dellorto Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Który silnik (combo) jest lepszy do modelu "odrzutowca" o takiego (obok są plany) Silnik Combo # 1 czy Silnik Combo #2 (dzwonek) Czym różni sie silnik "dzwonek" od tego pierwszego?? Zauważyłem że jest cięższy i ma mniej mocy... czy ma jakieś zalety (np. wyższa sprawność??) ?? Które combo polecacie mi kupić (bardziej przyszłościowe jest #2 bo regl jest lepszy ale i cięższy) Jak zamontować silnik #1?? nie będzie z tym problemów?? Jakie jest wasze zdanie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Wydaje mi się, że do twoich celów oba silniki nie bardzo nadają się. Oba są wolnoobrotowe i na duze śmigło. Do twego odrzutowca potrzebujesz raczej wysokoobrotowego kręcącego małym śmigłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 Czym różni sie silnik "dzwonek" od tego pierwszego?? Zauważyłem że jest cięższy i ma mniej mocy... Nazwa "dzwonek", bo cały rotor ma wytłoczony z jednego kawałka stalowej blachy, jak kiedyś dzwonki rowerowe (ten drugi silniczek ma rotor składany: pierścień stalowy, obsada/piasta aluminiowa). Poza zupełnie inną budową rotora i innymi jego wymiarami silniki te różnią się i to bardzo ze względu na stałą Kv. Stała konstrukcyjna silnika (Kv) oznacza tutaj, że na każdy 1V zasilania nieobciążony silnik 2406-21 ma ochotę osiągnąć 1640obr/min, natomiast 2410-09 tylko 840obr/min. Niektóre osoby sugerują się błędnym rozumowaniem: większe Kv - lepszy silnik. Niestety, przy określonych wymiarach, silnik jest w stanie wytrzymać pewne konkretne obciążenie cieplne/moc. Ponadto bardzo ogólnie można przyjąć, że im większe wymiary/objętość statora ma silnik, to pozwoli na przeniesienie większej mocy, więc akurat w przypadku tych silniczków opis fabryczny jest mylący (2410-09 jest większy od 2406 - 21, bo 24 to średnica statora, 06/09 to wysokośc statora). Uogólniając, w praktyce przy dwóch silnikach podobnej wielkości (chodzi o układ rotor/stator) przy zastosowaniu jednakowego śmigła, silnik o wyższym Kv jesteśmy zmuszeni zasilać niższym napięciem. Z drugiej strony przy zastosowaniu jednakowego napięcia, ten o wyższym Kv obciążamy mniejszym śmigłem. Z tego powodu silniki z wyższym Kv stosuje się do modeli szybkich, gdzie nie ciąg statyczny, a prędkość strumienia zaśmigłowego jest nam potrzebna. Natomiast silniki o niskim Kv są dobre do kręcenia dużymi śmigłami o małym skoku, potrzebnymi do uzyskiwania ciągu kosztem niższej szybkości strumienia zaśmigłowego. Który silnik (combo) jest lepszy do modelu "odrzutowca" Zważywszy na to, co wcześniej napisałem i pogodzenie się z faktem, że ten "odrzutowiec" to jest faktycznie parkflajer - polecałbym tego 2410-09 Ten silnik będzie też dobry do trenerka, combata, samolotu 3D i innych niezbyt szybkich modeli. PS1 BM2410-09 i inne bardzo podobne w tym typie mam w wielu modelach, np w tych fun combatach: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=2358&highlight=hellcat (2410-09, 3S1300mAh, 10x4,5") Natomiast jedyne 4szt tych 2406-21 (3S2200mAh, 6x3") mam tylko tutaj: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4642&postdays=0&postorder=asc&start=30 - wybrane ze względu na konstrukcyjne ograniczenie średnicy śmigieł w tym modelu. PS2 Poskracałem do minimum swoje wypociny, ale mam nadzieję, że nie zmieniło to sensu wypowiedzi i że cokolwiek pomogłem :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.