pablomaks2 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Mam pytanie, chcę przestawić cylinder w dotartym mvvs 3,5 na wydech tylni. Czy można to robić po dotarciu ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 To jest ryzykowne.Powinno się to robić przed dotarciem. edit:przestawiając po dotarciu,całe docieranie traci sęs jak przestawisz głowicę z cylindrem i ryzykujesz większe luzy po nastepnym docieraniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Zależy jak długo był docierany ten silnik. Silniki MVVS 3,5cm3 mają stożkową tuleje,spotkałem się z takim silnikiem MVVS3,5cm3 ze po wypaleniu 3L paliwa jeszcze nie był dotarty. Możesz to sprawdzić prostym sposobem,wykręć świece,przemyj cylinder benzyną ekstrakcyjną. Obracaj bardzo powoli śmigłem do górnej pozycji tłoka,jeżeli zauważysz blokowanie się tłoka w górnej pozycji,wtedy silnik nie jest jeszcze dotarty i możesz obracać cylinder. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablomaks2 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Zależy jak długo był docierany ten silnik.Silniki MVVS 3,5cm3 mają stożkową tuleje,spotkałem się z takim silnikiem MVVS3,5cm3 ze po wypaleniu 3L paliwa jeszcze nie był dotarty. Możesz to sprawdzić prostym sposobem,wykręć świece,przemyj cylinder benzyną ekstrakcyjną. Obracaj bardzo powoli śmigłem do górnej pozycji tłoka,jeżeli zauważysz blokowanie się tłoka w górnej pozycji,wtedy silnik nie jest jeszcze dotarty i możesz obracać cylinder. Silnik praktycznie jest jeszcze na dotarciu. Naprawdę przepracował jeden zbiornik na zalewaniu a dwa na podnoszeniu na wysokie obroty poprzez zubażanie mieszanki. Tak że litra to jeszcze nie wypił Kupię benzynę, pewnie jutro i sprawdzę jak to wygląda. Zamierzałem go wstawić do pół makiety spita (tego którego trzymam na avatarze), ale z bocznym tłumikiem wystającym będzie wyglądał kiepsko a nie obróciłem od początku bo to mój pierwszy spalinowy silnik.. nie byłem pewien co i jak.. Pozdrawiam i dziękuję za radę. BTW czy są inne silniki - bardziej przyjazne początkującym modelarzom takie jak OS max, z możliwością wstawienia tłumika tylnego? Wiem że można kupić tłumiki typu pits do montażu silnika na boku. I wtedy co prawda nie widać tłumnika, ale przy wąskim kadłubie i tak wyjdzie z boku cylinder. Myślę już o następnym modelu który mam zbudować z zestawu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 ...znam ten ból :wink: Chciałoby się schować silnik, żeby nie psuł sylwetki, ale nie zawsze jest to możliwe. Najważniejsze jest jednak chłodzenie, a w Spicie raczej trudno - P-40, Tempest/Typhoon itp. i z silnikami gwiazdowymi są pod tym kątem lepsze. Wydaje się, że możesz jeszcze spokojnie obrócić cylinder o 90 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablomaks2 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 ...znam ten ból :wink: Chciałoby się schować silnik, żeby nie psuł sylwetki, ale nie zawsze jest to możliwe. Najważniejsze jest jednak chłodzenie, a w Spicie raczej trudno - P-40, Tempest/Typhoon itp. i z silnikami gwiazdowymi są pod tym kątem lepsze. Wydaje się, że możesz jeszcze spokojnie obrócić cylinder o 90 stopni. Zastanawiam się czy przy udanym schowaniu silnika z wydechem tylnym nie wystarczy odpowiedni wlot powietrza wycięty. Nie niszczy za bardzo sylwetki, zresztą w spicie 9 jest wlot pod silnikiem można by go wykorzystać. Nie przegrzeję jednak silnika z takim rozwiązaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 ...ten filtr powietrza jest zbyt daleko z tyłu. i dwa wycięcia: na wlot powietrza chłodzącego i na wylot i/lub tłumik. W/g mnie najlepszym rozwiązaniem jest cylindrem na bok - dostateczne chłodzenie, sylwetka w widoku z boku nieskażona (ale to rzecz gustu), niekłopotliwy rozruch, bo przy cylindrze w dół łatwo zalać silnik i urwać korbowód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.