Jump to content

Dron


skkpl
 Share

Recommended Posts

A w czym dokładnie potrzebujesz pomocy?

Przepraszam, że się wcinam w temat, ale szukam szybkiej pomocy bo siedzę przy zamówieniu do HK; mam Przemek takie pytanie: czy do motoszybowca (śmigło ciągnące) można stosować z tym samym kołpakiem śmigło z obrotami CCW i CW zamiennie, bo przecież elektrycznie nie ma problemu zmienić kierunek obrotów silnika,  a w HK jest dużo jest śmigieł składanych CCW. Chodzi mi o to, czy mocowanie śmigła w kołpaku narzuca tylko i wyłącznie stosowanie śmigła  z obrotami CW? Oczywiście nie przewiduję odchylenia osi silnika w lewo lub w prawo.   

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam, że się wcinam w temat, ale szukam szybkiej pomocy bo siedzę przy zamówieniu do HK; mam Przemek takie pytanie: czy do motoszybowca (śmigło ciągnące) można stosować z tym samym kołpakiem śmigło z obrotami CCW i CW zamiennie, bo przecież elektrycznie nie ma problemu zmienić kierunek obrotów silnika,  a w HK jest dużo jest śmigieł składanych CCW. Chodzi mi o to, czy mocowanie śmigła w kołpaku narzuca tylko i wyłącznie stosowanie śmigła  z obrotami CW? Oczywiście nie przewiduję odchylenia osi silnika w lewo lub w prawo.   

 

Fakt - mały offtop.

 

Ale moje zdanie o silnikach CCW/CW jest takie: obecnie moi synowie używają w dronach tylko i wyłącznie silników z normlanym gwintem (czyli kręcących się CCW). Ma to znaczenie ze względu na potrzebę unifikacji sprzętu - inaczej musielibyśmy mieć oddzielnie zapasowe silniki CW i CCW. Równocześnie producenci zawodniczych silników nie oferują już silników CW. Aby śmigła się nie odkręcały - wystarczy je mocniej przykręcić. Owszem - w czasie wyścigów dronów jak trykniesz przeszkodę to potrafi się śmigło poluzować i musisz kończyć wyścig :( - gdyby silniki miały odpowiedni gwint może by się dokręciło? Może bo nie mam doświadczeń w tym temacie.

 

Wracając do samego kołpaka - to tam jest zwykła śruba. Wystarczy ją po prostu mocno dokręcić - i nic w locie się nie stanie.

 

Jednak wydaje mi się że chyba nie do końca rozumiesz problem. Śmigło CCW patrząc od kierunku w którym śmigło generuje ciąg, kręci się przeciwnie do kierunku wskazówek zegara. To oznacza, że przy obrocie generuje ono opór w kierunku przeciwnym - CW -  czyli tak jak normalna śruba się wkręca - a w przypadku kołpaka śruba zaciska uchwyt. Więc wszystko jest OK.

Miałoby to znaczenie gdybyś takie śmigło składane chciał założyć do napędu pchającego. Wtedy opór kręcącego się śmigła próbowałby odkręcić/poluzować śrubę zaciskającą uchwyt kołpaka. Rozwiązanie jest jak wyżej - mocno dokręcić śrubę i nic się nie poluzuje. Pytanie też jakiego rozmiaru jest to śmigło - 10" 12" 14". Do 10" spokojnie. więcej może wymagać dodatkowych zabiegów zwiększających tarcie lub stosowanie nakrętek samohamownych - ale tylko w przypadku stosowania normalnych śmigieł CCW jako napęd pchający i CW jako napęd ciągnący - bo to tylko one odkręcają normalny gwint.

Link to comment
Share on other sites

Mam problem z ustawieniem kontrolera lotu naze 32. Chce usprawnić tego drona z hk

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-sk450-quad-copter-powered-by-multistar-a-plug-and-fly-quadcopter-set-pnf.html

Padł mu kontroler lotu i chciałem go zamienic na naze 32. Wcześniejszy kontroler padł przez zepsuty regulator który dawał za wysokie napięcie. Więc wymieniłem wszystkie 4 na simonk 30a do dronow.

I do tego latam na nadajniku turnigy 9x

Nie moge ustawic uzbrajania

Niby wszystko działa ustawione w odpowiednio na komputerze na przełącznik, ale podczas proby uzbrojenia zaczyna szybko mrugać zielona dioda nie wiem czy to dobrze, ale silniki nie chcą ruszyć.

Link to comment
Share on other sites

Masz cleanflight czy betaflight?

Czy w zakładce RC inputs dobrze reagują wychylenia kanałów? Nie wykluczone ze nie chce wystartować bo masz włączoną kalibracja akcelerometrów.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.