Skocz do zawartości

Lama V4 regulacja


kwardak

Rekomendowane odpowiedzi

.... snap w lamie jest jeden na dwie łopaty więc .... :idea:

 

 

.....A to co napisali w instrukcjii o torowaniu górnych łopat jest be.

 

 

więc tym snapem się toruje obydwie łopaty ustawiając kąt w taki sposób aby dwie łopaty pracowały na jednym torze.

a w instrukcji Lamy dobrze napisali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Wiem że to dziwne. Ale nawet na EP-Heli napisali o torowaniu łopat (fragment):

Przyklejamy na końcu łopat , identycznej długości i szerokości ( tak aby nie zmienić przypadkiem wyważenia łopat) paski foli lub taśmy w kolorze niebieskim i czerwonym.

Jeśli np. łopata z taśmą czerwoną jest wyżej , będziemy musieli zmiejszyć kąt natarcia . Regulacji dokonujemy przy zatrzymanym wirniku , rozkręcając lub skręcając, zmieniamy długość popychacza (w zależności od konstrukci głowicy) bezpośrednio ten popychacz, który dochodzi do okucia tej łopaty.

Pozwoli nam to ocenić przy torowaniu której z łopat musimy zmienić kąt natarcia.

Pamietajmy, że regulujemy tylko jeden popychacz, drugi pozostaje bez zmian.

 

Chodzi tu o to że trzeba zmieniać kąt jednej niewytorowanej łopaty a nie 2 razem .

A więc do Każdej Łopaty musi być oddzielny snap/popychacz. No a w Lamie tak nie jest.

NP. Jak mamy łopaty dolne to robimy tak jak w tym fragmencie z epheli , tylko że zamiast popychacza/snapa to chwytamy za heli i za koniec łopaty (1), pociągamy go tak aby był prosto do okucia i skręcamy łopatę w odpowiednią stronę ( trzeba to kilkanaście razy powtórzyć).

 

Tylko że jest to mało skuteczne, a plastik i tak powróci do poprzednich krztałtów.

 

W ostateczności można podnieść koniec łopaty ( tam gdzie się ją mocuje- uchwyt) wklejając pod/nad łopatę małą ilość plastiku/czegoś podobnego aby działała pod innym kątem. - To był tylko pomysł :idea: (możę zły, może dobry)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:!: Jak mamy łopaty dolne to robimy tak jak w tym fragmencie z epheli , tylko że zamiast popychacza/snapa to chwytamy za heli i za koniec łopaty (1), pociągamy go tak aby był prosto do okucia i skręcamy łopatę w odpowiednią stronę ( trzeba to kilkanaście razy powtórzyć). Tylko że jest to mało skuteczne, a plastik i tak powróci do poprzednich krztałtów. :!:

:!: W lamie torowanie sprowadza się do odpowiedniego dogięcia łopat przy użyciu ręki ;) :!:
- no prościej już się nieda tego opisać ( w pozytywnym znaczeniu). Ja to jest niezrozumiałe to ja jestem ....................... .................... .................. . :!: :!:

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

i skręcenia lub rozkręcenia popychacza łączącego flybar z okuciem łopat górnych
- :evil: Już się kłucił nie będę bo :evil: :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra plastiki zalozone. LAta sie bezproblemowo nie widac efektu splukiwanego kibla na slabej baterii.

 

Czyli nie ma dobrego alu do lamy? Alu xtreme ma taki sam efekt?

 

Rozumiem ze smigielka xtreme nie maja za duzo wad? i czy radiatory do silniczkow zapobiegaja spaleeniu sie ich??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No. :D a pisałem

Alu Xtreme jest dużo lepszej jakości i nie występują te efekty co przy częściach Alu E-Sky.

 

Jak masz łopaty Xtreme ( np. białe ) to standardowe 180 od Lamy nie wytrzymują i się bardzo przegrzewają. Musisz: (możesz)

- zamontować radiatory na standardowych silnikach

- zmienić silniki na 180 firmy Xtreme Production

- zrobić dodatkowe chłodzenie przez wycięcie otworów w kabinie ( ale i tak będziesz musiał lądować co 2 -5 min. aby poczekać na ochłodzenie silników.)

 

Jak zmienisz silniki na Xtreme to przydała by się równierz wymiana pakietu na np.firmy Xtreme lub Kokam 15C ponieważ standardowy pakiet E-Sky ma 10C, i MOŻE (ale nie musi) się spalić, zniszczyć itp. itd. ponieważ nie ma wystarczającej wydajności prądowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet nie wiem czy mam alu e-sky chyba jakeis no-name mam :P trudno sie dziwic podjaralem sie ze tanie wzialem i mam nauczke:P

 

Alu xtreme kosztuje cos kolo 200 zl. Nie bede sie bawil raczej naucze sie tym latac i przejde na cos czym mozna na dworzu latac :).

 

A i ustawienie kąta natarcia lopat gornych pomoglo mi na plastikowcyh czesciach wczesniej na platiku lamka tez mi plywala, a teraz da rade ja powiesic :).

 

Pakiet mam juz nowy bo ten pierwszy juz na wyczerpaniu firma jakas mystery i ma 15c 900mAH.

 

A gdyby zrobic dziury i zamontowac radiatory od silniczkow do lamy v3? One sa sporo wieksze od tych do lamy v4 ktore sa przyciete zeby pod obudowe weszly. I jak sie montuje je? Uzywa sie jakiejs pasty termoprzewodzacej?

 

 

 

Ja jeszcze co chce zrobic to kupic podwozie i ogon weglowy. Bo ponoc to jest odporne na uszkodzenia a moje podwozie lamie sie dosc czesto (nalogowo sklejam klejem na goraco :P).JAk sie zmieni na te weglowe to silniki sa troche bardziej odloniete i moze bedzie troszke lepsze chlodzenie. Wezme radiatory xtreme i jak sie przepala te standardowe to kupie xtreme:).

 

I czy naprawde podwozie i ogon weglowe sa dosc mocne?

 

Wielkie dzieki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję :D Nareszcie Lama dobrze Ci lata

Części Xtreme to według mnie wydanie dużo pieniędzy na tylko tuning wizualny nie polepszający osiągów, lecz warto zamontować silniki i łopaty tej firmy bo polepszają właściwości lotne Lamy.

Link do ciekawgo tuningu domowym sposobem

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0d4b7ff1664fc295

(już 2 razy podawałem ale jescze raz przypomnę)

http://www.epheli.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=7104&postdays=0&postorder=asc&start=15

mystery i ma 15c 900mAH.

-ten pakiet wystarczy.

(wydajność pakietu standardowego od Lamy jest trochę zawyżona)

 

Myślę że jak chcesz zostawić oryginalną przednią obudowe (V4) to musisz zamontować radiatory już przycięte ( te do Lamy V4) , bo obudowa może się w locie rozwalić gdyż jak ją ponacinasz to nie bedzie za mocna.

(Możesz ją zawsze jakoś wzmocnić ale ja bym nie kombinował. Jak cchesz to możesz spróbować...)

 

Radiatory montujesz na pastę termoprzewodzącą lub po prostu ,,zaciskasz" na silniku. (chyba :roll: )

 

O podwoziu nie wiem więc nie bedę się wypowiadał. Pręty węglowe są mocne lecz możesz użyć np. rurki plastikowej (od balonów) lub okręgłej listweki balsowej ( ja tak robię -ogon jest lekki, dosyć mocny i jak się pomaluje to nic nie widać że to ,,trocina".

A stateczniki wykonujesz z balsy 1 - 3 mm. (wycinasz i wklejasz na klej do drewna )

 

PS.Zdjęcie mojego balsowego ogona lamki ( przed malowaniem )

zamieszczę w ten weekend (około piątku - soboty ) na mojej stronie . Jeśli chcesz to mogę Ci wysłać na PW wiadomość o zamieszczeniu zdjęć i pomóc w budowie. Jeśli chcesz...

 

EDIT: Już zamieściłem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A bardzo chetnie bym cos pobudowal sam do lamki. Chetnie skorzystam z pomocy. Nie mam teraz czasu niestety ale bede mial po 7 grudnia troszke wiecej wiec wroce do zabawy :). Wiec zglosze sie do Ciebei Coaxial po 7 grudnia.

 

Ten nowy pakiet mi padl 15c :(. Napiece ma kolo 3,7 v jak sie podlaczy go do kosiarki do nie rusza smigielkami, ale serwa sie ruszaja. Jak sie go podlaczy do ladowarki to w ladowarce migaja jjednoczesnie lampki: czerwona i zielona czyli battery goes wrong. Czy jest jakis sposob zeby pakiet zqaczal dzialac czy do wywalenia jest?

 

Dzieki za pomoc w budowniczego sie pobawie 7 grudnia bardzo chetnie :) w koncu bedzie troche modelarstwa, a nie tylko przykrecanie gotowych czesci :P. h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo chętnie pomogę w budowie. Pisz na PW i E-maila. :D

Lamka z tym ogonkiem lata trochę dłużej i tak jakby stateczniej , no i silniki są o 4 stopnie C lżejsze po 5 min. lotu :D

 

:idea :Co do pakietu to może wybuchnąć , ale możesz spróbować podłączyć go do naładowanego oryg. E-Sky ( uważaj na + i - - musi być tekie same) na 2 sek. , rozłączyć i podłączyć do ładowarki jak do normalnego ładowania na 2- 3s. i powtarzać to aż do migania zielonej lamki ( czyli jak zacznie normalnie ładować to już nie powtarzasz ).

Ale pakiet i jego kawałki może zrobić duże bum-bum i powlatywać Ci w rózne części ciała np. w :ass: , także na własne ryzyko :| .....

 

No i wysyłam Ci prywatną wiadomość .

 

Lamą da się latać 3D (,,odwrócony" lot, a to oczywiście nie ja )

http://pl.youtube.com/watch?v=JglAqPkoCJw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.