Skocz do zawartości

Materiały i kleje do nich.


Gość Kaziuk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

No więc mam tu ATF, w którym Wietnamczycy powklejajali osłony bowdenów tak, że wieszać się można... A mi na superczysto nie łapie ani epoksyd, ani CA, ani termoglut... :?

Na noc zrobię próbkę z silikonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"politetraftalen etylenu"czyli odmiana polietylenu w zasadzie się NIE klei ,przynajmniej ja nie znam kleju, ale jako kabinkę przyklejam dwustronną taśmą i na wierzch maskujacy pasek z folii samoprzylepnej.Bowdeny przynajmniej te pomarańczowe lub czerwone ,jak kto woli kleję CA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a dobrze łapie go taśma klejąca a jeszcze lepiej kilka małych śrubek

Jestem tego samego zdania, ale to akurat takie elementy, że zwykłe indiańskie metody się nie nadają... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, czasem nie wystarczy zapytać jaki klej klei dany element. Przytaczając konkretny przykład łatwiej dać jak odp z dużym prawdopodobieństwem sukcesu :mrgreen: Np. co ma być z tej butelki? Jeśli jakieś nie narazone na działające siły dodatki w modelu to taką część z butelki przykleisz każdym klejem na bazie budaprenu - oszklenia kabiny, okienka kadłubpwe czy coś w tym stylu. Jeśli to jakiś większy element i bardziej narażony to wystarczy go przykrecić jak już ktoś wspomniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Do obudowy silnika z laminatu, muszę wkleić atrapę silnika gwiazdowego wykonaną z PET.

W kilku miejscach wkleiłem epoksydem, w kilku gęstym CA, a w kilku termoglutem. Po wyschnięciu klejów, całkiem lekkie naciśnięcie na atrapę powoduje rozklejenie się. Te kleje dobrze trzymają się laminatu i czarnej farby na atrapie (z którą sobie odchodzą od PET). Klejów nakładałem celowo więcej, aby nie trzymały tylko za farbę, ale i za PET od drugiej strony i to też puszczało.

Wkleiłbym po prostu na butapren, ale to jest za słabo spasowane - miejscami na obwodzie są szpary 2..3mm.

2) Do otworów w skrzydłach pokrytych Oracoverem, muszę wkleić gniazda podwozi wykonane z PET.

Tego jeszcze nie robiłem, bo nie widzę na razie szans.

3) Do kadłuba muszę wkleić przeźroczystą koszulkę popychacza obrotów silnika. Jej nie łapie nawet Hermol. To jakiś teflon albo co.

 

Ja wiem, nawalić kilo byle kleju - będzie się trzymać... :?

 

P.S. Ładziak, obok jest czerwona kropka - brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kadłuba muszę wkleić przeźroczystą koszulkę popychacza obrotów silnika. Jej nie łapie nawet Hermol. To jakiś teflon albo co.

 

??? To ma być bowden mocowany z jednej strony do serwa , a z drugiej do dźwigni przepustnicy w silniku? Jesli tak to po co koszuklę kleić do ścianki kadłuba? Wystarczy, że będzie przechodziła w otworach wreg kadłuba.

Tę atrapę silnika to sam robiłeś z butelki? W modele sklep jest gotowa atrapa ale nie wiem czy pod twój rozmiar modelu. Jesli to faktycznie z PET'a to możesz ją wkleić jeszcze inaczej. W kilku miejscach na obwodzie krążka z wytłoczką silnika robisz kilka otworów. Przez te otwory przewlekasz nitki rowingu, który na CA lub żywicę kleisz do wewnętrznej strony pokrywy silnika. W ten sposób zasadnicze " klejenie będzie sztywne i pewne. Możesz do tego dodac jeszcze w paru miejscach krople innego kleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bingo! Jesteś wielki!

- powiercę otwory w kołnierzu atrapy, wtedy klej będzie robił za nity!

To atrapa z zestawu.

Natomias koszulkę bowdenu chcę właśnie wkleić w otwór tej głównej, czołowej wręgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. moze nawierć kilka małych otworów aby klej przeszedł przez ten otwór i z dwóch stron łapnie do laminatu.

 

2. od środka przetrzyj grubym papierem ściernym aby zrobić rowki i wtedy przyklej zywicą 5min.

 

3. użyj zezbarwnego silikonu uniwersalnego

 

 

PS. widzę że Fokker mnie wyprzedził :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie zrobię. Pomysł Fokkera jest perfekt!

Jeszcze tylko ta rurka cięgna gaźnika. Muszę ją wkleić w otwór wręgi, która ma grubość 10mm.

Olo, nasiąknie paliwem i zacznie jeździć... Ja z tych pechowych raczej... Nie będę mógł zdjąć gazu i wtedy to już się rozwalę na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwory już są, bo to ARF. Ale mogę wywiercić obok ciaśniejszy i tak chyba zrobię.

Chcę żeby to było niezawodne, bo zdjęcie obrotów będzie w moim przypadku jedynym ratunkiem (daj Boże)... :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.