potemp667 Opublikowano 17 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 Kupiłem Stingera Top Model z silnikiem MEGA ACn 16/15/3. Na śmigle 4,75x4,75 i 3s (prąd 29A, moc 345W) lata szybko ale wrażenia nie robi. Jest dużo wolniejszy niż mój Funjet z Turnigy 2836 3700kv na pakiecie 3s i śmigle 4,1x4,1. Model zakupiłem po to aby siał postrach na lotnisku więc proszę o radę jaki silnik zakupić, a najlepiej combo silnik i śmigło. Odnoście śmigła to zdecydowanie składane, wiem, że mniejsza sprawność ale na 2 loty testowe złamałem 2 śmigła (Graupner i APC). Celuję w silnik średnicy 28mm pod 3-4s, moc 700+W, i ~50A. Inrunnera żadnego nie znalazłem, może coś pod EDF typu: BHD 2822 4300kv, tylko jak zareaguje on na łopatki typu 4,7x2,4 albo 6x3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 19 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 4.1x4.1 APC 4 s. Ten silnik wytrzymuje do 500W spokojnie. Nie przekraczaj prądu 30-35A. A składane śmigła odpuść bo te szybkie są drogie i słabo dostępne a 4.7x2.4 to lipa nie prędkość. 700 w ma np. typhoon 2W20 a 900 W ma typhoon 2W25. Pierwszy 4.1x4.1 i 4 s drugi 4.7x4.7 4 s lub 5 s 4.1x4.1. Kilku próbowało też na 6 s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potemp667 Opublikowano 19 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 albo inaczej, jaki dać pakiet i regulator, silnik nie posiada mocy, silnik jest odbiorcą mocy, która płynie z pakietu i regulatora i od tej mocy najwięcej zależy. Jak ma być postrach, to pozostaje przerobić ten model też na odrzutowca Dziękuje za czepianie się i świetną rade:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektromar Opublikowano 19 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 Dziękuje za czepianie się i świetną rade:) Witam Tyle mocy ci wystarczy? Jeżeli tak to ci podam jaki setup. pozdrawiam Marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potemp667 Opublikowano 19 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 4.1x4.1 APC 4 s. Ten silnik wytrzymuje do 500W spokojnie. Nie przekraczaj prądu 30-35A. A składane śmigła odpuść bo te szybkie są drogie i słabo dostępne a 4.7x2.4 to lipa nie prędkość. 700 w ma np. typhoon 2W20 a 900 W ma typhoon 2W25. Pierwszy 4.1x4.1 i 4 s drugi 4.7x4.7 4 s lub 5 s 4.1x4.1. Kilku próbowało też na 6 s. Dałem śmigiełko APC 4,1x4,1 na 4s ciąg grubo po nad masę modelu i ma 29A. Jednak był to pakiet 4000 więc latałem na razie na 3s 2200. Przyzwojcie ale wolno. Był to mój 3 lot tym modelem i 3 złamane śmigło. Chcę nim latać 2 razy w tygodniu po 3 cykle co daje 24 razy na miesiąc x 10zł = 240zł na śmiegiełka / miesiąc. Skoro z składanymi jest problem to czy są jakieś inne wyjścia? Może "płetwa" z laminatu od spodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 19 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 Słabo szukałeś tych Innrunerów. Mnogość średnic i uzwojeń. http://www.lehner-motoren.com/doc/rpm_all_en_11_2013.pdf i strona producenta http://www.lehner-motoren.com/index.php silnik nie posiada mocy, silnik jest odbiorcą mocy, która płynie z pakietu i regulatora i od tej mocy najwięcej zależy. No nie do wiary no.. Ps. Dodam tylko, że aby latać szybko takim modelem potrzebujesz obrotów a nie mierzenia ciągu zwłaszcz na postoju gdzie takie kwadratowe śmigło ani nie kręci tego co powinno ani go nie generuje. Sprawnośc takiego śmigła rośnie z prędkością. Co prawda ja pływam a nie latam ale był okres , że latałem pylonami i to nawet szybko. Też łamałem śmigła i nie ma na to rady. Najlepiej chodziło to na Graupnerach 4,70x4,70 z fioletowymi napisami. Są dużo cieńsze i lżejsze niż APC i motor kręci swoje. Jeżeli masz silnik Mega ACN możesz go przewoltować ale warto wcześniej rozebrać go i zobaczyć jak zrobiony jest wirnik ( niechlujstwo w megach poraża) Wirnik musi być owinięty kewlarową nicią bo inaczej jak zadasz obroty to się rozleci. Tu podany wyżej Lehner ma przewagę, Wirniki tam są ewenementem i się nic nie rozpada, dlatego gdzie rekord tam Lehner.. Masz gotowy Setup te 12 wodorków zamień na 4 s lipo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Mnogość średnic i uzwojeń. http://www.lehner-mo..._en_11_2013.pdf Powiem Ci szczerze, że jakbym miał wybrać z tej tabeli silnik do Stingera to bym się poddał... Lehner produkuje silniki do łódek i aut czego nawet nie ukrywa. Fakt są to świetne motorki ale dość drogie, nawet jak na nasze hobby. W F5D zawsze była Mega. Rzecz w tym , że optymalizuje silniki również pod tym kątem. Co do jakości Megi - średnia półka ze wskazaniem na dobry materiał osi. Nigdy mnie nie zawiodła a kevlar jest na każdym rotorze. Nie polecam rozbierać silników 16/15/xx bez potrzeby. Są klejone. Jest jeszcze Tenshock, TP, HET i z innej nieco planety Neu i Hacker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Wszystkie wymienione marki używamy w slizgach poza megą... Cos w tym musi być ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Porównując HET-a z Megą można mieć wrażenie, że różnica w jakości jest podobna jak między Lehnerem a Megą. Kilka Hetów się już rozleciało, nie mówiąc o wyciągniętych wałach i rozklejonych deklach. Niemniej jednak Hety są popularniejsze w EDF-ach bo są do nich projektowane. No i które są lepsze? Sorki za OT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 Ja swoje najlepsze wyniki porobiłem na Lehnerach i TP-power. Są to zupełnie inne silniki, wymagają innych śrub i przygotowania łódki. Były próby pływania na Megach ale te silniki mają liche wirniki. W Toruniu modelarz robi sam wirniki do nich od zera i chodzą lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi