bjacek Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 "Konsylium" chyba wyjaśniło sprawę silnika. Na jednym ze zdjęć widać lekko podtarty korbowód. Okazuje się, że wewnątrz silnika ocierał o wał korbowy. Oględziny i dokładne pomiary wykazały, że osie sworznia tłoka i sworznia korbowodu są nierównoległe. Przypuszczalnie silnik był kiedyś zalany paliwem i przekręcony mocnym rozrusznikiem. Spowodowało to skrzywienie korbowodu, który zaczął ściągać tłok w jedną ze stron. Musiało to zająć troszkę czasu, ale tłok pracując nierównolegle wytarł się i pękł - najpierw z jednej strony, później z drugiej. Odłamane kawałki tłoka wpadły w łożysko i dalszą część historii już znacie... Części zamówione i oczekuję na dostawę. Niestety, muszę jeszcze uzupełnić zamówienie o korbowód. Pozytywne jest to, że przypuszczalnie znam przyczynę uszkodzenia i po założeniu nowych części nie będę się obawiał, że silnik znowuż ulegnie uszkodzeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 To jest realne co napisałeś o korbowodzie to jest przyczyna , cylinder też bym wymienił . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bjacek Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Zamówiłem tłok, pierścień, "szklankę" i dziś - korbowód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi