Jump to content

Instalacja ASP 0.61 (10ccm).


Guest Kaziuk

Recommended Posts

Posted

Czy instalując ten silnik warto przewidzieć układ żarzenia dla wolnych obrotów? Jest to w tym silniku konieczne?

Posted

Niby nie jest konieczne, ale w ten sposób można by wykluczyć każdy silnik :faja:. Czy masz na myśli 2 czy 4suwa? kolega z tego forum - a pewnie i nie tylko on - własnie użyli tego modułu w swych silnikach. Ja też go uzywam ale w 4suwie 15cm. O ile w 2suwie 7,5cm silniuk raczej nigdy nie gasł na małych obrotach to w ASP FS 60 czy w OS FS 91 zdarzało się. A ponieważ moje modele to polmakiety więc by nie stracić wieeeeelu godzin pracy w Fokerze własnie zastosowałem ten patent. Jeśli precyzyjnie zaznaczysz przy drążku gazu miejsce max wychylenia gdy jeszcze żarzy to nie będzie z tym problemu - będą za to plusy i to te dodatnie :rotfl:

Posted

Ano tak, bo to przecież właśnie w Gdańsku pewien elektryk wynalazł plusy ujemne... :jupi:

To taki Mustang ARF za 999zł. Silnik żarowy dwusuwowy. Instalować żarzenie?

Wszelkie instrukcje takiej instalacji na pewno gdzieś tu znajdę...

Posted

Model nie ma znaczenia do samej instalacji co raczej silnik. Minimalne obr 4suwa są znacznie mniejsze niż dwu suwa stąd pytanie. Jesli silnik bez problemu pracuje na minimalnych obrotach to nie musisz. Jeśli są jakieś problemy to albo precyzyjna regulacja pomoże albo ...dla własnego poczucia komfortu instalacja :jupi: Gotowy moduł kupisz za coś ok 80 zł.

Posted

Hmm... Poćwiczę na styropianowym elektrycznym Super Cub, a potem zechcę wystartować tym. To mi się pewnie uda, ale gorzej z wylądowaniem... :wink:

- Jeśli silnik w ogóle zgaszę, to poszybować on długo pewnie nie zechce.

Silnik jest z pudełka, jeszcze go nie uruchamiałem. Sądzisz, że pierwsze odpalenie i regulacje zrobić poza modelem? Wtedy byłoby wiadomo, ale trochę więcej zachodu...

Posted

Jeśli masz stanowisko do uruchomienia i docierania silnika to warto ale jeśli nie masz to żaden problem. Ja zawsze silnik montowałem od razu do modelu. Unieruchamiałem model id odpalałem silnik docierając go i ewentualnie regulując. Na poniższym filmie masz pierwsze odpalenie silnika i docieranie;

 

http://pl.youtube.com/watch?v=hEyflm9OBv0

Posted

Jak uzyskałeś, że on tak szybko zaskoczył? Podlałeś trochę paliwa w gaźnik? Czy to dlatego, że czterosuw?

Posted

Pytam żeby uniknąć przykrości, jakie kiedyś miałem z samozapłonowymi Striżami, gdzie jak podciekło paliwo, to palcem łamało się korbowód... :cry:

Posted

Też mam takiego striża :rotfl: Ale obecne silniuki to zupełnie inna je bajka :rotfl: Ale, ale - czy twój silnik prosto z pudełka to nie czasem jakiś własnie taki z miniuonych lat 70 ubiegłego wieku? :devil: Jesli tak to mogą być problemy z podlewaniem :lol2:

Posted

Nienie, to nowiusi ASP 61 żarowy. Problem w tym, że on będzie cylindrem w dół i tego się boję... :?

Posted

:devil: Ale to już nudne - znowu muszę wyliczyć moje modele :rotfl: : w Vicomcie, w D.VIII i w Pfalz'u silniki własnie skierowane są cylindrem w dół. Nie było z tym problemu zarówno z dwusuwem OS LA 7,5cm jak i ASP FS 61 i 80,a tym bardziej w OS FS 91. Jeśli możesz to skieruj cylinder lekko w jedną ze stron - patrząc od przodu w lewo wtedy łatwo zmieści się tłumik. Czemu lekko pod kątem? Eliminuje sie w ten sposub drgania silnika - sa mniejsze niż z cylindrem pionowo.

 

EDIT - uciekła mi fotka z poprzedniego postu - tu masz zamontowany moduł w D.VIII

 

moduarzeniapoprawoo4.jpg

w640.png

Posted

A no to mnie uspokoiłeś.

A dlaczego niby mniejsze? Zachodzę w głowę... :?

Posted

Pewnie po skosie samolot się słabiej trzęsie... :lol2:

Czy taki uchwyt do docierania silnika może być całkiem sztywny, czy musi amortyzować?

Posted

W moich modelach od 2cm do benzyny 26cm łoża mam sztywne. Ale są zwolennicy amortyzowanego, są też przeciwnicy :lol2: Poza tym 2suw tak nie trzesie jak 4suw wiec spokojnie mozesz na sztywno.

Posted

Ale nie, mi chodzi o łoże zewnętrzne. Może być jak kowadło?

Posted

Nie Qmam. Jakie zewnętrzne? Ta niby hamownia na której chcesz dovierać? Czy zwykłe łoże dokrecanedo modelu? Ja mówiłem własnie o tych zwykłych dokręcanych do modelu.

Posted

Mi chodzi o docieranie poza modelem. Czy może to być sztywne, czy raczej musi amortyzować jak model?

Posted

Amortyzacja jest niby po to by drgania nie uszkadzały modelu. nie ma modelu nie ma co uszkadzać :devil: więc jak najbardziej na sztywno!!!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.