DSB Opublikowano 31 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2020 Cześć, mam pytanie czy do Easy Glider'a PRO zastosowanie silnika RAY C3530-1400 będzie dobrym rozwiązaniem, bo akurat taki posiadam? Do tego mam regulator 30A, śmigła składane 10-6 Graupner Cam oraz aku 3S 2,2A. Wydaje mi się, że moc tego silnika może być zbyt duża dla tego motoszybowca. Z góry dziękuję za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 31 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2020 Godzinę temu, DSB napisał: mam pytanie czy do Easy Glider'a PRO zastosowanie silnika RAY C3530-1400 będzie dobrym rozwiązaniem, bo akurat taki posiadam? Do tego mam regulator 30A, śmigła składane 10-6 Graupner Cam oraz aku 3S 2,2A. Wydaje mi się, że moc tego silnika może być zbyt duża dla tego motoszybowca. nie istnieje pojęcie za dużej mocy silnika może być co najwyżej za ciężki do danego latadła.. Sprawa wydaje się prosta- powinien się nadać, a na pewno nie jest za mocny (jedynie śmigło za duże - powinno być 9x5, albo większy regulator i praca wyłącznie w trybie wyciąg 15-20sek i szybowanie kilka minut, by miał czas ostygnąć) - wystarczy sięgnąć do notki producenta(za nastik): G2 RAY C3530-1400[G2C3530-1400] 75,90zł Kliknij aby powiększyć Silnik przeznaczony do napędu bezpośredniego modeli samolotów o wadze do 900g i szybowców o wadze do 950g zasilanych z baterii lipo złożonej z 2 do 4 ogniw. Oś silnika zamocowana jest na dwóch łożyskach kulkowych. Silnik jest fabrycznie przygotowany do montażu "za wręgą", jednak za pomocą opcjonalnego zestawu elementów można go zamontować rotorem do przodu. Podstawowe dane: wymiary: fi 35 x 30mm średnica ośki: 4mm zasilanie: 2-4 ogniw Li-xxx waga: 73g KV: 1400 obr/V zalecane śmigła: 3S Li-pol 9x5, 4S Li-pol 7x6 moc max: do 360W (3S) obiążenie max: 33A/30s zalecany regulator: 40A zastosowanie: modele trenerków do 900g, szybowców do 950g, akrobatów do 800g, akrobatów 3D do 700g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DSB Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Dziękuję ZIPP za informacje. Silnik kupiłem przed laty i rzeczywiście w dokumentacji która była w pudełku jest informacja o śmigłach 9x5-6 przy LiPo 3s, lecz w najnowszej dokumentacji na stronie producenta wpisane dla tego silnika jest 10x5. https://www.pelikandaniel.com/dld/Volba_motoru_a_vrtule_RAY_G3.pdf Mam śmigło 10x6, więc przy nim pozostanę, bo pewnie 10x5 i 10x6 nie robią zbyt wielkiej różnicy w motoszybowcu. No chyba, że się mylę?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Godzinę temu, DSB napisał: Mam śmigło 10x6, więc przy nim pozostanę, bo pewnie 10x5 i 10x6 nie robią zbyt wielkiej różnicy w motoszybowcu Nie powinny - jeśli będziesz latał jak napisałem wcześniej - wyciąg na pułap przez 15-20sek i następnie szybowanie. Co do zalecanego śmigła, zwróć uwagę, że to 10x5 jest do silnika G3 a notka którą zamieściłem jest do G2..(więc coś między G2 i G3 się zmieniło) Może G3 ma ulepszone chłodzenie, albo lepsze materiały umożliwiające wytrzymanie wyższej temperatury(drut w lepszej izolacji/lepsze magnesy)? W ogóle to może Ty masz wersję np G1 dla którego max to jednak 9x5 dla 3s Na pewno można spróbować z tym co masz robiąc na początek częste kontrolę temperatury silnika/regulatora (30A może być za mało dla 10x6) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DSB Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2020 ZIPP masz rację. Silnik ten kupiłem wiele lat temu, zatem pewnie jest to wersja G1 o niezbyt dopracowanej konstrukcji w stosunku do bardziej wydajnej i lepiej chłodzonej aktualnej wersji G3. Kupię śmigło 9x5 i myślę, że będzie to najbezpieczniejsze rozwiązanie, dzięki czemu uniknę ewentualnego pożaru, zwłaszcza, że ten model ma posłużyć do nauki latania mojego syna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzyś63 Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Witam A co myślicie o takim zestawie do EG - Emax GT 2820/06. łopaty 11x6 lub ray c3530 -1050 łłopaty11x6 ( takie mam pod ręką). Dla drugiego rozwiązania ma łopaty 10x6. Może to rozwiązanie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj66 Opublikowano 3 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2022 W dniu 10.08.2020 o 17:10, Krzyś63 napisał: Witam A co myślicie o takim zestawie do EG - Emax GT 2820/06. łopaty 11x6 lub ray c3530 -1050 łłopaty11x6 ( takie mam pod ręką). Dla drugiego rozwiązania ma łopaty 10x6. Może to rozwiązanie. Pozdrawiam Wydaje mi się że ten silnik będzie trochę za mocny. Ja w swoim Easy Gliderze 4 mam silnik E-MAX GT2218/09 i ciągu 1380 i model ma aż nadto mocy. Przy silniku GT 2820 będzie też trzeba użyć większego regulatora, a miejsca w modelu nie jest za wiele. Pojawi się tez problem w wyważeniem, bo nawet u mnie środek ciężkości jest przesunięty do przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub wawa Opublikowano 7 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2023 W dniu 1.09.2018 o 20:28, zipp napisał: to wszystko prawda, ale ja napisałem o gotowym modelu z funkcją autopoziomowania. Ustawianie samodzielne dodatkowego modułu wspomagającego przy braku jakiegokolwiek doświadczenia również uważam za wątpliwe... Mam na myśli konkretnie gotowy model z elektroniką od Horizon Hobby. Obecnie w sprzedaży jest motoszybowiec Conscendo w wersji BNC sprzedawany przez HH pod marką ParkZone. To gotowy model z odbiornikiem z wbudowaną funkcją (wyłączalną) autopoziomowania. Osobiście z powodzeniem nauczyłem się na nim latać (gdy był poprzednio sprzedawany pod marką E-Flite). Oczywiście jest to tylko jedna możliwych dróg. Tak jak napisałem poprzednio, być może koledze próbującemu zacząć latać wystarczy trening w symulatorze. Mnie nie wystarczył. A ciągłe naprawianie może jest fajne, ale może też skutecznie zniechęcić do latania.. Chyba też skuszę się na pomoc elektroniki i kupię model Conscendo, choć martwi mnie zakup następnej i nie taniej aparatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi