MareX Posted October 24, 2017 Posted October 24, 2017 Moje uszanowanie Kolegom! Jakieś trzy sezony temu nabyłem piłę żywopłotową firmy Solo 161 i sprawowała się wyśmienicie, tak silnikowo, jak i funkcjonalnie. Do czasu, kiedy zespół napędowy piły tnącej uległ uszkodzeniu, trwale nienaprawialnemu. Teraz przystąpiłem do pozyskiwania silnika i po dobraniu się do niego jest aktualnie w takiej postaci: i od drugiej strony z iskrownikiem: A także od spodu dla zobrazowania całości tego elementu plastikowego, na którym cała reszta osprzętu się trzymała i który także jest go usunięcia, po wcześniejszym zdjęciu sprzęgła ciernego /fot. druga/, które to sprzęgło można pewnie usunąć, ale za pomocą ściągacza, a takim nie dysponuję. Turbinkę z magnesem inicjującym zapłon można zdjąć łatwo, bo jest przykręcone nakrętką. Jeszcze jedna fotka: i "tabliczka znamionowa" : Dostępne są także inne "bebechy" czyli kable do wyłącznika, linka cięgła gazu, pompka przelewowa, zbiornik itd. No i niczym nie wzruszone przekonanie, że silnik zapali "od pierwszego kopa", tak jak to czynił, kiedy jeszcze piła była sprawna. Nie mam żadnego pomysłu , co z tym dalej zrobić i może mi ktoś coś podpowie? Albo sam się dalej zajmie dłubaniem przy tej konstrukcji?...
Elkojote Posted October 24, 2017 Posted October 24, 2017 Swoje pokosiła daj jej teraz polatać ,ktoś tu na forum przerabiał podobny silnik do celów modelarskich.
MareX Posted October 24, 2017 Author Posted October 24, 2017 Brak pomysłu absolutnie nie wyklucza modelarskiego zastosowania. Stad prośba o sugestie.
gignasiak Posted October 24, 2017 Posted October 24, 2017 Raczej szkoda roboty i pieniędzy na przeróbkę duża masa mała moc miałem podobny silnik od nożyce w łódce ledwo ja wyciągał z wody w ślizg cały czas na max obrotach podobne silniki modelarskie o tej samej pojemmości mają trzykrotna moc tego co ty masz
gucio72 Posted October 25, 2017 Posted October 25, 2017 Zastanawiam się, z czego biorą się te różnice w mocy tych silników? A gdyby splanować głowicę? Moc powinna wzrosnąć. Oczywiście nie dwu,trzy krotnie, ale zawsze. Zmiana gaźnika......
rajaner Posted October 25, 2017 Posted October 25, 2017 Troszku było na temat przeróbki silnika o do jakiejś tam kosy czy czegoś podobnego. Kiedyś przerabiałem coś podobnego. Relacja z prac nad podobnym silnikiem doprowadzona do końca.http://pfmrc.eu/index.php?/topic/59197-przer%C3%B3bka-na-modelarski/ Z tego co udało mi się zrobić widać na filmie pod koniec tematu.
MareX Posted October 26, 2017 Author Posted October 26, 2017 Bardzo dokładna relacja, ale z braku czasu , na razie tylko pobieżnie przeglądnąłem. Wniosek: się da, bo dla chcącego - nic trudnego.
Michas K. Posted November 11, 2017 Posted November 11, 2017 Witam wszystkich.Ja myślę że poleci ... Sam posiadam silnik 40cc od podkaszarki Solo 140. Po odcięciu kilku rzeczy które przeszkadzały i założeniu elektronicznego zapłonu silnik nawet fajnie chodzi. Odpala za 2-4 razem, co prawda nie testowałem go w locie, bo dalej go reguluje. Nie mam też „odpowiedniego” samolotu do niego, ale myślę że kiedyś poleci Silnik wazy 1,1 kg, daje 2,6 hp (według fabryki…), śmigło 20 × 8 cali, zapłon jest chiński z Hobbyking, gaźnik Walbro etc...
Recommended Posts