Skocz do zawartości

silnik szczotkowy klasy 480 - pomoc w wyborze regulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

 

Proszę o pomoc w wyborze regulatora do silnika szczotkowego klasy 480 napędzającego model samolotu.

 

Opublikowano

Raczej myślałem o propozycjach konkretnych modeli i podpowiedzi co ma dany model a inny nie ma.

Opublikowano

 Łukasz chyba żartujesz   ?  Kup regulator 30A jednokierunkowy, bo przecież do tyłu nie będziesz latał  :)  Kupuj i lataj, nie ma nad czym się zastanawiać.

Opublikowano

Dzięki za podpowiedz i przepraszam za głupie pytania. Poziom mojej wiedzy jeszcze jest bliski poziomowi podłogi :-(

 

a ) Ile ten silnik 480 może pociągnąć prądu i na jakie jest napięcie?

b ) Jaka jest różnica między silnikami szczotkowymi i bezszczotkowymi i jakie to ma znaczenie w przypadku samolotów?

c ) czy ten regulator będzie pasował do odbiornika Flysky FS-iA6B?

Opublikowano

a)  niema jednego rodzaju silników 480 i ich parametrów  ,poniżej przykłady

 

http://www.rc4max.com/graupner_speed_480_race_7_2v,45,17759.html

 

http://electropark.pl/standardowe-silniki/11661-silnik-mig-speed-480-12v.html

 

B) silniki bezszczotkowe są :

 -trwalsze-brak szczotek i komutatora  , łożyskowanie kulkowe .....

 -lżejsze (przy porównaniu silników o podobnych osiągach )

 -masz ich  wybór doboru mocy i obrotów (kv)   przekładnie są niepotrzebne - np ma być szybki model -wstawiasz silnik z wysokim kv i małym śmigłem ,  

   model spokojny ,rekreacyjny -silnik z niskim kv i dużym śmigłem......(tak w skrócie)

 

 

c) ten regulator jak i każdy inny, oraz serwa  będą pasowały do każdego odbiornika  (od lat jest to znormalizowane )

 

PS  Regulator do którego  Marek dał linka obsłuży obie wersje silnika- 7v i 12v  a wątpię byś miał coś jeszcze  innego jak właśnie  jeden z nich.

Dziś w lotnictwie RC to już napęd retro -napisz w czym to ma latać.

Opublikowano

a)  niema jednego rodzaju silników 480 i ich parametrów  ,poniżej przykłady

 

http://www.rc4max.com/graupner_speed_480_race_7_2v,45,17759.html

 

http://electropark.pl/standardowe-silniki/11661-silnik-mig-speed-480-12v.html

 

 

W takim razie co oznacza parametr 480?

 

 

B) silniki bezszczotkowe są :

 -trwalsze-brak szczotek i komutatora  , łożyskowanie kulkowe .....

 -lżejsze (przy porównaniu silników o podobnych osiągach )

 -masz ich  wybór doboru mocy i obrotów (kv)   przekładnie są niepotrzebne - np ma być szybki model -wstawiasz silnik z wysokim kv i małym śmigłem ,  

   model spokojny ,rekreacyjny -silnik z niskim kv i dużym śmigłem......(tak w skrócie)

 
Co oznacza parametr kv?
 

 

c) ten regulator jak i każdy inny, oraz serwa  będą pasowały do każdego odbiornika  (od lat jest to znormalizowane )

 

A może dołożyć kilka PLN i kupić regulator dwukierunkowy? W razie czego będzie do łodzi albo samochodu? Czy dwukierunkowy do samolotu się zupełnie nie nadaje?

 

Dziś w lotnictwie RC to już napęd retro -napisz w czym to ma latać.

 
 
To może w podobnej cenie albo za niewiele więcej uda mi się kupić silnik bezszczotkowy wraz z regulatorem?
Czy dla tego konkretnego przypadku ma to jakieś znaczenie, czy nie ma to sensu?
Samolot: 1,2 m rozpiętość skrzydeł, 0,8 m długości, waga 820 g, duże śmigło
To może w podobnej cenie albo za niewiele więcej uda mi się kupić silnik bezszczotkowy wraz z regulatorem?
Czy dla tego konkretnego przypadku ma to jakies znaczenie, czy nie ma to sensu
Opublikowano

Parametr 480  ,300, itp przy silnikach szczotkowych oznacza chyba tylko jego wielkość a dokładniej długość  .

 

KV -obroty na 1v   -pisałem o tym wyżej wspominając przy okazji słowo  o  zależności KV do wielkości śmigła.

 

Regulator dwukierunkowy w samolocie ..hmm  odradzam -gaz w aparaturze klasycznej jest na manetce  bez auto powrotu do neutrum- łatwo niechcącą  będzie włączyć wsteczny - a skutki mogą być różne i przede wszystkim w locie bardzo  niechciane.

 

Spokojnie w tej cenie kupisz  cały napęd z silnikiem 3F tym bardziej że odpada zakup przekładni -bez niej w szczotce  musiałbyś zastosować małe śmigło 

 

Wielkość i waga modelu to nie wszystko - inny napęd się daje do trenerka ,inny do akrobata czy myśliwca...

 

Przeglądnij uważnie filmy z poniższego linku -będziesz miał trochę szerszą wiedzę

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/58133-youtube-filmowe-poradniki-i-podstawy/?hl=%2Bporadniki+%2Byoutube

Opublikowano

Dzięki za super filmiki. Zasięgnąłem również innych informacji w internecie.


Wychodzi na to, że w moim przypadku posiadając sprawny silnik z przekładnią optymalnie będzie dokupić tylko regulator, baterię i latać?


Wyrzucanie sprawnej przekładni i sprawnego silnika  i zamiana na bezszczotkowca to robienie sobie tylko dodatkowych kosztów i ewentualnych problemów z dopasowaniem nowego silnika do samolotu?


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.