Skocz do zawartości

Precision Aerobatics Katana MX 57"- prezentacja


Rekomendowane odpowiedzi

Mam patent na te "tylne kółko " w swoim Addictione X. Wieczorem postaram wrzucić foty. Powiem tylko,że potrzeba tylko nylonowej nici ok 0,5 m długości  i żywicę epoksydową. Sprawuje się wyśmienicie i przez 2 lata nic nie uległo uszkodzeniu .

Niezły Frankenstein :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna, jak już zapewne zauważyliście, co tygodniowa porcja zdjęć z postępów "prac" przy modelu. Zostały zamontowane popychacze węglowe oraz generatory Vortex na skrzydłach /ciekawe czy poza wyglądem coś wniosą do własności lotnych modelu ?/. 

 

post-4447-0-53864100-1485691592.jpgpost-4447-0-29017500-1485691624_thumb.jpgpost-4447-0-28330400-1485691646.jpgpost-4447-0-81379200-1485691665.jpgpost-4447-0-86960800-1485691699_thumb.jpg

 

 

.... i mam pytanie techniczne do Kolegów - w obecnym układzie na lotkach nie uzyskuję maksymalnego zalecanego przez producenta wychylenia 45 st. ( brakuje kilku stopni), co lepiej z punktu technicznego - zwiększyć end point w aparaturze np. do 120% czy zmienić mechanicznie na orczyku mocowanie popychacza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło popatrzeć na relację ze składania!

 

Tak jak Poprzednik napisał - zawsze najpierw mechanicznie.

 

Tu jeszcze trochę informacji:

http://www.rmfm.club/article_setup_rl.php

 

http://www.modelairplanenews.com/blog/2012/02/09/total-control-the-right-way-to-set-up-servos/

 

Co do Vortexów - na bank coś dadzą, ale nie poczujesz różnicy - bo już je wkleiłeś. ;)

 

Ja latałem bez SFG, ale w tym roku założę je do dwóch moich modeli. Tylko jest to inny typ niż u Ciebie - większe i tylko na końcach skrzydeł.

Turbulizatory podobno też poprawiają aerodynamikę, np.: https://www.lindinger.at/de/flugzeuge/modelle/kunstflugzeuge/premier-aircraft-mamba-70cc-arf-doppeldecker

Tylko w razie kreta... jak tą krawędź natarcia odbudować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodajże w extrze 260 PA najpierw latałem bez generatorków, potem z. Czuć różnicę na plus :)

Był taki film na YT, bodajże jakaś cessna (prawdziwa). Na skrzydłach zamontowano nitki by oceniać przepływ powietrza, latano z róznymi prędkościami aż do granicy przeciągnięcia i widać było że tuż przed nitki pokazywały całkowicie nieuporządkowany przepływ powietrza na skrzydle. Po zainstalowaniu niewielkich generatorków, prędkość przeciągnięcia zmalała, a przepływ powietrza na skrzydłach był dłużej uporządkowany.

A co do serw, to zdecydowanie, maks mechanicznie, ile fabryka dała, a potem w aparaturze możesz ograniczać. Ja dla przykładu mam w aparaturze flight mode 1 do startu/lądowania i wychylenia najmniejsze, potem flight mode 2 pośredni i FM 3 z maksymalnymi wychyleniami. Zaczynam oblot od 1 i w miarę tego jak mi się lata i jak model ustawiony przechodzę na 2. Jak już się wczuję latam na 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna, jak już zapewne zauważyliście, co tygodniowa porcja zdjęć z postępów "prac" przy modelu. Zostały zamontowane popychacze węglowe oraz generatory Vortex na skrzydłach /ciekawe czy poza wyglądem coś wniosą do własności lotnych modelu ?/. 

 

attachicon.gifDSC00261#1.jpgattachicon.gifDSC00268#1.jpgattachicon.gifDSC00272#1.jpgattachicon.gifDSC00273#1.jpgattachicon.gifDSC00270#1.jpg

 

 

.... i mam pytanie techniczne do Kolegów - w obecnym układzie na lotkach nie uzyskuję maksymalnego zalecanego przez producenta wychylenia 45 st. ( brakuje kilku stopni), co lepiej z punktu technicznego - zwiększyć end point w aparaturze np. do 120% czy zmienić mechanicznie na orczyku mocowanie popychacza ?

Generatory  Vortex dają sporo  przy małych prędkościach. Te na końcówkach skrzydeł są dobre przy latania na nożu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz link do porad Michaela Wargo, setup modelu i porady a`propos mixów:

 

https://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=28601548&postcount=2559

 

Z używaniem to trochę indywidualnie, zależy od modelu, przy locie nożowym niektóre wymagają korekty lotkami, inne niezbyt. W zawisie to chyba nie ma sensu, nie słyszałem w każdym razie. Tu istotniejsza jest praca gazem, niż mixy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podobnie lubię latać bez miksów. Ale od dwóch sezonów sobie obiecuję, że coś w końcu zaprogramuję.

W zał. parę zebranych w moim archiwum informacji.

HOW TO FLY 3D MANEUVERS.pdf

Latanie modelami akrobacyjnymi.pdf

OVERVIEW.pdf

Park_C62-69.pdf

Theory of Radio Setup.pdf

Three Steps to 3D.pdf

WHATS AN AWESOME PILOT.pdf

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś odbyło się oficjalne ważenie - model w moim wykonaniu ma nadwagę w stosunku do tego co podaje producent o 90 g i waży całe 1950 g RTF z pakietami 2x2200mAh 60C Turnigy (waga 190g każdy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.