jeśli lądujesz to postaraj się model chociaż trochę zwolnić, wygląda to trochę tak jak dusił byś go na siłę aby usiadł a raczej zrobił kopalnie odkrywkową na pasie :wink: . Nie staraj się z chodzić z dużej wysokości do lądowania, przeleć krąg, ustaw sie na prostej (na małej wysokości) i dociąg delikatnie na silniku.

 

Temat o Ravenie a ja tu o cessnie. Model dosyć fajny, typowy metrowy akrobatek, mam cos podobnego konstrukcyjnego, nawet waga dokładnie ta sama, silnik też (tylko przewinięty). Mój model ma problem z lotem na żyletkę, ciągle opadanie, mimo dużych wychyleń kierunku. A twój jak się zachowuje w żyletce, sprawdzałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.