Skocz do zawartości

Ktory silnik lepszy??


dellorto

Rekomendowane odpowiedzi

Który silnik (combo) jest lepszy do modelu "odrzutowca" o takiego (obok są plany)

Silnik Combo # 1

czy Silnik Combo #2 (dzwonek)

 

Czym różni sie silnik "dzwonek" od tego pierwszego?? Zauważyłem że jest cięższy i ma mniej mocy... czy ma jakieś zalety (np. wyższa sprawność??) ?? Które combo polecacie mi kupić (bardziej przyszłościowe jest #2 bo regl jest lepszy ale i cięższy)

Jak zamontować silnik #1?? nie będzie z tym problemów??

 

Jakie jest wasze zdanie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym różni sie silnik "dzwonek" od tego pierwszego?? Zauważyłem że jest cięższy i ma mniej mocy...

Nazwa "dzwonek", bo cały rotor ma wytłoczony z jednego kawałka stalowej blachy, jak kiedyś dzwonki rowerowe (ten drugi silniczek ma rotor składany: pierścień stalowy, obsada/piasta aluminiowa).

Poza zupełnie inną budową rotora i innymi jego wymiarami silniki te różnią się i to bardzo ze względu na stałą Kv.

Stała konstrukcyjna silnika (Kv) oznacza tutaj, że na każdy 1V zasilania nieobciążony silnik 2406-21 ma ochotę osiągnąć 1640obr/min, natomiast 2410-09 tylko 840obr/min.

Niektóre osoby sugerują się błędnym rozumowaniem: większe Kv - lepszy silnik.

Niestety, przy określonych wymiarach, silnik jest w stanie wytrzymać pewne konkretne obciążenie cieplne/moc.

Ponadto bardzo ogólnie można przyjąć, że im większe wymiary/objętość statora ma silnik, to pozwoli na przeniesienie większej mocy, więc akurat w przypadku tych silniczków opis fabryczny jest mylący (2410-09 jest większy od 2406 - 21, bo 24 to średnica statora, 06/09 to wysokośc statora).

Uogólniając, w praktyce przy dwóch silnikach podobnej wielkości (chodzi o układ rotor/stator) przy zastosowaniu jednakowego śmigła, silnik o wyższym Kv jesteśmy zmuszeni zasilać niższym napięciem.

Z drugiej strony przy zastosowaniu jednakowego napięcia, ten o wyższym Kv obciążamy mniejszym śmigłem.

Z tego powodu silniki z wyższym Kv stosuje się do modeli szybkich, gdzie nie ciąg statyczny, a prędkość strumienia zaśmigłowego jest nam potrzebna.

Natomiast silniki o niskim Kv są dobre do kręcenia dużymi śmigłami o małym skoku, potrzebnymi do uzyskiwania ciągu kosztem niższej szybkości strumienia zaśmigłowego.

 

Który silnik (combo) jest lepszy do modelu "odrzutowca"

Zważywszy na to, co wcześniej napisałem i pogodzenie się z faktem, że ten "odrzutowiec" to jest faktycznie parkflajer - polecałbym tego 2410-09

Ten silnik będzie też dobry do trenerka, combata, samolotu 3D i innych niezbyt szybkich modeli.

 

PS1

BM2410-09 i inne bardzo podobne w tym typie mam w wielu modelach, np w tych fun combatach: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=2358&highlight=hellcat (2410-09, 3S1300mAh, 10x4,5")

Natomiast jedyne 4szt tych 2406-21 (3S2200mAh, 6x3") mam tylko tutaj: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4642&postdays=0&postorder=asc&start=30 - wybrane ze względu na konstrukcyjne ograniczenie średnicy śmigieł w tym modelu.

PS2

Poskracałem do minimum swoje wypociny, ale mam nadzieję, że nie zmieniło to sensu :D wypowiedzi i że cokolwiek pomogłem :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.