bjacek Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2017 "Konsylium" chyba wyjaśniło sprawę silnika. Na jednym ze zdjęć widać lekko podtarty korbowód. Okazuje się, że wewnątrz silnika ocierał o wał korbowy. Oględziny i dokładne pomiary wykazały, że osie sworznia tłoka i sworznia korbowodu są nierównoległe. Przypuszczalnie silnik był kiedyś zalany paliwem i przekręcony mocnym rozrusznikiem. Spowodowało to skrzywienie korbowodu, który zaczął ściągać tłok w jedną ze stron. Musiało to zająć troszkę czasu, ale tłok pracując nierównolegle wytarł się i pękł - najpierw z jednej strony, później z drugiej. Odłamane kawałki tłoka wpadły w łożysko i dalszą część historii już znacie... Części zamówione i oczekuję na dostawę. Niestety, muszę jeszcze uzupełnić zamówienie o korbowód. Pozytywne jest to, że przypuszczalnie znam przyczynę uszkodzenia i po założeniu nowych części nie będę się obawiał, że silnik znowuż ulegnie uszkodzeniu.
radziu45 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 To jest realne co napisałeś o korbowodzie to jest przyczyna , cylinder też bym wymienił .
bjacek Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2017 Zamówiłem tłok, pierścień, "szklankę" i dziś - korbowód.
Rekomendowane odpowiedzi