kaczma2 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 W styczniu br. ruszyła budowa kolejnego modelu na podstawie ściągniętej z netu instrukcji od zestawu powyższej firmy. Powiększyłem rozkroje części na długość modelu 800 mm. Zestaw był na 1000 mm. Relację zaczynam teraz bo wcześniej pisałem na innym forum i chyba ono umiera. Jednak wszystkie zdjęcia są w albumie Google https://goo.gl/photos/wzaxwvXjZzsvnF2v6 Dzisiaj doszły zdjęcia nadbudówki dolnej części. Do zrobienia zostało naklejenie logo wcześniej wydrukowanych na foli samoprzylepnej, dokończenie malowania motorówek i poprawki malowania na relingach. Ta linka na bębnie jest chyba za gruba. Tak właściwie nie wiem czy to jest lina czy wąż strażacki. Na zdjęciach w pokrowcach. Właściwa wyciągarka jest wewnątrz.
ostry_gl Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 Szkoda, że tak fajny model nie miał relacji od samego początku. Mam nadzieję, że podczas końcowych prac poprowadzisz relacje ze zdjęciami na forum. Pozdrawiam, Łukasz
kaczma2 Opublikowano 4 Listopada 2017 Autor Opublikowano 4 Listopada 2017 Mam pomalowaną, gotową do wklejania szybek górną część nadbudówki. Dużo upierdliwej pracy. Żeby nie zalać szybki wyciskam kroplę na jakąś płytkę i pręcikiem z tej kropli nakładam CA. Budowa tego modelu to nie jest jakieś arcydzieło. Raz, w zestawie pominięto lub zaokrąglono wiele szczegółów, porównując do zdjęć. Dwa buduję bo lubię, żeby coś powstało w miarę moich możliwości i żebym nie zgłupiał na emeryturze. 2
ostry_gl Opublikowano 4 Listopada 2017 Opublikowano 4 Listopada 2017 Mi się podoba Twoja praca więc myślę, że warto ją pokazywać
pawel4090 Opublikowano 4 Listopada 2017 Opublikowano 4 Listopada 2017 Jest relacja Łukaszu, nie wiem czemu Kazimierz nie podał linku, to w takim razie ja to zrobię: http://marek.aplus.pl/forum/viewtopic.php?t=5106&highlight=fairmount+alpine
kaczma2 Opublikowano 4 Listopada 2017 Autor Opublikowano 4 Listopada 2017 To są te miejsca do wklejenia pasków. Na pierwszym odcinku wklejone. Nie będę ślęczał tylko na tym. Trochę tego i coś innego. W niedzielę prysłem 2 razy pola kratownicy na niebiesko. 1 warstwa cienka, szybko wyschła i usunięcie pyłków. 2 warstwa pokryła i schnie. 2
kaczma2 Opublikowano 7 Listopada 2017 Autor Opublikowano 7 Listopada 2017 Coś mnie podkusiło i to chyba był błąd. Pomalowałem rufę a nie całe poniżej linii wodnej na brunatnoczerwony. Schnie.
BartekSta Opublikowano 7 Listopada 2017 Opublikowano 7 Listopada 2017 Mam pomalowaną, gotową do wklejania szybek górną część nadbudówki. Dużo upierdliwej pracy. Żeby nie zalać szybki wyciskam kroplę na jakąś płytkę i pręcikiem z tej kropli nakładam CA. Ja szybki w bolaje wykonane z rurki aluminiowej wklejałem w ten sposób, że smarowałem rant bulaja klejem np. butapren i przykładałem do szybki (nie dociętej wogóle), następnie docinałem z naddatkiem, że wyglądało to mniej więcej tak: _| |_ i w połączenie bulaj naddatek dawałem CA i przyśpieszacz. Nic nie podcieka dzięki wcześniejszemu butaprenowi a trzyma jak szalone... potem doszlifowane jak najbliżej bulaja i wklejone jako całość w nadbudówkę. Wydaje mi się ze mógł byś podobnie wkleić szybki klejem który nie podcieknie pod szybkę a potem zalać połączenie gęstym CA. Inna sprawa że "trochę" tych szybek masz
kaszalu Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 ciekawa metoda na bulaje - warto wykorzystać !
kaczma2 Opublikowano 9 Listopada 2017 Autor Opublikowano 9 Listopada 2017 Górne szybki małe mam wklejone i część dolnych większych. Niebieskie romby na kadłubie wyszły dobrze. Pomaluję kadłub poniżej linii wodnej i wieczorem wrzucę zdjęcia.
kaczma2 Opublikowano 9 Listopada 2017 Autor Opublikowano 9 Listopada 2017 Wyciąłem deseczki 1 mm na pokład ładunkowy. Po przycięciu i przyklejeniu na płytę będę robił rysy bo tych deseczek jest mnóstwo. Nad, odbicie rombów z obu stron na wzór do wycięcia naklejek na niebieskie pola. Szybki wklejone. Mocowanie części. Pomalowany kadłub poniżej linii wodnej. Są zacieki do poprawki. Cała nadbudówka od tyłu. Na bębnie, myśle, że lepiej pasuje sznurek po prawej. 1
BartekSta Opublikowano 10 Listopada 2017 Opublikowano 10 Listopada 2017 Wyciąłem deseczki 1 mm na pokład ładunkowy. Po przycięciu i przyklejeniu na płytę będę robił rysy bo tych deseczek jest mnóstwo. Te deseczki to zdecydowanie moja pięta Achillesowa i dał bym milion za jakąś dobra metodę na wykonanie równych listewek szerokości ok 2mm i grubości forniru 1mm. Szykuje mi się wyklejanie dachu kambuzu w Zaruskim i spróbuję najpierw podkleić czymś fornir aby się nie łamał.
ostry_gl Opublikowano 10 Listopada 2017 Opublikowano 10 Listopada 2017 Lekko zmocz wodą z dwóch stron, a potem linijka i nożyk olfy.
BartekSta Opublikowano 10 Listopada 2017 Opublikowano 10 Listopada 2017 Olfa jest, linijka też, zmocze i zobaczę Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
kaczma2 Opublikowano 10 Listopada 2017 Autor Opublikowano 10 Listopada 2017 W moim przypadku to jest 548 deseczek. 4 pasy zewnętrzne naklejone na płytę.
BartekSta Opublikowano 10 Listopada 2017 Opublikowano 10 Listopada 2017 Powodzenia Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
kaczma2 Opublikowano 11 Listopada 2017 Autor Opublikowano 11 Listopada 2017 Płyta oklejona i z grubsza oszlifowana. Do zrobienia 11 rys w poprzek i 52 wzdłuż. Na zdjęciu są także pierścienie na śruby.
kaczma2 Opublikowano 13 Listopada 2017 Autor Opublikowano 13 Listopada 2017 Wkleiłem wały i zauważyłem, że pierścienie na śrubach nie wyszły prostopadle względem stępki, linii wodnej, wału. Tym ustawieniem sugerują podnoszenie rufy w górę. Spojrzałem na plany i tam jest podobnie. Nie wiem czy zostawić tak jak jest, czy poprawiać. Poprawkę mogę zrobić też później, obserwując po pierwszych pływaniach. Jeden z wałów nie wyszedł centrycznie , docisnąłem i zablokowałem. Obawiam się, że jutro po wyjęciu blokady odbije. Przykręciłem przekładnię z silnikiem do wręgi i jutro wlutuję linkę stalową w tulejkę i będzie próba napędu.
Rekomendowane odpowiedzi