MiQ27 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 a może tak? A może jednak tak -> http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=1759892 Walkera 4#3 to jest helik w tym samym układzie silnikowo-wirnikowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 tyle że ja nie mam gyra z HH edit i aparatury z programem Heli o czym pisałem kilka postów wyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 a może tak? moim zdaniem, jeśli poprawki żyroskopu będa w dobrą stronę (będą przeciwdziałać obrotowi), to wszystko jedno. Można (na pewno warto) jeszcze spróbować z żyroskopem w gałęzi już zmiksowanego sygnału, sterującego bezpośrednio ESC od silnika ogonowego. Wtedy żyroskop będzie miał większą kontrolę nad ogonem. przy próbie oderwania od ziemi, żyroskop strasznie szarpie ogonem powodując "szarpane obracanie" się śmigłowca Szarpanie może być spowodowane zbyt duzą czułością żyroskopu, ale regulacja tego nie zmieni obracania tylko może zmniejszyć samo szarpanie. Jeszcze jedno pytanie, nie obraź się, ale czy jesteś pewien, że żyroskop reaguje w dobrą stronę? Jeśli weźniesz śmiglaka w rękę i zakręcisz nim zgodnie ze wskazówkami zegara, to wirnik ogonowy zwalnia? to jest mixer 1:1 To znaczy, że jeśli CH3 jest -100%, a CH4 0%, to na wyjściu będzie -100%? To by było dobrze. Wirnik ogonowy nie powinien się kręcić. Jednak potestuj bez żyroskopu i wtedy doprowadź do stanu takiego, żeby przy gazie na zero oba wirniki stały (prawdopodobnie regulacja ch4 i ch3 trymerem na sam dół). Potem podłącz żyroskop. Jeśłi będzie reagował w złą stronę, to trzeba gdzieś założyć rewers. Najłatwiej chyba dać żyroskop do góry nogami. Chyba że w samym żyroskopie jest przełącznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Można (na pewno warto) jeszcze spróbować z żyroskopem w gałęzi już zmiksowanego sygnału, sterującego bezpośrednio ESC od silnika ogonowego. Wtedy żyroskop będzie miał większą kontrolę nad ogonem. tego już próbowałem, w takim układzie żyroskop nie chce się skalibrować, tak samo gdy zostanie podpięty do zbyt mocno przetrymowanego kanału Szarpanie może być spowodowane zbyt duzą czułością żyroskopu, ale regulacja tego nie zmieni obracania tylko może zmniejszyć samo szarpanie. regulacja czułości żyroskopu niewiele zmienia Jeszcze jedno pytanie, nie obraź się, ale czy jesteś pewien, że żyroskop reaguje w dobrą stronę? Jeśli weźniesz śmiglaka w rękę i zakręcisz nim zgodnie ze wskazówkami zegara, to wirnik ogonowy zwalnia? nie obrażę się jak kręcę z godnie ze wskazówkami zegara to silnik zwalnia albo wręcz się zatrzymuje, przykręceniu w przeciwną stronę - im mocniej przekręcam tym szybciej silnik się kręci To znaczy, że jeśli CH3 jest -100%, a CH4 0%, to na wyjściu będzie -100%? na jednym kanale tak, mixer zewnętrzny ma dwa wejścia i dwa wyjścia po podłączeniu kanału 1 i 2 wychodzi sygnał na dwa serwa, jeśli ruszamy dźwignią SW to oba serwa pracują w jednym kierunku a gdy ruszamy na dźwignia na boki to ich wychyły się różnicują, tak jak w usterzeniu V to jest dokładnie ten mixer: http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6321 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 tak samo gdy zostanie podpięty do zbyt mocno przetrymowanego kanału W takim razie podłączeny do CH3 też się pewnie nie skalibruje. Poczekam, aż zrobisz testy bez żyroskopu. Łatwiej i szybciej to pójdzie gdy zamiast silników podłączysz jakieś serwa. Nie będziesz musiał trzymać śmiglaka żeby nie poleciał :idea: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.