pacek Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Witam postanowiliśmy z kolegami zrobić sobie proste modele do kombacenia z założenia miał to być tani model pod silnik 2,5, model to dolnopłat 1m rozpiętości profil naca 2410 skrzydła rdzeń styro kryty fornirem kadłub deska waga do lotu ok 850g model lata bardzo fajnie super reaguje na lotki ale jest problem z SW przy gwałtownym zaciągnięciu w gorę model robi niekontrolowaną beczkę w pętli zewnętrznej jest troche lepiej kombinowaliśmy z wychyleniami ale wtedy model traci na zwrotności. dodam że skrzydło to trapez 22/17 skośna krawędź spływu, zrobiliśmy lekkie zwichrowanie końcówek skrzydeł w góre no i oczywiście wznios coś około 4 cm (może za dużo?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Kiedyś miałem podobny problem z mniejszym modelem ESA http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=5556 Powodem tego był zbyt duży kąt zaklinowania skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Zrywa ci strugę ,bo jeśli dobrze odczytałem to skręcenie dałes dodatnie ,a ma być ok 2 stopnie ujemne.Możesz jeszcze zmiksować lotki w dół przy zaciągnięciu SW ( 1-2 mm)i dać na krawędź natarcia "karabiny" z ziaren grubego papieru ściernego( widoczne na drugim zdjęciu po prawej ). Wszystko jednak zależy od skrzydła .Mamy combata F4U Corsair który robi pętlę o średnicy 30-40 metrów i trzeba mu miksować lotki .Ten sam model, kiedy dostał skrzydło sklejone z trzech rozbitych (prawa i lewa połowa od różnych modeli rozbitych na zawodach ,lotki od rozbitego modelu treningowego), zaczął latać jak szatan.No ,ale to są inne profile, które wykombinował Marek Dawidowicz.Skręt i wykłon obecnie jest nieznany, bo cały przód odbudowany został na szybko pomiędzy walkami, a mimo to lata wyśmienicie . Gratuluję wagi modelu.Przy tych rozmiarach to sukces. Przed remontem [/img] [/img] Ten banan na twarzy to nie dlatego że model rozbity, ale dlatego ,że Junior zdobył V-ce Mistrzostwo Polski ACES no to się cieszy jak norka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 dzi.eki, no to niepozostało mi nic innego jak zrobić nowe skrzydło, tym razem z poprawnym skrętem a jak się ma taką obsługę naziemna to można się tłuc do woli "tata naprawi" też bym tak chciał, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 No nie tak do końca .To skrzydło co trzyma w ręku to sam zrobił.Rdzeń styro + balsa 1mm+laminat 50 g + malowanie aerografem lakierem do podłóg z srebrną bazą akrylową.Montaż wyposażenia wspólny.Nowy silnik docierał sobie sam. Wznios który zrobiłeś jest jak najbardziej poprawny,dlatego model dobrze kręci beczki.Koledzy w zawodniczych modelach dają 4-6 cmm na metr( Korsarz to inna sprawa).A skrzydło rób jak najszybciej ,zawody w Pabianicach pod koniec września. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 na Pabianice to ja sobie modele u Marka kupiłem, mam nadzieje że znajdę jakąś dłuższą wolną chwilę i złoże je hurtem. A deskoloty robimy by obniżyć koszty treningu, a właściwie namówić czwartego kolegę do wspólnej zabawy - w kupie razniej :mrgreen: (ostatnio się zaciął i chytry się zrobił strasznie czytaj żona znalażła paragony, a ostrzegaliśmy go żeby nie przechowywał dowodów zbrodni) no i żeby troche oszczędzić modele na zawody. A I WŚ też będzie w Pabianicach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Wrzuć jakieś zdjęcie deskolota,jak się ma prędkość do normalnego kombata bo trzy rozbite modele już mi doskwierają a to nie koniec sezonu . WWI chyba też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 ok jutro go pstryknę i coś wstawię, jeśli chodzi o prędkość to troche wolniej od IIWŚ silnik to asp 2,5 cm i latałem tylko na śmigle 8/4 wtedy kręci 14400-14600 z 10% nitro jutro zaczynamy produkcje seryjną tzn 4 szt z poprawkami w stosunku do prototypu (to nieszczęsne zwichrzenie) chyba zrobimy na zero i domiksujemy lotki do sw w prototypie daliśmy jedno centralne serwo do lotek w serii będą dwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 a oto kilka zdjęć jakby co to model nie jest krzywy tylko na zdjęciu tak wyszło, no i kabinka odpadła no i z tej brzydszej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Rewelacja ! Wydaje mi się jednak ze maja zbyt tylne wyważenie.Dużo osprzętu z tyłu.Gdzie ci wychodzi SC.Może to było powodem zrywania strugi?Z czego zrobiłeś kadłub? Daj dwa serwa na lotki ,łatwiej będzie zrealizować mniejsze wychylenie w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 kadłub to deska balsowa 8 wzmocniona listwami sosnowymi 8/3 góra dół przód kawałek sklejki 8 tak żeby się slinik zmieścił scięta ze skosa i dodatkowo przód oklejony sklejką 0,6 dwustronnie po skosie aż za skrzydło. W serii sklejkę 0,6 zastąpi fornir (koszty) z tym że kadłub będzie oklejony nim w całości, mam nadzieje że zwiększy to odporność tylnej częsci kadłuba na skręcanie. ŚĆ faktycznie może jest za daleko jakieś 1/3 od przodu przy kadłubie nie pomyślałem że to może być przyczyną problemów ze SW poprzesuwam wszystko do przodu i jeszcze raz spróbuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 nie ma jak dobra rada przesunąlem ŚĆ do przodu i jak ręką odjął pętle jak od cyrkla i tak gwałtowne, że aż mój ASP dostaje czkawki będe musiał troche pokombinować z regulacją teraz brzydsza strona wygląda tak jeszcze raz dzięki za pomoc Ruszyła produkcja kolejnych, wycieliśmy 5 kompletów rdzeni skrzydeł teraz fornir i troche dłubaninki a potem w góre, W kupie razniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Marek D. mówi że wszystko poleci abyś miał mocny silnik ,resztę zrobisz na trymach.No to chyba w kombacie się sprawdza (tak mi powiedział kiedy sklejałem jedno skrzydło z pozostałości po trzech). :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snyper Power Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Czy ten samolocik jest robiony z planow czy z glowy, ma pan zdjecia z budowy albo odrys elementow z gory thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.