MironRC Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 mikon czy rozmawiamy o Cessnie z zestawu Black Horse? bo taka mam, podobno nie wymaga przeróbek 10-11ccm (61-70:11,5ccm)4-takt jest jak najbardziej OK. chodzi mi o 2 takt Mds 68 fs pro
mikon Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 mikon czy rozmawiamy o Cessnie z zestawu Black Horse? bo taka mam, podobno nie wymaga przeróbek Nie, absolutnie nie o Blackhorse'owej, tylko o Cessnie CMPRO "50" (notabene teraz nazywają ją "SKY 50" - pewnie textron pogonił ich za markę). Pozdr., Michał
MironRC Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 a właśnie 8) ktoś miał może jakieś doświadczenia z ta Cessna 182 z Black Hors'a? :roll: jak to lata?
DARIUS1 Opublikowano 9 Maja 2010 Opublikowano 9 Maja 2010 Moja cessna wykonała pierwszy i ostatni lot A teraz wszystko pokolei: Oblot(kraksa) odbył się w kwietniu w wielką niedzielę na starym wojskowym lotnisku w Lędziechowie.Waga bez paliwa 3800 silnik asp 61AII sc bez doważania.Start pod wiatr w poprzek pasa startowego ,po 20 metrach rozbiegu lekko zaciągam wysokość i poszedł równiutko bez kołysania(banan od ucha do ucha pierwszy start z ziemi). Trymowania wymagały lotki jedno kliknięcie w lewo i wysokość w dół 3 kliknięcia dalej lot bezproblemowy. Wykonałem jedną pętlę polatałem chwilę druga pętla i .... samolot pionowo ustawiony łapie wolne obroty stery nie reagują (fail safe), brak zasięgu w odległości 200m( efekt na zdjęciu).Przyczyna do cessny zamontowałem nowy odbiornik AR500 i wszystko wyglądało ok test zasięgu przed startem z 30 m ok ,ale dalej co miało wpływ: zamontowałem ten odbiornik w modelu z lużną dłuższą antenką nie sprawdzając w instrukci której nie miałem( ale internet mam poprostu lenistwo).Mało tego mogłem użyć sprawdzony odbiornik AR6200 ale trzeba było go wyjąć z trenerka (2minuty lenistwo). Podsumowując lot trwał 5 minut , a do dziś nie mogę myśleć jak mogłem popełnić taki błąd żle montująć odbiornik (antenka powinna być u mocowana na stałe pod kątem 90" do drugiej i nie dotykać nic metalowego , a u mnie lużna mogła dotykać popychaczy no i 90" nie było) Po krecie cessna wbiła się 20cm w ziemię przy próbie wyciągnięcia przód został w ziemi , szwagier żeby wydostać silnik nie żle się naszarpał z 7 serw 4 zostały całe w skrzydle .Silnik na szczęście nie ucierpiał (było mięko) nieszczęsny odbiornik też cały pakiet rozerwany, zbiornik pęknięty, skrzydło też ucierpiało czego nie widać na fotce natarcie i żeberka połamane czyli cala cessna na opał poszła. Najbardziej byłem zly że nikt nie nagrał startu żona i siostra miały nagrywąć i mam pare minut lotu nagrane i nic więcej nawet kraksy. Jak napisal kolega po swojej kraksie "Wrażenia bezcenne za resztę zapłacę MasterCard" A tu powrut : Oczywiście pierwszym winnym był odbiornik, lecz po przeprowadzonym śledztwie moja wina Pozdrawiam wszystkich
van_daal Opublikowano 9 Maja 2010 Autor Opublikowano 9 Maja 2010 Strasznie mi przykro... Będziesz odbudowywał? Ja próbowałem zdobyć osłonę silnika i nie udało mi się... Będę musiał zrobić sam... Jednak trochę to potrwa. Póki co, nie mam pozwoleństwa żony na zabawę w modelarstwo (zaległe prace domowe) :oops:
MironRC Opublikowano 10 Maja 2010 Opublikowano 10 Maja 2010 do cessny zamontowałem nowy odbiornik AR500 i wszystko wyglądało ok test zasięgu przed startem z 30 m ok ,ale dalej co miało wpływ: zamontowałem ten odbiornik w modelu z lużną dłuższą antenką nie sprawdzając w instrukci której nie miałem( ale internet mam poprostu lenistwo).Mało tego mogłem użyć sprawdzony odbiornik AR6200 ale trzeba było go wyjąć z trenerka (2minuty lenistwo). mam 3 takie odbiorniki i nie zauważyłem żadnych problemów, jeżeli jesteś pewny że to wina odbiornika to ok, ale jak nie to nie wydaje mi się ze zawiódł. Szkoda modelu :shock: bierz się za odbudowę :wink:
franc Opublikowano 10 Maja 2010 Opublikowano 10 Maja 2010 Oczywiście pierwszym winnym był odbiornik, lecz po przeprowadzonym śledztwie moja wina Witam no szkoda modelu ,ale wracając do tematu co wykazało śledztwo ? jaka była przyczyna stracenia kontroli nad samolotem :?: czy to była faktycznie wina odbiornika ?
DARIUS1 Opublikowano 10 Maja 2010 Opublikowano 10 Maja 2010 Będziesz odbudowywał? Cessna nie nadawała się do odbudowy (skasowana) Witam no szkoda modelu ,ale wracając do tematu co wykazało śledztwo ? jaka była przyczyna stracenia kontroli nad samolotem czy to była faktycznie wina odbiornika ? Tak więc odbiornik jest ok. Po katastrofie sprawdzałem zasięg z poprawnie zamontowaną antenką 1km i bez problemu. Pakiet był naładowany w 100% napięcie po 6,85V także go jako przyczynę wykluczyłem od razu. Jak napisałem zostawiłem luźną dłuższą antenkę i prawdopodobnie to była przyczyna ,mogła dotykać popychaczy metalowych ,no i nie była zagięta pod kątem w stosunku do drugiej tak jest w instrukcji której nie miałem.Silnik i to co zostało trafi teraz do tego modeluPiper albo do tegoTrener co wybrać?
MironRC Opublikowano 11 Maja 2010 Opublikowano 11 Maja 2010 Jak napisałem zostawiłem luźną dłuższą antenkę i prawdopodobnie to była przyczyna ,mogła dotykać popychaczy metalowych ,no i nie była zagięta pod kątem w stosunku do drugiej tak jest w instrukcji której nie miałem. to według mnie nie było przyczyną 'katastrofy" wielokrotnie miałem tak antenkę, też dotykała popychaczy, przez to nie straciłes zasięgu :wink:
DARIUS1 Opublikowano 11 Maja 2010 Opublikowano 11 Maja 2010 to według mnie nie było przyczyną 'katastrofy" wielokrotnie miałem tak antenkę, też dotykała popychaczy, przez to nie straciłes zasięgu :wink: Tak więc odbiornik sprawdzałem po kraksie na ziemi ,do tej pory nie był w powietrzu (praca w delegacji nie pozwala) . W tą niedzielę jak pogoda pozwoli sprawdzę go w trenerku na tym samym lotnisku w tym samym miejscu i zobaczę co się stanie. Jeszcze jedna sprawa przy ponownym bindowaniu w celu zapamiętania ustawień fail save nie chciał odrazu się zbindować dopiero przy drugiej próbie co mnie trochę zaniepokoiło. Miałeś kiedyś taki przypadek?
franc Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 DARIUS1, i jaki padł wybór ,trenerek czy piper
DARIUS1 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Padło na trenerka który zakończył swój żywot w 14 locie , wykonałem nurkowanie tak ze 200m pionowo na pełnych obrotach wyprowadziłem do poziomu i złożyło się skrzydło . Generalnie to pierwsza puściła folia(bardzo złej jakości) a reszta była następstwem. Skrzydło miałem slejone w całość i rozerwało je .Modelik latał fajnie odporny na twarde lądowania ale nadaje się TYLKO do spokojnego latania ,tu filmik z pierwszych moich startów z ziemi i lądowań
franc Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 DARIUS1, no niestety filmiku puki co nie obejrzę ,jestem na statku więc mamy strony video po blokowane ale jeszcze 10 dni zostało tak że nie omieszkam obejrzeć . Też muszę w końcu ulotnić swojego Trenera ,mam tylko nadzieję że początek września będzie w miarę pogodny :?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.