Skocz do zawartości

Zrobić śmigłowiec?


bzik4

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
a może tak?

moim zdaniem, jeśli poprawki żyroskopu będa w dobrą stronę (będą przeciwdziałać obrotowi), to wszystko jedno.

Można (na pewno warto) jeszcze spróbować z żyroskopem w gałęzi już zmiksowanego sygnału, sterującego bezpośrednio ESC od silnika ogonowego. Wtedy żyroskop będzie miał większą kontrolę nad ogonem.

przy próbie oderwania od ziemi, żyroskop strasznie szarpie ogonem powodując "szarpane obracanie" się śmigłowca

Szarpanie może być spowodowane zbyt duzą czułością żyroskopu, ale regulacja tego nie zmieni obracania tylko może zmniejszyć samo szarpanie.

 

Jeszcze jedno pytanie, nie obraź się, ale czy jesteś pewien, że żyroskop reaguje w dobrą stronę? Jeśli weźniesz śmiglaka w rękę i zakręcisz nim zgodnie ze wskazówkami zegara, to wirnik ogonowy zwalnia?

 

to jest mixer 1:1

To znaczy, że jeśli CH3 jest -100%, a CH4 0%, to na wyjściu będzie -100%?

To by było dobrze. Wirnik ogonowy nie powinien się kręcić.

Jednak potestuj bez żyroskopu i wtedy doprowadź do stanu takiego, żeby przy gazie na zero oba wirniki stały (prawdopodobnie regulacja ch4 i ch3 trymerem na sam dół). Potem podłącz żyroskop. Jeśłi będzie reagował w złą stronę, to trzeba gdzieś założyć rewers. Najłatwiej chyba dać żyroskop do góry nogami. Chyba że w samym żyroskopie jest przełącznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można (na pewno warto) jeszcze spróbować z żyroskopem w gałęzi już zmiksowanego sygnału, sterującego bezpośrednio ESC od silnika ogonowego. Wtedy żyroskop będzie miał większą kontrolę nad ogonem.

 

tego już próbowałem, w takim układzie żyroskop nie chce się skalibrować, tak samo gdy zostanie podpięty do zbyt mocno przetrymowanego kanału

 

Szarpanie może być spowodowane zbyt duzą czułością żyroskopu, ale regulacja tego nie zmieni obracania tylko może zmniejszyć samo szarpanie.

 

regulacja czułości żyroskopu niewiele zmienia

 

Jeszcze jedno pytanie, nie obraź się, ale czy jesteś pewien, że żyroskop reaguje w dobrą stronę? Jeśli weźniesz śmiglaka w rękę i zakręcisz nim zgodnie ze wskazówkami zegara, to wirnik ogonowy zwalnia?

 

nie obrażę się :D jak kręcę z godnie ze wskazówkami zegara to silnik zwalnia albo wręcz się zatrzymuje, przykręceniu w przeciwną stronę - im mocniej przekręcam tym szybciej silnik się kręci

 

To znaczy, że jeśli CH3 jest -100%, a CH4 0%, to na wyjściu będzie -100%?
na jednym kanale tak, mixer zewnętrzny ma dwa wejścia i dwa wyjścia po podłączeniu kanału 1 i 2 wychodzi sygnał na dwa serwa, jeśli ruszamy dźwignią SW to oba serwa pracują w jednym kierunku a gdy ruszamy na dźwignia na boki to ich wychyły się różnicują, tak jak w usterzeniu V to jest dokładnie ten mixer: http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo gdy zostanie podpięty do zbyt mocno przetrymowanego kanału

 

W takim razie podłączeny do CH3 też się pewnie nie skalibruje.

 

Poczekam, aż zrobisz testy bez żyroskopu. Łatwiej i szybciej to pójdzie gdy zamiast silników podłączysz jakieś serwa. Nie będziesz musiał trzymać śmiglaka żeby nie poleciał :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.