Skocz do zawartości

Extra 300 Extreme Flight /loty 8.11/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie odnośnie tego wylącznika z regulatorem.Czy wystarcza on do zasilania wszystkich serw tzn nie trzeba stosować power boxa i ile może max wytrzymać A ??

Power Box Sensor sprawdza się do zasilania 5 serw cyfrowych i 1 analogowego (gaz).Tak podaje producent i tak to chodzi w wielu modelach. Miałem też identyczny układ w Yaku. Nie było nigdy problemu.

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Witam,

na jutro planuje oblot, oczywiście Chobot ok g. 13. Kamera przygotowana ,tylko trzeba będzie kogoś namówic na funkcję operatora. Jutro relacja.

Opublikowano

Witam,

sobota nie wypaliła, a w niedzielę było tylko kołowanie. Do poprawienia odporowadzenie powietrza z maski.Mocowanie tłumika robię bardziej ażurowe , by nie ograniczało przepływu powietrza i otwieram bardziej maskę od dołu.Wrzucę fotki po zmianach jak skończę.Poniżej Extra zapoznaje się z lotniskiem.Będzie też krótki filmik z kołowania.

ee36.jpg

ee37.jpg

Opublikowano

Witam,

zauważyłem ,że maska jest od przodu zbyt giętka. Chodzi o "naroża" przy silniku otworu wlotowego.Przy nagłym dodaniu gazu to wszystko okrutnie wibruje. Usztymniłem to miejsce

prostopadle wklejonym paskiem laminatu węglowego.Teraz powinno być dobrze.Dodałem też dwa otwory wylotowe powietrza w masce. Wspornik rury zmniejszony , by lepiej przepuszczał powietrze w tunelu.

ee39.jpg

ee40.jpg

Opublikowano

Fajny model ale takie jeżdżenie wg mnie to, nie obrażając nikogo, lekki bezsens. Model ma latac a jeździć tylko podczas startu i lądowania. A takie objeżdżanie całego pasa tam i nazad? Tylko nie mówcie mi że tak można wyczuć reakcje modelu na stery (takie tłumaczenia też juz słyszałem)

Opublikowano

Paweł Ty to tak jak ja stery chodzą i śmigło sie kreci to trzeba dac maxa i chocby żaby z nieba leciały model musi byc oblatany to taka choroba której narazie nie przypisano nazwy :lol2:

Opublikowano
Fajny model ale takie jeżdżenie wg mnie to, nie obrażając nikogo, lekki bezsens. Model ma latac a jeździć tylko podczas startu i lądowania. A takie objeżdżanie całego pasa tam i nazad? Tylko nie mówcie mi że tak można wyczuć reakcje modelu na stery (takie tłumaczenia też juz słyszałem)

Ja również nie byłem zachwycony taką sytuacją, ale start wtedy, to właśnie byłby bezsens. Dziekuję za zainteresowanie.

Opublikowano

Jakub pozbądz się "bezsensów" z modelu, podokręcaj co trzeba i wióry do góry bo tu wiara czeka na filmik z oblotów :jupi: . Extra to nie koń że się go w kółko prowadza no :devil: Daj się skusić :wink: będzie dobrze zobaczysz.

Opublikowano

Witam,

sprawdziłem wczoraj usztywnienie maski.Jest dobrze.Gwałtowne dodanie gazu nie powoduje odksztrałceń i wibracji. Bez tej modyfikacji nie radzę latać.Wentylacja też dobrze działa.Zapowiada się dobra pogoda na jutro i mam nadzieję,że uda się polecieć.

Trzymajcie kciuki !

Opublikowano

No i co, polatał?

Lekki OT :) Ja dziś ulotniłem swojego Yaka Topmodel 2,16 metra. 8 stopni, lekki wiatr bez słońca. Silnik DL50, bambula 22x8. SC utrafiłem taki jak lubię, idealny do 3D, silnik z zawisu dosłownie wyrywa model w górę. Albo jakiś mocarny egzemplarz trafiłem, albo model wyszedł lekutko :) Film za jakiś czas w dziale odpowiednim ;)

Opublikowano
Oblot takiego modelu to czystra formalnosc :lol:

Na naszym lotnisku uznajemy taką maksymę "Nigdy nie przechodż z modelem na "TY".

Extreme Flight niemile zaskoczyła mnie powtórzonym błędem wykonania. Znów statecznik poziomy ma zły kąt zaklinowania. Nie kupię już od nich więcej modelu !Wysokość ustawiona na zero ze statecznikiem, lotki również. Po starcie okazuje się że muszę dodac 4 kliknięcia wysokości.Wyważenie jest na zero ,a nawet trochę do tyłu.

Lotki idealnie - zero korekty.

Pierwsze dwa loty jakie dziś zrobiłem to takie latanie lewo prawo.Nowy silnik i trzeba poznać model. Zapas mocy bardzo duży. Model szybszy jak się spodziewałem.

Nie próbowałem wcale 3D. Jeszcze kilka ciepłych dni , więc może się uda polatać.

Mocowanie kabinki nie jest dobre.Muszę zmienić sruby z M3 na M4 tak jak w Yaku.Brzeg ciągle pęka, muszą to zmienić.

Miks do żyletki przeniosłem z Yaka - podobne zachowanie bo potrzebuje tylko 2% wysokości. Za to lotki ok 3% - więcej niż w Yaku.

Kolejne loty pokażą co dalej.

filmik z oblotu

Opublikowano

A jak duży jest błąd ustalenia statecznika? Tzn. Jak to sie w liczbach przedstawia?

 

Widzę, że w Twojej Ekstrze lata identyczna figurka pilota co w moim Edge, u mnie sprawuje sie świetnie, tylko raz sie katapultował;)

Opublikowano
Wysokość ustawiona na zero ze statecznikiem, lotki również. Po starcie okazuje się że muszę dodac 4 kliknięcia wysokości.Wyważenie jest na zero ,a nawet trochę do tyłu.

Niekoniecznie musi być złe zaklinowanie, sprawdzałeś to wagą? bez wykonania pomiaru praktycznie nie ma co dalej dyskutować... w mojej miałem to samo, a okazało się że wina lezy po stronie lotek. Kąty skrzydło statecznik zero stopni wyważenie regulowałem we wszelkich możliwych opcjach a cały czas miałem problem i tylko denerwowałem sie z tego powodu.

 

Lotki były idealnie ustawione w linii az miło patrzeć, statecznik z tyłu też a trymer od wysokosci klik klik klik... nie wziąłem pod uwagę, że serwa są używane i mają luzy. Wystarczyło obydwie lotki obniżyć tak, że srodek luzu wypada na 0 stopni (będzie po równo normalnie i na plecach). U mnie wypadło tak, że dwa oczka wysokosci oddałem jak bozia przykazała do neutrum po tym zabiegu.

O tylny statecznik sie nie martwiłem bo były nowiutkie serwa bez luzów.

Opublikowano
Lotki były idealnie ustawione w linii az miło patrzeć, statecznik z tyłu też a trymer od wysokosci klik klik klik... nie wziąłem pod uwagę, że serwa są używane i mają luzy. Wystarczyło obydwie lotki obniżyć tak, że srodek luzu wypada na 0 stopni (będzie po równo normalnie i na plecach). U mnie wypadło tak, że dwa oczka wysokosci oddałem jak bozia przykazała do neutrum po tym zabiegu.

O tylny statecznik sie nie martwiłem bo były nowiutkie serwa bez luzów.

U mnie serwa są nowe, luzy tylko takie jak fabryczne, a historia się powtarza. Jutro sprawdzę kąty.

film z oblotu wmv 80 Mb

Opublikowano
wystarczy ze srodek ciezkosci nie jest idealnie w tym obliczonym i podanym przed producenta i model wymaga trymowania

 

Ja u siebie SC przesuwalem ze skrajnie przedniego do tylnego na granicy sterownosci modelu i niestety okazywalo sie, ze przy locie z trymerem na zero i ustawieniu lotek i wysokosci na zero sc wypadal w zlym miejscu (dosc znacznie) co powodowalo totalne rozjechanie sie modelu w locie przez zle wywazenie. Niestety trop byl bledny i wrocilem niemal do ustawienia sc w punkcie zalecanym przez producenta. Przyczyna bylo zupelnie co innego o czy pisalem wyzej. Po wykonaniu pomiarow na calej dlugosci skrzydel oraz statecznika co dalo mi 100% pewnosci prawidlowej budowy modelu, i 100% SC wiadomym jest, ze to musi byc cos innego.

 

W tej chwili zalecalbym poczekac, az beda wyniki pomiarow. Bez tego to jak wrozenie z fusow, mozna sobie wymslac teorie w nieskonczonosc :wink:

 

Wazne aby kadlub modelu byl stabilnie unieruchomiony na stabilnym podlozu inaczej co ktorys tam pomiar beda to coraz inne wyniki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.