Skocz do zawartości

Dobor holownika pod szybowiec.


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

nie musiałem nic doważać, jedynie co to pakiet do zasilania zapłonu (4x NiCd 2400mAh) musiałem dać na przednią wręgę

 

Tomek, a jak u Ciebie jest rozwiązane zasilanie odbiornika i serw? Masz jakieś zmyśle urządzenie między akumulatorem, a serwami i odbiornikiem (regulator napięcia, menedżer zasilania)? Ponieważ jest to mój pierwszy model konstrukcyjny kryty folią nie za bardzo wiem jak np. zamontować za pomocą śrub łoże silnika do wręgi silnikowej -> jak nakręcić nakrętkę od wnętrza kadłuba :?: Czy wycinając otwory w folii na serwa, wycinać z jakimś marginesem i zaprasowywać ją do środka, czy wyciąć dokładnie po obrysie otworu? Czy skłon i wykłon (2 st.) z instrukcji sprawdza się w Twoim modelu? Wydaje mi się, że skłon jest za mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
...a jak u Ciebie jest rozwiązane zasilanie odbiornika i serw? Masz jakieś zmyśle urządzenie między akumulatorem, a serwami i odbiornikiem (regulator napięcia, menedżer zasilania)?
Tak, mam Emcotec DPSI RV mini 6 magic.

 

...jak nakręcić nakrętkę od wnętrza kadłuba :?:
Nie bardzo rozumiem - włożyć rękę w kadłub i przykręcić. :-)

 

Czy wycinając otwory w folii na serwa, wycinać z jakimś marginesem i zaprasowywać ją do środka, czy wyciąć dokładnie po obrysie otworu?
Lepiej z marginesem i zaprasować.

 

Czy skłon i wykłon (2 st.) z instrukcji sprawdza się w Twoim modelu? Wydaje mi się, że skłon jest za mały.
U mnie było ok - przykręciłem po prostu silnik do wręgi. A mam trochę większy silnik niż powinien być. Jedynie przy holowaniu wykłon wydaje się być za mały bo ściąga model na lewo przy holowaniu większych egzemplarzy. Ale za to jak sam latam to jest ok. Więc tego nie zmieniam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziś w mojej "hamowni" przyszły napęd Moravy pracował na 50 % wychylenia drążka gazu - 52 minuty. Czyli w powietrzu na pewno ok. 30 min. Silnik E-Flight Power 160 + Castle Creations HV 120 + 2x 5S 5000 mAh EnergyPower + 19 x 10E APC. Po "locie" regulator ledwo ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Rodzi się moja Morava z napędem benzynowym.

c7329ace4f11f77cm.jpg

34d6fb6f227618c0m.jpg

8b0e485359b3cef7m.jpg

Okazało się, że kupiony silnik DLE 30 łącznie z zapłonem i tłumikiem pitts ledwo przekracza 1200 g, a model ma bardzo ciężki ogon (3 serwa) dlatego planuję kupno innego silnika. Myślę o MVVS 40 IFS SP (ponad 1400 g masa samego silnika) choć czytałem bardzo różne opinie na temat benzyn tego producenta. Wchodzi jeszcze w grę Roto 35Vi choć jego cena jest sporo wyższa bo przekracza 2100 zł. Nie chcę montować wyższych pojemności ze względu na konstrukcję kadłuba - zresztą producent zaleca by nie montować większych pojemności niż 40 ccm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Czy ktoś z użytkowników Moravy montował serwo steru pionowego w kabinie zamiast w ogonie zgodnie z tym co chce producent (ograniczenie masy ogona i trudności z wyważeniem)? Jeśli tak poproszę o jakieś wskazówki. Zastanawiałem się nad linkami, ale jak np. wyznaczyć miejsce wyjścia linki z kadłuba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kolega z lotniska, w modelu Funtana 125 przenosił właśnie z ogona serwo do środka kadłuba gdyż był problem z wyważeniem-cieżki tył.

Z tego co wiem to niezbyt skomplikowana operacja,trzeba zakupić zestaw pull-pull ,(tanio można skompletować pojedyncze elementy) ,zrobić półkę na serwo . Największy problem to wyznaczenie właściwego miejsca na nacięcie foli w miejscu gdzie wychodzą linki -to chyba metodą prób i przymiarek.

Cała operacja w przypadku kolegi dała oszczędność ok 60 g (waga serwa) i wydaje się że w pewnych przypadkach ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, TO miejsce TO problem ;) . Te 60 g na ogonie to kilkakrotnie więcej na dziobie potrzebne na wyważenie :( . Nie wiem jeszcze dokładnie, czy serwo poziomego, które mam po drodze w kierunku dziobu nie uniemożliwi całą operację. Myślałem też o przeniesieniu napędu jednym, węglowym popychaczem na istniejącą dźwignię w sterze. Niestety serwo napędza też koło ogonowo i naprężenia stąd mogą zniweczyć cały plan. Rafał, udanych lotów, a wiosna tuż, tuż YAK'iem 54 :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jako wieloletni użytkownik Miss Morava na wstępie odniosę się do uwag o pękającej szybie, po pierwsze zwiększ ilość wkrętów (u mnie jest ich obecnie po sześć na każdym boku) , po drugie trzeba je delikatniej dokręć tak aby nie pojawiły się w okół nich mikropęknięcia. Dobrze jest w czasie montażu po przykręceniu szybki, w newralgicznych miejscach czyli obydwa górne narożniki podgrzać delikatnie opalarką aby odprężyć materiał wtedy znikną ryski robiące efekt zmatowienia, jednocześnie szyba nie będzie prężyła na śrubki.

Czy docinaliście w jakiś sposób formatkę plexi z zestawu? Macie jakiś sposób, kolejność czynności żeby ją dobrze zamontować? Będę robił to sam, a ona strasznie pręży :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.