Marcin Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Koncze prace nad 4m szybowcem. Bedzie potrzebny holownik. Waga szybowca 4.5kg. jaki holownik? Czy 2m Pilatus Porter z mala benzyna, okolo 25cc da rade? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ali1983 Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 w numerze 4/99 Modelarza był o tym artykuł i autor podał przykład, że do jego szybowca (2 metry rozpiętości) używali górnopłata o rozpiętości 1,5 metra z silnikiem 6,5cm3 i masie 2,5kg a potem 1,8 metra rozpiętości z silnikiem 10cm3 i masie 3,5kg i ten drugi model radził sobie znacznie lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 5 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Ta, ale tych proporcji nie wyskaluje, bo wyjdzie mi 4m holownik. ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 U nas na lotnisku takie modele holowalismy piperkiem ok 2,5m rozpietosci z silnikiem 36ccm z makity. Moze ten pilatus da rade. Moze to jest pilatus zakupiony od Jacka Jakubowicza z trzebini?? Jezeli tak to spokojnie pociagnie tego szybola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 5 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Pilatus jeszcze w sklepie ;-) Mam zgryz z tym.bo 1000zl gotowy w mixmodel. a 2.5m kosztuje 1700. 2m bym kupil. 2.5m budowal ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 W naszym zestawieniu ciąg silnika wynosił ok 60% wagi całego zestawu (holownik 1,6m 2,9kg + szybowiec 2,6m 1,3kg ciąg silnika ok 2,5kg) i latało to całkiem bezpiecznie i przyjemnie. Po dodaniu do tego zestawu jeszcze jednego szybowca (1,8m 0,8kg) - ciąg silnika spadał do ok 50% wagi zestawu i był już problem z samym rozbiegiem z trawy (oba szybowce bez kółek) ale sam lot i wznoszenie nadal przyzwoite. Ogólnie rzecz biorąc również mnie to zastanawia co istotne jest przy wyborze holownika i silnika do niego i jaki parametr brać po uwagę aby pierwsza próba holowania była bezpieczna a nie "może się uda" Ze stosunku wagi Twojego zestawu (pilatus 2m + szybowiec 4,5m) do silnika benzynowego 26cm - powinno latać. Ale jak w praktyce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 5 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Ze stosunku wagi Twojego zestawu (pilatus 2m + szybowiec 4,5m) do silnika benzynowego 26cm - powinno latać. Ale jak w praktyce? No wlasnie - co prawda holowanie minute dluzej nie bedzie problemem ale jednak po co inwestowac w holownik ktory jakiegos 6kg laminatowca juz nie uciągnie. Dlatego wciąż zastanawiam się czy dać kasę za gotowego 2metrowca czy jednak budować 2.5m pilatusa. Co prawda mógłbym do 2metrowego dać jakiś 40cc silnik, ale czy to nie bedzie za wiele - czy model wytrzyma i czy sam platowiec nie wyjdzie za ciężki. :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Marcin a może wydaj 649 zł na 2,5 metra? http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/index.php?p=productsMore&iProduct=910&sName=trainer-max-holownik-2-5-m U nas powoli powstają dwie takie "krowy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 5 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Rafal B., no to jest ostateczność. Powiem Ci wprost - nie podoba mi się ten model po prostu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Mi też ale spełnia większość twych założeń i jest w miarę tani. Zresztą konstruktor przewidział go jako holówkę czyli lot w górę i zejście do ziemi, zero akrobacji to i uroda nie musiała stać na wysokim poziomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krall Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 Mi też ale spełnia większość twych założeń Hehe - estetycznego nie spełnia . Wracając do meritum - moim zdaniem "da radę" ale bez nadmiaru mocy - a ten szczególnie gdy piloci w holowaniu jeszcze niedoświadczeni a modele większe/droższe mile widziany jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TKK Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Aby nie zakładać nowego tematu to podłącze się istniejącego. Interesują mnie Wasze opinie na temat holownika do modeli szybowców (makiet) o masie do 10kg. Wstępnie zastanawiam się nad modelem Miss Morava z silnikiem DLE-55. Co sądzicie o tym modelu lub czy macie jakieś inne propozycje ? (Pilatus odpada, jest szkaradny 8)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skazoo Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 U nas w Koczargach używamy właśnie Miss Moravy z silnikiem 58ccm i spokojnie można pociągnąć modele do 10kg (największy jaki holowałem to 5m i 12kg). Model bardzo stabilny i odporny, zwarta konstrukcja, jedynie trzeba dosyć dobrze wzmocnić przejście silnik-kadłub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TKK Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 U nas w Koczargach używamy właśnie Miss Moravy z silnikiem 58ccm i spokojnie można pociągnąć modele do 10kg (największy jaki holowałem to 5m i 12kg). Model bardzo stabilny i odporny, zwarta konstrukcja, jedynie trzeba dosyć dobrze wzmocnić przejście silnik-kadłub.Bardzo dziekuję za informację.A były jakieś problemy z przejściem silnik-kadłub ? Czy poprostu już "na oko" widać że to jest słaby punkt modelu ? Jakiej firmy jest silnik ? Masz może jakies szczegółowe zdjęcia modelu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 akiej firmy jest silnik ? MVVS :] Miss Morava holowała u nas na Parzniewie Foxa 4m i coś koło 10kg ze sporym nadmiarem mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Olszówka Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Miss Morava to dobry wybór,u nas w klubie służy juz cztery lata intensywie lata holując szybowce i wywozi skoczka rc.Silnik to mvvs 45cm.Przeżyła dwie kraksy i dwa remonty.Po pierwszej kraksie była okazja wzmocnić cały przód aż do podwozia tkaniną 80g.Kraksy z winy pilotów ,a tak pozatym lata rewelacyjnie nadaje się nawet do nauki latania.Klapy super skuteczne.Mogę polecić ten model.Zdjęcia na naszej klubowej stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skazoo Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Ze wzmocnieniem kadłuba już ubiegł mnie Janusz, ale dodam jeszcze, że ewentualny brak wzmocnienia daje o sobie znać przy mocniejszym silniku. Przód kadłuba dostaje lekkiego "rozluźnienia" w osi poziomej. Laminat powinien załatwić sprawę. Jak wspomniał motyl silnik to mvvs. Z tym napędem można pokusić się o wstęp do akrobacji 3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TKK Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Dziekuję za informację - już raczej na pewno będzie to Miss Morava :-D. Wstępnie ma być gotowa na początek przyszłego sezonu :-). Tak myślę, że na samym początku wykonam to wzmocnienie o którym była mowa - aby później nie było niespodzianek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TKK Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Idąc dalej :-) Jaką konfiguracje serw posiadacie w swoich Moravkach ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TKK Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Aby nie było podejrzeń że mój projekt holownika upadł, to poniżej przedstawiam zdjęcie z jednego z pierwszych holowań jakie wykonał w zeszłym sezonie. Ogólnie to model był intensywnie eksploatowany. Największy szybowiec jaki dotychczas holowałem to ASG-29 (5m, 7,2kg) ( ).Moja MissMORAVA posiada silnik Turnigy 50ccm i gotowa do lotu waży 9,5kg. Silnik jest w sumie OK, trochę mocno brudzi, no i czasem ciężko go odpalić (http://www.youtube.com/watch?v=TRglHEWibXs), ale jak już odpali to potem chodzi bez problemów. :-) Na ten sezon w sumie zmian w modelu nie ma, jedynie podwozie zmieniłem na węglowe. W planach jest jeszcze żyroskop na ster kierunku. Śmigła używam made by Biela, wszystkie serwa mam analogowe, do zasilania elektroniki mam dwa pakiety NiCd 2400mAh oraz Emcotec DPSI RV mini 6 magic. Z denerwujących spraw w modelu to jest przednia szyba, w sumie mam już trzecią. Wszystkie pękają przy śrubach i matowieją na zagięciu. Krótko po zakupie zmieniłem tylne kółko na takie z ośką podpartą na obu końcach i z krótszym ramieniem. Oryginalne wyginało się na boki i dodatkowo przy lądowaniu "z przytupem" uszkadzało ster kierunku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.