Skocz do zawartości

Zapadnięte poszycie skrzydła styro-fornir


japko95

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, zrobiłem sobie ostatnio skrzydełko metodą styro-fornir, niestety powstało sporo "zapadlisk" poszycia równoległych do dźwigara (prostopadłych do cięciwy) i najczęściej w okolicy brzegu płata i w pobliżu dźwigara. Czy ktoś się spotkał z takim zjawiskiem i doszedł do tego czym to było spowodowane? Ja mam dwie teorie, pierwsza to zbyt duże obciążenie przy schnięciu. Nie chce mi się jednak za bardzo w to wierzyć gdyż skrzydło dociskałem jedynie książkami, a wiem że niektórzy robią to nawet akumulatorami samochodowymi i nic się nie dzieje. Druga to fornir słabej jakości, ja zastosowałem dokładnie ten http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/index.php?77,fornir-ceiba-0-6-mm-28cm i muszę stwierdzić, że był on raczej kiepskiej jakości, pękał praktycznie od patrzenia na niego. Czy fornir słabej jakości może być przyczyną zapadania się poszycia? Druga sprawa, czy zna ktoś sklep z dobrej jakości fornirem w aglomeracji śląskiej lub też pewny sklep wysyłkowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie jest efekt zapadania - tylko odklejenia. 

Na niedoklejonym fornirze powstają charakterystyczne bąble.

 

Nie napisałeś jakim klejem kleiłeś (żywica/polimer/poliuretan/wikol?)

 

Używałem różnych fornirów.

I takich super duper i ostatniej jakości.

I nawet beznadziejnie krzywy fornir dociśnięty super mocno i dobrze doklejony do rdzenia dawał satysfakcjonujące efekty.

Ale miałem tez sytuacje gdy na dobry fornir dałem za mało poliuretanu a ten nie spuchł tak jak tego oczekiwałem i miałem bąble...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kleiłem soudalem 66. Faktycznie, eksperymentowałem z minimalną ilością kleju, chciałem maksymalnie zejść z wagi. Przemek, czy przy klejeniu żywicą miałeś problemy? Zastanawiam się czy następnym razem nie użyć żywicy. Epidian 53 się nada? Słyszałem że potrafi wyżreć styro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz "fornir 0.6" i masz:

http://allegro.pl/brzoza-18-8x266-fornir-okleina-naturalna-0-6mm-i6712631555.html

http://allegro.pl/fornir-mahon-sapeli-flader-240x44cm-x-0-6mm-i6664683795.html

http://allegro.pl/fornir-okleina-sapeli-pasiak-22x255cm-x-0-6mm-i6026897482.html

 

Ale ceny jak w modelarskim. Kiedys kupowalem na Allegro - teraz kupuje lokalnie. Cena z modelpartner jest moim zdaniem akceptowalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powrócę na chwilę do kleju poliuretanowego Soudal 66. Aby ładnie się spienił powierzchnie klejone powinny być wilgotne. Na sucho klej ten kiepsko się sprawuje - nie pieni się lub pieni grubymi, rzadkimi bąblami i nie wypełnia nierówności. Oklejany rdzeń powinien być gładki, bez zagnieceń i lokalnych przepaleń. Oklejając rdzenie styro fornirem lub balsą rdzeń posmarowałbym klejem, a arkusz pokrycia od strony rdzenia prysnąłbym jakimś zraszaczem (mgiełką wodną) i dopiero położył na rdzeniu i dobrze docisnął. Na docisk stosuję różnej wielkości tzw. torebki strunowe wypełnione luźno piaskiem lub solą kuchenną - bardzo ładnie układają się na krzywiznach zapewniając równomierny docisk. W ten sposób robiłem ostatnio garb na kadłubie za kabiną w modelu Edge 540 (2,2m) i nie mam zastrzeżeń do jakości klejenia balsowego poszycia do rdzenia styro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.