potemp667 Opublikowano 17 Października 2017 Opublikowano 17 Października 2017 Kupiłem Stingera Top Model z silnikiem MEGA ACn 16/15/3. Na śmigle 4,75x4,75 i 3s (prąd 29A, moc 345W) lata szybko ale wrażenia nie robi. Jest dużo wolniejszy niż mój Funjet z Turnigy 2836 3700kv na pakiecie 3s i śmigle 4,1x4,1. Model zakupiłem po to aby siał postrach na lotnisku więc proszę o radę jaki silnik zakupić, a najlepiej combo silnik i śmigło. Odnoście śmigła to zdecydowanie składane, wiem, że mniejsza sprawność ale na 2 loty testowe złamałem 2 śmigła (Graupner i APC). Celuję w silnik średnicy 28mm pod 3-4s, moc 700+W, i ~50A. Inrunnera żadnego nie znalazłem, może coś pod EDF typu: BHD 2822 4300kv, tylko jak zareaguje on na łopatki typu 4,7x2,4 albo 6x3.
paulusr Opublikowano 19 Października 2017 Opublikowano 19 Października 2017 4.1x4.1 APC 4 s. Ten silnik wytrzymuje do 500W spokojnie. Nie przekraczaj prądu 30-35A. A składane śmigła odpuść bo te szybkie są drogie i słabo dostępne a 4.7x2.4 to lipa nie prędkość. 700 w ma np. typhoon 2W20 a 900 W ma typhoon 2W25. Pierwszy 4.1x4.1 i 4 s drugi 4.7x4.7 4 s lub 5 s 4.1x4.1. Kilku próbowało też na 6 s.
potemp667 Opublikowano 19 Października 2017 Autor Opublikowano 19 Października 2017 albo inaczej, jaki dać pakiet i regulator, silnik nie posiada mocy, silnik jest odbiorcą mocy, która płynie z pakietu i regulatora i od tej mocy najwięcej zależy. Jak ma być postrach, to pozostaje przerobić ten model też na odrzutowca Dziękuje za czepianie się i świetną rade:)
elektromar Opublikowano 19 Października 2017 Opublikowano 19 Października 2017 Dziękuje za czepianie się i świetną rade:) Witam Tyle mocy ci wystarczy? Jeżeli tak to ci podam jaki setup. pozdrawiam Marek
potemp667 Opublikowano 19 Października 2017 Autor Opublikowano 19 Października 2017 4.1x4.1 APC 4 s. Ten silnik wytrzymuje do 500W spokojnie. Nie przekraczaj prądu 30-35A. A składane śmigła odpuść bo te szybkie są drogie i słabo dostępne a 4.7x2.4 to lipa nie prędkość. 700 w ma np. typhoon 2W20 a 900 W ma typhoon 2W25. Pierwszy 4.1x4.1 i 4 s drugi 4.7x4.7 4 s lub 5 s 4.1x4.1. Kilku próbowało też na 6 s. Dałem śmigiełko APC 4,1x4,1 na 4s ciąg grubo po nad masę modelu i ma 29A. Jednak był to pakiet 4000 więc latałem na razie na 3s 2200. Przyzwojcie ale wolno. Był to mój 3 lot tym modelem i 3 złamane śmigło. Chcę nim latać 2 razy w tygodniu po 3 cykle co daje 24 razy na miesiąc x 10zł = 240zł na śmiegiełka / miesiąc. Skoro z składanymi jest problem to czy są jakieś inne wyjścia? Może "płetwa" z laminatu od spodu?
mike217 Opublikowano 19 Października 2017 Opublikowano 19 Października 2017 Słabo szukałeś tych Innrunerów. Mnogość średnic i uzwojeń. http://www.lehner-motoren.com/doc/rpm_all_en_11_2013.pdf i strona producenta http://www.lehner-motoren.com/index.php silnik nie posiada mocy, silnik jest odbiorcą mocy, która płynie z pakietu i regulatora i od tej mocy najwięcej zależy. No nie do wiary no.. Ps. Dodam tylko, że aby latać szybko takim modelem potrzebujesz obrotów a nie mierzenia ciągu zwłaszcz na postoju gdzie takie kwadratowe śmigło ani nie kręci tego co powinno ani go nie generuje. Sprawnośc takiego śmigła rośnie z prędkością. Co prawda ja pływam a nie latam ale był okres , że latałem pylonami i to nawet szybko. Też łamałem śmigła i nie ma na to rady. Najlepiej chodziło to na Graupnerach 4,70x4,70 z fioletowymi napisami. Są dużo cieńsze i lżejsze niż APC i motor kręci swoje. Jeżeli masz silnik Mega ACN możesz go przewoltować ale warto wcześniej rozebrać go i zobaczyć jak zrobiony jest wirnik ( niechlujstwo w megach poraża) Wirnik musi być owinięty kewlarową nicią bo inaczej jak zadasz obroty to się rozleci. Tu podany wyżej Lehner ma przewagę, Wirniki tam są ewenementem i się nic nie rozpada, dlatego gdzie rekord tam Lehner.. Masz gotowy Setup te 12 wodorków zamień na 4 s lipo.
paulusr Opublikowano 20 Października 2017 Opublikowano 20 Października 2017 Mnogość średnic i uzwojeń. http://www.lehner-mo..._en_11_2013.pdf Powiem Ci szczerze, że jakbym miał wybrać z tej tabeli silnik do Stingera to bym się poddał... Lehner produkuje silniki do łódek i aut czego nawet nie ukrywa. Fakt są to świetne motorki ale dość drogie, nawet jak na nasze hobby. W F5D zawsze była Mega. Rzecz w tym , że optymalizuje silniki również pod tym kątem. Co do jakości Megi - średnia półka ze wskazaniem na dobry materiał osi. Nigdy mnie nie zawiodła a kevlar jest na każdym rotorze. Nie polecam rozbierać silników 16/15/xx bez potrzeby. Są klejone. Jest jeszcze Tenshock, TP, HET i z innej nieco planety Neu i Hacker
mike217 Opublikowano 20 Października 2017 Opublikowano 20 Października 2017 Wszystkie wymienione marki używamy w slizgach poza megą... Cos w tym musi być ????
paulusr Opublikowano 20 Października 2017 Opublikowano 20 Października 2017 Porównując HET-a z Megą można mieć wrażenie, że różnica w jakości jest podobna jak między Lehnerem a Megą. Kilka Hetów się już rozleciało, nie mówiąc o wyciągniętych wałach i rozklejonych deklach. Niemniej jednak Hety są popularniejsze w EDF-ach bo są do nich projektowane. No i które są lepsze? Sorki za OT.
mike217 Opublikowano 21 Października 2017 Opublikowano 21 Października 2017 Ja swoje najlepsze wyniki porobiłem na Lehnerach i TP-power. Są to zupełnie inne silniki, wymagają innych śrub i przygotowania łódki. Były próby pływania na Megach ale te silniki mają liche wirniki. W Toruniu modelarz robi sam wirniki do nich od zera i chodzą lepiej.
Rekomendowane odpowiedzi