Skocz do zawartości

Dornier Do 217


Rekomendowane odpowiedzi

Zwali się na skrzydło i efektownym korkiem pociągnie do matki ziemi.

 

Kółka nie są aż tak ważne jak ich położenie maksymalnie przed środkiem ciężkości.

Oczywiście im większe tym lepiej ,ale już 40 poradzą sobie świetnie jeśli tylko będą te 5-6 cm przed SC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuuu... A jeżeli regulatory będą identyczne to też tak się może stać?! :? Środek kół będzie ok 70-75mm przed SC więc chyba źle nie będzie. A tak poza tym to jak wygląda sprawa połączenia regulatorów? Chciałbym aby regulatory były połączone z odbiornikiem kablem Y ale przecież każdy ma swój BEC. Wszystko będzie działać normalnie jeżeli po prostu wepnę wtyczki to kabla Y i do odbiornika?

 

Edit: Koła myślę żeby dać piankowe 50mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz je zasilać z jednego pakietu to raczej muszą być identyczne, przy zasilaniu takim możesz swobodnie użyć kabla Y do becków, ale połącz jakoś zasilanie regulatorów aby podać napięcie z pakietu jednocześnie na oba.

Nawet jak regulatory będą identyczne to mogą indywidualnie wykazywać różne wartości odcięć, dlatego raczej w takim przypadku należałoby zaprogramować stopniowe ograniczenie mocy, a nie natychmiastowe odcięcie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie mieszać Ci w głowie to podłącz pakiet Y do regulatorów ,a sygnałówki Y do odbiornika pod jeden kanał.

A odcięcie najlepiej w ogóle wyłącz ,albo jeśli masz możliwość to przeprogramuj na łagodne odcięcie jak pisze przedmówca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie nie wiem czy w tych regulatorach jest możliwość łagodnego odcięcia, więc proszę tu o wypowiedzenie się na ten temat osób które coś na ten temat wiedzą. Kable poprowadzone w skrzydle są tak, aby puścić prąd z jednego akumulatora do dwóch regulatorów. W skrzydle jest również zrobiony kabel Y do regulatorów i do serw (nad czym ubolewam :( ) Koła chyba kupię takie: http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p875,kolo-gumowe-angielskie-fi-50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz zrobić test na 3/4 gazu i od zmierzonego czasu odjąć 1 minutę mniej do lotu .

Szansa na odcięcie jest zerowa.

Ja tak latam w B-25 aby zawsze mieć czas na ewentualnie 2 i 3 podejście jeśli z pierwszym się nie uda.

Dla pakietu to też jest bezpieczniejsze .

P.S.

Jak masz dwa pakiety 1000 to możesz je połączyć równolegle i będzie o.k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie nie wiem czy w tych regulatorach jest możliwość łagodnego odcięcia

Jeśli wierzyć polskiej instrukcji (http://www.google.com/search?q=tower+pro+18A+instrukcja+filetype:pdf i pierwszy link) to sposób zadziałania cut-off nie jest programowalny.

 

Mówiąc o dwóch takich samych regulatorach miałem na myśli jeszcze jedną ważną sprawę, aby oba tak samo reagowały na sygnał na kanale gazu.

Przy różnych regulatorach 0% i 100% pewnie by były takie same, ale już np. przy drążku w połowie mógłbyś mieć jeden silnik pracujący np. na 60%, a drugi na 40% mocy.

 

Kiedyś obowiązywała zasada niepodłączania zewnętrznego zasilania do wyjścia z BECa czyli np dwóch BECów do jednego odbiornika. Ale praktyka chyba pokazała, że nie ma to znaczenia. Jeśli chcesz zrobić "po staremu" zawsze możesz z wtyczki odbiornikowej jednego z regulatorów wysunąć (i zaizolować) styk od "+" czyli podłączony do czerwonego kabelka :)

 

zamontowany kabel Y na lotkach nie powinien być przyczyną stresu. przy lotkach daleko od kadłuba pomysł na robienie z nich klapolotek jest dość umiarkowany aerodynamicznie, a spoilery chyba Ci niepotrzebne. Jeśli natomiast chodzi o wychylenia różnicowe, to można sprawę rozwiązać przez założenie ramienia serwa w w neutrum nieprostopadle do jego bocznej ścianki. serwa jak widać na fotce masz od spodu i "pionowo" zatem aby osiągnąć wychylenia różnicowe w dobrą stronę (dół mniej, góra więcej) należy dźwignie zamontować tak, aby przy drążku w neutrum były odchylone trochę do przodu. jak widać na fotce sprawę precyzyjnego ustawienia płaszczyzny lotki masz rozwiązaną dzięki płynnej zmianie długości popychacza, więc wszystko gra.

 

koła - te będą pewnie ładne i dość trwałe, choć piankowe pewnie pozwoliłyby co najmniej połowę oszczędzić na wadze (a chyba trochę jeszcze i na cenie). A propos kół, na jednej z fotek widać drut podwozia - wydaje się być dziwnie wygięty:

(1)

|\_________
|

 

zamiast

(2)

_____
|    \________
|

 

może tylko tak się wydaje. jeśli jednak tak jest, to nie ma to sensu. jeśli nie rozwiązanie (2), to po prostu

(3)

____________
|

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z różnicowością wychyleń sterów powinienem sobie jakoś poradzić. No i oczywiście obawiałem się że te regulatory nie mają płynnego odcięcia. Podałem link do tych kółek bo po prostu wydało mi się że gumowe będą wytrzymalsze. Decyzja jeszcze nie zapadła, w każdym momencie można ją zmienić :wink: Drut podwozia poprowadzony jest dobrze. Jeżeli patrzeć od przodu to będzie to rozwiązanie (3) natomiast tuż nad częścią na której ma być mocowane koło jest wygięcie w kształcie trójkąta. Może później zrobię zdjęcia takiego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.