Senior XXL Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Wymiary: Rozpiętość 2500 mm Pow. 40 dcm 2 Profil nieznany Długość 1300 mm Waga zestawu 450 g. Planowana waga modelu <700 g W opisie podano środek ciężkości 90 mm przy głębokości płata 181 mm . Czy da się z takim wyważeniem latać? Pozdrawiam Roman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MLITEK Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Pewnie się da. W klasie F1A wyważenie jest czasami nawet w 58% od natarcia. Ja jednak bym zaczął od 40% bo przy tak cofniętym środku ciężkości model jest bardzo podatny na ster wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Przy zbieżnym skrzydle ze skosem procentowe położenie środka ciężkości względem cięciwy przykadłubowej nie ma żadnego znaczenia. Ważne jest położenie ŚĆ względem punktu neutralnego na średniej cięciwie aerodynamicznej, a ona przy skosie i zbieżności skrzydła nie jest tożsama z cięciwą przykadłubową. W prostokątnym skrzydle i owszem. Jednak Cumulus ma zbieżność i skos do tyłu, więc całe te historie też do tyłu się przesuwają. W dodatku długie ramię usterzenia i jego powierzchnia dają dużą tzw. cechę objętościową usterzenia, a to też skutkuje przesunięciem do tyłu punktu neutralnego i co za tym idzie wymaganego położenia ŚĆ. Żeby się o tym przekonać wystarczy "pobawić się" jakimkolwiek kalkulatorem do wyliczania wyważenia, np. tym: http://www.piotrp.de/MIX/sp.htm Doświadczenia Kacpra z F1A właśnie z tej zasady wynikają. A jeżeli producent o ugruntowanej renomie zaleca w instrukcji do swojego modelu jakieś ustawienia, to radziłbym "iść w to jak w dym". Na pewno będzie dobrze i bezpiecznie. Na eksperymentowanie z "lepiej" przyjdzie czas później. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior XXL Opublikowano 15 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Dzięki Ostatnią swoją F1a oblatywałem około 45 lat temu i też była wyważona powyżej 50%. Niepokój mój wzbudził system mocowania skrzydła. Skrzydło jest łapane za krawędź natarcia i przykręcone dwoma stalowymi śrubami w odległości 80 mm od krawędzi natarcia. Logicznie śruby te powinne być za środkiem ciężkości. Gdyby były w odległości 100 mm, a jest miejsce, to łatwiej byłoby rozmieścić wyposażenie a ja nie łamałbym sobie głowy. Pozdrawiam Roman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trenerek Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Ostatnią swoją F1a oblatywałem około 45 lat temu i też była wyważona powyżej 50%. Ale 99% szybowców F1A miało statecznik poziomy z nośnym profilem i stąd tak tylne wyważenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior XXL Opublikowano 16 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 A jeżeli producent o ugruntowanej renomie zaleca w instrukcji do swojego modelu jakieś ustawienia, to radziłbym "iść w to jak w dym". Na pewno będzie dobrze i bezpiecznie. Na eksperymentowanie z "lepiej" przyjdzie czas później. Masz racje,ale. Instrukcja jest bardzo lakoniczna 1 strona tekstu A4 + 14 zdjęć. Brak rysunku modelu. Statecznik pionowy: Na okładce instrukcji statecznik pionowy jakieś 10 cm przed statecznikiem poziomym. Instrukcja nic nie wspomina gdzie powinien być statecznik. Na zdjęciu 11 instrukcji ster kierunku dotyka statecznik poziomy a płetwa pod belką zamocowana odwrotnie niż na okładce ???? Rurka ogonowa: Po wciśnięciu rurka kiwa się góra dół 25 mm ( zmiana kąta zaklinowani statecznika ) ??? Serwa: Strona internetowa producenta 6x Dymond D-60 Instrukcja lotki Dymond D-47 + 4 D-60 W skrzydle wycięte są 4 cztery otwory pod D-47 ??? Popychacze drut 0,8 mm a orczyki otwory 1,1 mm luz 0,3 mm ??? itd Pozdrawiam Roman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 Ups. Do tej pory miałem ich za porządną firmę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RyżyKoń Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 potwierdzam wszystko co jest napisane o tym modelu. Mam go od roku. Bardo należy uważać , podczas nurkowania, gdyż sam nie za bardzo chce z niego wychodzić , może związane jest to z niestabilną rurką trzymajcą SW ,który ciągle pracuje zmnieniając kąt zaklinowania. Model wymaga dużo cierpliwości przy wyważeniu , ale jeżeli już tego dokonasz ..... pięknie szybuje .Będziesz bardzo zadowolony ,że go kupiłeś. Acha jeszcze jedna uwaga nigdy nie widziałem tak "dennej" instrukcji. Pozdrawiam Marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi