Skocz do zawartości

Silnik do Easy Gildera


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam pytanie czy do Easy Glider'a PRO zastosowanie silnika RAY C3530-1400 będzie dobrym rozwiązaniem, bo akurat taki posiadam? Do tego mam regulator 30A, śmigła składane 10-6 Graupner Cam oraz aku 3S 2,2A. Wydaje mi się, że moc tego silnika może być zbyt duża dla tego motoszybowca.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, DSB napisał:

mam pytanie czy do Easy Glider'a PRO zastosowanie silnika RAY C3530-1400 będzie dobrym rozwiązaniem, bo akurat taki posiadam? Do tego mam regulator 30A, śmigła składane 10-6 Graupner Cam oraz aku 3S 2,2A. Wydaje mi się, że moc tego silnika może być zbyt duża dla tego motoszybowca.

 

nie istnieje pojęcie za dużej mocy silnika ;) może być co najwyżej za ciężki do danego latadła..

Sprawa wydaje się prosta- powinien się nadać, a na pewno nie jest za mocny (jedynie śmigło za duże - powinno być 9x5, albo większy regulator i praca wyłącznie w trybie wyciąg 15-20sek i szybowanie kilka minut, by miał czas ostygnąć) - wystarczy sięgnąć do notki producenta(za nastik):

 

G2 RAY C3530-1400
[G2C3530-1400]

75,90zł
pixel_trans.gif
G2 RAY C3530-1400
Kliknij aby powiększyć

 

Silnik przeznaczony do napędu bezpośredniego modeli samolotów o wadze do 900g i szybowców o wadze do 950g zasilanych z baterii lipo złożonej z 2 do 4 ogniw. Oś silnika zamocowana jest na dwóch łożyskach kulkowych. Silnik jest fabrycznie przygotowany do montażu "za wręgą", jednak za pomocą opcjonalnego zestawu elementów można go zamontować rotorem do przodu.

Podstawowe dane:

  • wymiary: fi 35 x 30mm
  • średnica ośki: 4mm
  • zasilanie: 2-4 ogniw Li-xxx
  • waga: 73g
  • KV: 1400 obr/V
  • zalecane śmigła: 3S Li-pol 9x5, 4S Li-pol 7x6
  • moc max: do 360W (3S)
  • obiążenie max: 33A/30s
  • zalecany regulator: 40A
  • zastosowanie: modele trenerków do 900g, szybowców do 950g, akrobatów do 800g, akrobatów 3D do 700g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ZIPP za informacje. Silnik kupiłem przed laty i rzeczywiście w dokumentacji która była w pudełku jest informacja o śmigłach 9x5-6 przy LiPo 3s, lecz w najnowszej dokumentacji na stronie producenta wpisane dla tego silnika jest 10x5.

https://www.pelikandaniel.com/dld/Volba_motoru_a_vrtule_RAY_G3.pdf

Mam śmigło 10x6, więc przy nim pozostanę, bo pewnie 10x5 i 10x6 nie robią zbyt wielkiej różnicy w motoszybowcu. No chyba, że się mylę?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DSB napisał:

Mam śmigło 10x6, więc przy nim pozostanę, bo pewnie 10x5 i 10x6 nie robią zbyt wielkiej różnicy w motoszybowcu

 

Nie powinny - jeśli będziesz latał jak napisałem wcześniej - wyciąg na pułap przez 15-20sek i następnie szybowanie.

 

Co do zalecanego śmigła, zwróć uwagę, że to 10x5 jest do silnika G3 a notka którą zamieściłem jest do G2..(więc coś między G2 i G3 się zmieniło)

Może G3 ma ulepszone chłodzenie, albo lepsze materiały umożliwiające wytrzymanie wyższej temperatury(drut w lepszej izolacji/lepsze magnesy)?

W ogóle to może Ty masz wersję np G1 dla którego max to jednak 9x5 dla 3s :D

Na pewno można spróbować z tym co masz robiąc na początek częste kontrolę temperatury silnika/regulatora (30A może być za mało dla 10x6)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZIPP masz rację. Silnik ten kupiłem wiele lat temu, zatem pewnie jest to wersja G1 o niezbyt dopracowanej konstrukcji w stosunku do bardziej wydajnej i lepiej chłodzonej aktualnej wersji G3.

Kupię śmigło 9x5 i myślę, że będzie to najbezpieczniejsze rozwiązanie, dzięki czemu uniknę ewentualnego pożaru, zwłaszcza, że ten model ma posłużyć do nauki latania mojego syna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 lata później...
W dniu 10.08.2020 o 17:10, Krzyś63 napisał:

Witam

A co myślicie o takim zestawie do EG - Emax GT 2820/06. łopaty 11x6 lub ray c3530 -1050 łłopaty11x6 ( takie mam pod ręką). Dla drugiego rozwiązania ma łopaty 10x6. Może  to rozwiązanie. Pozdrawiam 

 

Wydaje mi się że ten silnik będzie trochę za mocny.

Ja w swoim Easy Gliderze 4 mam silnik E-MAX  GT2218/09 i ciągu 1380 i model ma aż nadto mocy.

Przy silniku GT 2820 będzie też trzeba użyć większego regulatora, a miejsca w modelu nie jest za wiele.

Pojawi się tez problem w wyważeniem, bo nawet u mnie środek ciężkości jest przesunięty do przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 1.09.2018 o 20:28, zipp napisał:

to wszystko prawda, ale ja napisałem o gotowym modelu z funkcją autopoziomowania.

Ustawianie samodzielne dodatkowego modułu wspomagającego przy braku jakiegokolwiek doświadczenia również uważam za wątpliwe...

Mam na myśli konkretnie gotowy model z elektroniką od Horizon Hobby. Obecnie w sprzedaży jest motoszybowiec Conscendo w wersji BNC sprzedawany przez HH pod marką ParkZone.

To gotowy model z odbiornikiem z wbudowaną funkcją (wyłączalną) autopoziomowania. Osobiście z powodzeniem nauczyłem się na nim latać (gdy był poprzednio sprzedawany pod marką E-Flite).

Oczywiście jest to tylko jedna możliwych dróg. Tak jak napisałem poprzednio, być może koledze próbującemu zacząć latać wystarczy trening w symulatorze. Mnie nie wystarczył. A ciągłe naprawianie może jest fajne, ale może też skutecznie zniechęcić do latania..

Chyba też skuszę się na pomoc elektroniki i kupię model Conscendo, choć martwi mnie zakup następnej i nie taniej aparatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.