miki20 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Cześć, Proszę o pomoc w wyborze regulatora do silnika szczotkowego klasy 480 napędzającego model samolotu.
maxiiii Opublikowano 1 Lipca 2017 Opublikowano 1 Lipca 2017 Może to ci pomoże. Zależy ile masz na to kasy. https://allegro.pl/kategoria/kolekcje?string=regulator%20silnika%20szczotkowego%20&order=pd&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-col-1-2-0511
miki20 Opublikowano 1 Lipca 2017 Autor Opublikowano 1 Lipca 2017 Raczej myślałem o propozycjach konkretnych modeli i podpowiedzi co ma dany model a inny nie ma.
pawel4090 Opublikowano 2 Lipca 2017 Opublikowano 2 Lipca 2017 Łukasz chyba żartujesz ? Kup regulator 30A jednokierunkowy, bo przecież do tyłu nie będziesz latał Kupuj i lataj, nie ma nad czym się zastanawiać.
maxiiii Opublikowano 2 Lipca 2017 Opublikowano 2 Lipca 2017 Kup taki: http://allegro.pl/regulator-esc-do-silnikow-szczotkowych-turnigy-30a-i6873413805.html A dlaczego? Mi podoba się kolor naklejki, taki podobny do nieba:) Regulator jak działa i kręci silnikiem to znaczy, że jest dobry. Na tym poziomie wiedzy to powinno ci wystarczyć.
miki20 Opublikowano 3 Lipca 2017 Autor Opublikowano 3 Lipca 2017 Dzięki za podpowiedz i przepraszam za głupie pytania. Poziom mojej wiedzy jeszcze jest bliski poziomowi podłogi :-( a ) Ile ten silnik 480 może pociągnąć prądu i na jakie jest napięcie? b ) Jaka jest różnica między silnikami szczotkowymi i bezszczotkowymi i jakie to ma znaczenie w przypadku samolotów? c ) czy ten regulator będzie pasował do odbiornika Flysky FS-iA6B?
sławek Opublikowano 3 Lipca 2017 Opublikowano 3 Lipca 2017 a) niema jednego rodzaju silników 480 i ich parametrów ,poniżej przykłady http://www.rc4max.com/graupner_speed_480_race_7_2v,45,17759.html http://electropark.pl/standardowe-silniki/11661-silnik-mig-speed-480-12v.html silniki bezszczotkowe są : -trwalsze-brak szczotek i komutatora , łożyskowanie kulkowe ..... -lżejsze (przy porównaniu silników o podobnych osiągach ) -masz ich wybór doboru mocy i obrotów (kv) przekładnie są niepotrzebne - np ma być szybki model -wstawiasz silnik z wysokim kv i małym śmigłem , model spokojny ,rekreacyjny -silnik z niskim kv i dużym śmigłem......(tak w skrócie) c) ten regulator jak i każdy inny, oraz serwa będą pasowały do każdego odbiornika (od lat jest to znormalizowane ) PS Regulator do którego Marek dał linka obsłuży obie wersje silnika- 7v i 12v a wątpię byś miał coś jeszcze innego jak właśnie jeden z nich. Dziś w lotnictwie RC to już napęd retro -napisz w czym to ma latać.
miki20 Opublikowano 5 Lipca 2017 Autor Opublikowano 5 Lipca 2017 a) niema jednego rodzaju silników 480 i ich parametrów ,poniżej przykłady http://www.rc4max.com/graupner_speed_480_race_7_2v,45,17759.html http://electropark.pl/standardowe-silniki/11661-silnik-mig-speed-480-12v.html W takim razie co oznacza parametr 480? silniki bezszczotkowe są : -trwalsze-brak szczotek i komutatora , łożyskowanie kulkowe ..... -lżejsze (przy porównaniu silników o podobnych osiągach ) -masz ich wybór doboru mocy i obrotów (kv) przekładnie są niepotrzebne - np ma być szybki model -wstawiasz silnik z wysokim kv i małym śmigłem , model spokojny ,rekreacyjny -silnik z niskim kv i dużym śmigłem......(tak w skrócie) Co oznacza parametr kv? c) ten regulator jak i każdy inny, oraz serwa będą pasowały do każdego odbiornika (od lat jest to znormalizowane ) A może dołożyć kilka PLN i kupić regulator dwukierunkowy? W razie czego będzie do łodzi albo samochodu? Czy dwukierunkowy do samolotu się zupełnie nie nadaje? Dziś w lotnictwie RC to już napęd retro -napisz w czym to ma latać. To może w podobnej cenie albo za niewiele więcej uda mi się kupić silnik bezszczotkowy wraz z regulatorem? Czy dla tego konkretnego przypadku ma to jakieś znaczenie, czy nie ma to sensu? Samolot: 1,2 m rozpiętość skrzydeł, 0,8 m długości, waga 820 g, duże śmigło To może w podobnej cenie albo za niewiele więcej uda mi się kupić silnik bezszczotkowy wraz z regulatorem? Czy dla tego konkretnego przypadku ma to jakies znaczenie, czy nie ma to sensu
sławek Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 Parametr 480 ,300, itp przy silnikach szczotkowych oznacza chyba tylko jego wielkość a dokładniej długość . KV -obroty na 1v -pisałem o tym wyżej wspominając przy okazji słowo o zależności KV do wielkości śmigła. Regulator dwukierunkowy w samolocie ..hmm odradzam -gaz w aparaturze klasycznej jest na manetce bez auto powrotu do neutrum- łatwo niechcącą będzie włączyć wsteczny - a skutki mogą być różne i przede wszystkim w locie bardzo niechciane. Spokojnie w tej cenie kupisz cały napęd z silnikiem 3F tym bardziej że odpada zakup przekładni -bez niej w szczotce musiałbyś zastosować małe śmigło Wielkość i waga modelu to nie wszystko - inny napęd się daje do trenerka ,inny do akrobata czy myśliwca... Przeglądnij uważnie filmy z poniższego linku -będziesz miał trochę szerszą wiedzę http://pfmrc.eu/index.php?/topic/58133-youtube-filmowe-poradniki-i-podstawy/?hl=%2Bporadniki+%2Byoutube
miki20 Opublikowano 11 Lipca 2017 Autor Opublikowano 11 Lipca 2017 Dzięki za super filmiki. Zasięgnąłem również innych informacji w internecie. Wychodzi na to, że w moim przypadku posiadając sprawny silnik z przekładnią optymalnie będzie dokupić tylko regulator, baterię i latać? Wyrzucanie sprawnej przekładni i sprawnego silnika i zamiana na bezszczotkowca to robienie sobie tylko dodatkowych kosztów i ewentualnych problemów z dopasowaniem nowego silnika do samolotu?
Rekomendowane odpowiedzi