winiak Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 Witam wszystkich, Obecnie mam dwa silniki, których używam do napędu moich skrzydeł: - popularny "chińczyk" A2212 1400kv 45g - DAL BE2208 1800kv ~45g Napedzam nimi skrzydła na bazie Flite test Versa o rozpiętości 1m i masie 600...1000g oraz skrzydło Multiplex Xeno 1,4m waga 750..900g. Obecnie pianolot ala Versa przytył do 1250g. Z w/w silników wyciągnę ledwo 650..750g ciągu. Do lotu ledwo ledwo, a start jest bardzo trudny. Szukam czegoś mocniejszego,ale.. chciałbym uniknąć dużego przyrostu wagi. Obecnie model świetnie się wyważa z w/w silnikami. Myślałem o : - Turnigy D2826 1400kv ~50g - DYS d3530 1700kv ~75g - DYS d3536 1450kv ~100g Pierwszy, obawiam się że nie będzie większej różnicy, ostatni okropnie ciężki. D3530 zapowiada się fajnie, ma 1,2kg ciagu. Niestety brak wersji 1400kv ,jedynie 1700kv. Macie jakieś inne propozycje? Dodam, że optymalne śmigło to 8",max 9". Przy 8 moje palce są jeszcze bezpieczne podczas rzutu z ręki ;-). Zasilanie z 3s. Edit : gwoli wyjaśnienia - model przytył ze względu na baterie celem wydłużenia czasu lotu oraz akcesoria przydatne do długich lotów. Szukam silnika o możliwie niskim kv ze względu na sprawność. Pozdrawiam Konrad Link to comment Share on other sites More sharing options...
japim Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 Bierzesz pod uwage, ze wiekszy silnik to i wiekszy apetyt na prad i wiekszy pakiet... czy planujesz wymieniac pakiet na wiekszy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
winiak Posted February 6, 2017 Author Share Posted February 6, 2017 Bierzesz pod uwage, ze wiekszy silnik to i wiekszy apetyt na prad i wiekszy pakiet... czy planujesz wymieniac pakiet na wiekszy?Wziąłem to pod uwagę. To raczej w drugą stronę. Miałem cichą nadzieję że jednak któryś z tych dwóch silników da radę. O ile jeszcze sam start można wspomóc elastyczną liną, o tyle wznoszenie już nie należy do "komfortowych". Większy problem będę miał ze środkiem ciężkości. Teraz jest idealnie. Te 25g więcej mogę jeszcze ogarnąć, silnik przesunąć 2cm do przodu, lekko pchnąć baterię. Z 50g oznacza dodatkowe 70-100g na przodzie (w postaci większego pakietu do wideo). Link to comment Share on other sites More sharing options...
japim Posted February 8, 2017 Share Posted February 8, 2017 Nie napisales jakim pakietem to napedzasz. Jest jeszcze jeden fajny motorek - D2826-2200kV, ale bardzo pradozerny... Link to comment Share on other sites More sharing options...
winiak Posted February 9, 2017 Author Share Posted February 9, 2017 Nie napisales jakim pakietem to napedzasz. Jest jeszcze jeden fajny motorek - D2826-2200kV, ale bardzo pradozerny...Zasilam z 3s,gdzieś tam w gąszczu jest napisane . 2200kv to już naprawdę dużo pary w gwizdek. Chyba zostaje ten dys 1700kv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
japim Posted February 10, 2017 Share Posted February 10, 2017 Chodzi mi o pojemnosc - 1300 czy 2200 czy moze 4000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
winiak Posted February 10, 2017 Author Share Posted February 10, 2017 Chodzi mi o pojemnosc - 1300 czy 2200 czy moze 40005000mah 3s Dzisiaj latałem z A2212 1400kv i śmigle 9x4,5. Silnik na nim już jest trochę przeciążony, ale 750-800g ciągu można wycisnąć. Niestety wał jest lekko wygięty i wpada w spore wibracje. Tak do 50..55% przepustnicy nie jest to widoczne w przesłanym obrazie, da się latać. Efektywne wznoszenie wymaga 100% przepustnicy. Może rzeczywiście 2826 / 2200kv byłby dobrą opcją do pary ze śmigłem 8.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
winiak Posted February 12, 2017 Author Share Posted February 12, 2017 Jeszcze jedna opcja : DYS 2836 / 1500KV Ponad 1100g ciągu. https://banggood.app.link/wXr68yI3dA Link to comment Share on other sites More sharing options...
japim Posted February 12, 2017 Share Posted February 12, 2017 5000mah 3s Dzisiaj latałem z A2212 1400kv i śmigle 9x4,5. Silnik na nim już jest trochę przeciążony, ale 750-800g ciągu można wycisnąć. Niestety wał jest lekko wygięty i wpada w spore wibracje. Tak do 50..55% przepustnicy nie jest to widoczne w przesłanym obrazie, da się latać. Efektywne wznoszenie wymaga 100% przepustnicy. Może rzeczywiście 2826 / 2200kv byłby dobrą opcją do pary ze śmigłem 8.. Do tego silnika to max 7x6. Ewentualnie 7x4. I regulator min 40A Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts