jarek996 Opublikowano 31 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 Niechcacy stalem sie posiadaczem silnika OS FT 300 Super Gemini. Poniewaz szkoda wielka , aby taki silnik TYLKO lezal zaoliwiony w jakims woreczku i kartonie , postanowilem cos SZYBKO do niego zaplanowac. Chcialem bardzo , aby przy szukaniu modelu do silnika znalezc cos jak w oryginale z plaskim boxerem , ale nie zadne Cuby , Citabrie ITP ktorych na niebie zatrzesienie. No i jeden warunek ; Model ma byc PROSTY w budowie ! Po kilku godzinach poszukiwan w necie znalazlem to czego szukalem : TIPSY NIPPER ! Samolocik ( i jego model ) prosty jak budowa przyslowiowego cepa , wspaniale wlasnosci lotne z mozliwoscia akrobacji . Znalazlem plany , ale nie sa one oczywiscie pod moj silnik. Znalazlem rowniez kilka filmow na Youtube i probuje cos tam wymyslec ze skala . Oryginal ma 600 cm rozpietosci , model w skali 1:2 ( jeden z Youtuba ) napedzany jest Valachem 170 cm3. Nastepny w skali 1:3 ma silnik 1,55 ( LASER ) i facet pisze , ze ma spory nadmiar mocy ( wystarczylby 1,20 ) . Plany ktore zalaczam ponizej daja w oryginale model o rozpietosci 54 cale ( ok 137,16 cm ) . Tak sobie pomyslalem ( bez zadnych teoretycznych przemyslen ) powiekszyc je do 175% oryginalu i dostaje wtedy model o rozpietosci 240 cm , czyli ( zupelnie niechcacy ) w skali 1:2,5 . Pytanie tylko , czy to sie kupy trzyma ? Silnik wazy ok 1850 G , moc niby 4 PS . Przyblizona pow. plata ( w wersji 175% oryginalu - 240 cm rozpietosci ) = 96 dm2. Ponizej plan ( oryginal ) . Zapraszam do POMOCY ! P.S. Co fajne w tych planach , to skrzydlo styro ( odlzone wewnetrznie ) , a akurat zaczalem bawic sie w wycinanie :-) https://www.google.se/search?q=tipsy+nipper&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjL0cG1_ZbaAhXBDOwKHVMaBtQQ_AUICigB&biw=1280&bih=649 Tipsy Nipper.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piciu Opublikowano 31 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 Niechcacy stalem sie posiadaczem silnika OS FT 300 Super Gemini. Poniewaz szkoda wielka , aby taki silnik TYLKO lezal zaoliwiony w jakims woreczku i kartonie , postanowilem cos SZYBKO do niego zaplanowac. Chcialem bardzo , aby przy szukaniu modelu do silnika znalezc cos jak w oryginale z plaskim boxerem , ale nie zadne Cuby , Citabrie ITP ktorych na niebie zatrzesienie. No i jeden warunek ; Model ma byc PROSTY w budowie ! Po kilku godzinach poszukiwan w necie znalazlem to czego szukalem : TIPSY NIPPER ! Samolocik ( i jego model ) prosty jak budowa przyslowiowego cepa , wspaniale wlasnosci lotne z mozliwoscia akrobacji . Znalazlem plany , ale nie sa one oczywiscie pod moj silnik. Znalazlem rowniez kilka filmow na Youtube i probuje cos tam wymyslec ze skala . Oryginal ma 600 cm rozpietosci , model w skali 1:2 ( jeden z Youtuba ) napedzany jest Valachem 170 cm3. Nastepny w skali 1:3 ma silnik 1,55 ( LASER ) i facet pisze , ze ma spory nadmiar mocy ( wystarczylby 1,20 ) . Plany ktore zalaczam ponizej daja w oryginale model o rozpietosci 54 cale ( ok 137,16 cm ) . Tak sobie pomyslalem ( bez zadnych teoretycznych przemyslen ) powiekszyc je do 175% oryginalu i dostaje wtedy model o rozpietosci 240 cm , czyli ( zupelnie niechcacy ) w skali 1:2,5 . Pytanie tylko , czy to sie kupy trzyma ? Silnik wazy ok 1850 G , moc niby 4 PS . Przyblizona pow. plata ( w wersji 175% oryginalu - 240 cm rozpietosci ) = 96 dm2. Ponizej plan ( oryginal ) . Zapraszam do POMOCY ! P.S. Co fajne w tych planach , to skrzydlo styro ( odlzone wewnetrznie ) , a akurat zaczalem bawic sie w wycinanie :-) https://www.google.se/search?q=tipsy+nipper&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjL0cG1_ZbaAhXBDOwKHVMaBtQQ_AUICigB&biw=1280&bih=649 Cześć! Co do rozmiaru to jak najbardziej skala 1:2,5. Robiłem obliczenia pod ten sam silnik i wychodzi iż przy tej mocy może być nawet w skali 1:2. Moim zdaniem lepiej wykonać skrzydło konstrukcyjne niż styro ( łatwiejsze do ew. naprawy ). Planów tego modelu jest w necie bardzo dużo , chociaż na lotniskach modelarskich ich się nie spotyka. Pozdrawiam Piciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelikan1500 Opublikowano 31 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 Wygląda BLIŹNIACZO jak BOLKOW 208 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 31 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 Cześć! Co do rozmiaru to jak najbardziej skala 1:2,5. Robiłem obliczenia pod ten sam silnik i wychodzi iż przy tej mocy może być nawet w skali 1:2. Moim zdaniem lepiej wykonać skrzydło konstrukcyjne niż styro ( łatwiejsze do ew. naprawy ). Planów tego modelu jest w necie bardzo dużo , chociaż na lotniskach modelarskich ich się nie spotyka. Pozdrawiam Piciu Jak masz jakies ( plany ) , to podeslij na PRIVa. Wygląda BLIŹNIACZO jak BOLKOW 208 . Tyle ze Bölkow to "prawdziwy" samolot . NIPPER przy nim taki malutki i ciasniutki No nie ; skrzydlo ze styro , to KILKA godzin roboty z oklejeniem ! 1. wyciecie ca 1/2 min 2. wzmocnienia ca 1 h 3. oklejenie balsa ( 2 strony ) ca 2 h 4. oklejenie folia ca 1/2 min Nie licze czasu schniecia , tylko gola robocizne . Planuje zrobic skrzydlo dzielone ( transport ) wiec chyba latwiej jednak styro .... Mam dostep do plyt styro 10 cm grubych o formacie 120 x 60 ( a nawet 240 x 120 , ale z takiej to trudno cos wyciac ) . Rozpietosc ma byc 240 cm , ale kadlub ma 15-16 cm ( mierzone na monitorze ) , wiec okolo 112,5 cm na strone . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piciu Opublikowano 31 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 Jak masz jakies ( plany ) , to podeslij na PRIVa. Tyle ze Bölkow to "prawdziwy" samolot . NIPPER przy nim taki malutki i ciasniutki No nie ; skrzydlo ze styro , to KILKA godzin roboty z oklejeniem ! 1. wyciecie ca 1/2 min 2. wzmocnienia ca 1 h 3. oklejenie balsa ( 2 strony ) ca 2 h 4. oklejenie folia ca 1/2 min Nie licze czasu schniecia , tylko gola robocizne . Planuje zrobic skrzydlo dzielone ( transport ) wiec chyba latwiej jednak styro .... Mam dostep do plyt styro 10 cm grubych o formacie 120 x 60 ( a nawet 240 x 120 , ale z takiej to trudno cos wyciac ) . Rozpietosc ma byc 240 cm , ale kadlub ma 15-16 cm ( mierzone na monitorze ) , wiec okolo 112,5 cm na strone . Niestety plany mam tylko w wersji papierowej i jest to wersja MK I z rejestracją 00-NIP. Jak masz jakies ( plany ) , to podeslij na PRIVa. Tyle ze Bölkow to "prawdziwy" samolot . NIPPER przy nim taki malutki i ciasniutki No nie ; skrzydlo ze styro , to KILKA godzin roboty z oklejeniem ! 1. wyciecie ca 1/2 min 2. wzmocnienia ca 1 h 3. oklejenie balsa ( 2 strony ) ca 2 h 4. oklejenie folia ca 1/2 min Nie licze czasu schniecia , tylko gola robocizne . Planuje zrobic skrzydlo dzielone ( transport ) wiec chyba latwiej jednak styro .... Mam dostep do plyt styro 10 cm grubych o formacie 120 x 60 ( a nawet 240 x 120 , ale z takiej to trudno cos wyciac ) . Rozpietosc ma byc 240 cm , ale kadlub ma 15-16 cm ( mierzone na monitorze ) , wiec okolo 112,5 cm na strone . Link do strony z budową modelu. http://segelfluggruppe-steinau.de/2016/03/10/die-tipsy-nipper-story/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Kiedyś miałem zamiar budowę tego samolotu pod silnik jaki kiedyś przerobiłem ALKO - 25. Ale jak na razie pomysł został tylko w planach. Pewnie dla tego że nie byłem zdecydowany co do wielkości modelu pod silnik jaki mam. Model miał być budowany według tych planów z otwartą kabiną .NIPPER.pdf Prawdopodobnie pierwszy lot odbył się 12 grudnia 1957 roku i samolot podobno posiadał otwarty kokpit. A tak miał wyglądać. PS.Bardzo dziękuję za prezent (Śmigła) dziś odebrałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jogi99 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 https://www.youtube.com/watch?v=kIpc2Gp6hvA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Dzisiaj znalazlem nowy "bausatz" Christen Eagle o rozp. 185 cm. Nie jest to nic znanego , bardziej jakas maloseryjna produkcja. Kadlub epoxy, skrzydla styro kryte balsa. Niemiec chce za to 220 EUR. Lezy w Berlinie. Okazja niezla uwazam , no i moglbym go zbudowac w NIEorlim malowaniu. Mam teraz mala zagwozdke. NIPPER mi sie ( ze wzgledu na swa prostote ) bardzo podoba , ale Christen to tez klasyka , no i pieknie pasuje do mojego silnika. Ponizej fotki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi