Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niechcacy stalem sie posiadaczem silnika OS FT 300 Super Gemini.  Poniewaz szkoda wielka , aby taki silnik TYLKO lezal zaoliwiony w jakims woreczku i kartonie , postanowilem cos SZYBKO do niego zaplanowac. Chcialem bardzo , aby przy szukaniu modelu do silnika znalezc cos jak w oryginale z plaskim boxerem , ale nie zadne Cuby , Citabrie ITP ktorych na niebie zatrzesienie. No i jeden warunek ; Model ma byc PROSTY w budowie ! Po kilku godzinach poszukiwan w necie znalazlem to czego szukalem : TIPSY NIPPER !

Samolocik ( i jego model ) prosty jak budowa przyslowiowego cepa , wspaniale wlasnosci lotne z mozliwoscia akrobacji . Znalazlem plany , ale nie sa one oczywiscie pod moj silnik. Znalazlem rowniez kilka filmow na Youtube i probuje cos tam wymyslec ze skala . Oryginal ma 600 cm rozpietosci , model w skali 1:2 ( jeden z Youtuba ) napedzany jest Valachem 170 cm3.  Nastepny w skali 1:3 ma silnik 1,55 ( LASER ) i facet pisze , ze ma spory nadmiar mocy ( wystarczylby 1,20 ) . Plany ktore zalaczam ponizej daja w oryginale model o rozpietosci 54 cale ( ok 137,16 cm ) . Tak sobie pomyslalem ( bez zadnych teoretycznych przemyslen ) powiekszyc je do 175% oryginalu  i dostaje wtedy model o rozpietosci 240 cm , czyli ( zupelnie niechcacy ) w skali 1:2,5 . Pytanie tylko , czy to sie kupy trzyma ? Silnik wazy ok 1850 G , moc niby 4 PS . 

Przyblizona pow. plata  ( w wersji 175% oryginalu - 240 cm rozpietosci ) = 96 dm2.

Ponizej plan ( oryginal ) . 

 

Zapraszam do POMOCY !

 

P.S. Co fajne w tych planach , to skrzydlo styro ( odlzone wewnetrznie ) , a akurat zaczalem bawic sie w 

        wycinanie :-)

 

https://www.google.se/search?q=tipsy+nipper&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjL0cG1_ZbaAhXBDOwKHVMaBtQQ_AUICigB&biw=1280&bih=649

Tipsy Nipper.pdf

Opublikowano

Niechcacy stalem sie posiadaczem silnika OS FT 300 Super Gemini.  Poniewaz szkoda wielka , aby taki silnik TYLKO lezal zaoliwiony w jakims woreczku i kartonie , postanowilem cos SZYBKO do niego zaplanowac. Chcialem bardzo , aby przy szukaniu modelu do silnika znalezc cos jak w oryginale z plaskim boxerem , ale nie zadne Cuby , Citabrie ITP ktorych na niebie zatrzesienie. No i jeden warunek ; Model ma byc PROSTY w budowie ! Po kilku godzinach poszukiwan w necie znalazlem to czego szukalem : TIPSY NIPPER !

Samolocik ( i jego model ) prosty jak budowa przyslowiowego cepa , wspaniale wlasnosci lotne z mozliwoscia akrobacji . Znalazlem plany , ale nie sa one oczywiscie pod moj silnik. Znalazlem rowniez kilka filmow na Youtube i probuje cos tam wymyslec ze skala . Oryginal ma 600 cm rozpietosci , model w skali 1:2 ( jeden z Youtuba ) napedzany jest Valachem 170 cm3.  Nastepny w skali 1:3 ma silnik 1,55 ( LASER ) i facet pisze , ze ma spory nadmiar mocy ( wystarczylby 1,20 ) . Plany ktore zalaczam ponizej daja w oryginale model o rozpietosci 54 cale ( ok 137,16 cm ) . Tak sobie pomyslalem ( bez zadnych teoretycznych przemyslen ) powiekszyc je do 175% oryginalu  i dostaje wtedy model o rozpietosci 240 cm , czyli ( zupelnie niechcacy ) w skali 1:2,5 . Pytanie tylko , czy to sie kupy trzyma ? Silnik wazy ok 1850 G , moc niby 4 PS . 

Przyblizona pow. plata  ( w wersji 175% oryginalu - 240 cm rozpietosci ) = 96 dm2.

Ponizej plan ( oryginal ) . 

 

Zapraszam do POMOCY !

 

P.S. Co fajne w tych planach , to skrzydlo styro ( odlzone wewnetrznie ) , a akurat zaczalem bawic sie w 

        wycinanie :-)

 

https://www.google.se/search?q=tipsy+nipper&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjL0cG1_ZbaAhXBDOwKHVMaBtQQ_AUICigB&biw=1280&bih=649

Cześć!

 

Co do rozmiaru to jak najbardziej skala 1:2,5. Robiłem obliczenia pod ten sam silnik i wychodzi iż przy tej mocy może być nawet w skali 1:2. Moim zdaniem  lepiej wykonać skrzydło konstrukcyjne niż styro ( łatwiejsze do ew. naprawy ).

Planów tego modelu jest w necie bardzo dużo , chociaż na lotniskach modelarskich ich się nie spotyka.

 

Pozdrawiam

 

Piciu

Opublikowano

Cześć!

 

Co do rozmiaru to jak najbardziej skala 1:2,5. Robiłem obliczenia pod ten sam silnik i wychodzi iż przy tej mocy może być nawet w skali 1:2. Moim zdaniem  lepiej wykonać skrzydło konstrukcyjne niż styro ( łatwiejsze do ew. naprawy ).

Planów tego modelu jest w necie bardzo dużo , chociaż na lotniskach modelarskich ich się nie spotyka.

 

Pozdrawiam

 

Piciu

Jak masz jakies ( plany ) , to podeslij na PRIVa. 

Wygląda BLIŹNIACZO jak BOLKOW 208 . 

Tyle ze Bölkow to "prawdziwy" samolot . NIPPER przy nim taki malutki i ciasniutki  ;)

No nie ; skrzydlo ze styro , to KILKA godzin roboty z oklejeniem !  :)

 

1. wyciecie                                ca 1/2 min

2. wzmocnienia                         ca   1 h

3. oklejenie balsa ( 2 strony )    ca   2 h

4. oklejenie folia                        ca 1/2 min

 

Nie licze czasu schniecia , tylko gola robocizne . Planuje zrobic skrzydlo dzielone ( transport ) wiec chyba latwiej jednak styro ....

Mam dostep do plyt styro 10 cm grubych o formacie 120 x 60 ( a nawet 240 x 120 , ale z takiej to trudno

cos wyciac  :D ) .

Rozpietosc ma byc 240 cm , ale kadlub ma 15-16 cm ( mierzone na monitorze ) , wiec okolo 112,5 cm  na strone .

Opublikowano

Jak masz jakies ( plany ) , to podeslij na PRIVa. 

Tyle ze Bölkow to "prawdziwy" samolot . NIPPER przy nim taki malutki i ciasniutki  ;)

No nie ; skrzydlo ze styro , to KILKA godzin roboty z oklejeniem !  :)

 

1. wyciecie                                ca 1/2 min

2. wzmocnienia                         ca   1 h

3. oklejenie balsa ( 2 strony )    ca   2 h

4. oklejenie folia                        ca 1/2 min

 

Nie licze czasu schniecia , tylko gola robocizne . Planuje zrobic skrzydlo dzielone ( transport ) wiec chyba latwiej jednak styro ....

Mam dostep do plyt styro 10 cm grubych o formacie 120 x 60 ( a nawet 240 x 120 , ale z takiej to trudno

cos wyciac  :D ) .

Rozpietosc ma byc 240 cm , ale kadlub ma 15-16 cm ( mierzone na monitorze ) , wiec okolo 112,5 cm  na strone .

Niestety plany mam tylko w wersji papierowej i jest to wersja MK I z rejestracją 00-NIP.

Jak masz jakies ( plany ) , to podeslij na PRIVa. 

Tyle ze Bölkow to "prawdziwy" samolot . NIPPER przy nim taki malutki i ciasniutki  ;)

No nie ; skrzydlo ze styro , to KILKA godzin roboty z oklejeniem !  :)

 

1. wyciecie                                ca 1/2 min

2. wzmocnienia                         ca   1 h

3. oklejenie balsa ( 2 strony )    ca   2 h

4. oklejenie folia                        ca 1/2 min

 

Nie licze czasu schniecia , tylko gola robocizne . Planuje zrobic skrzydlo dzielone ( transport ) wiec chyba latwiej jednak styro ....

Mam dostep do plyt styro 10 cm grubych o formacie 120 x 60 ( a nawet 240 x 120 , ale z takiej to trudno

cos wyciac  :D ) .

Rozpietosc ma byc 240 cm , ale kadlub ma 15-16 cm ( mierzone na monitorze ) , wiec okolo 112,5 cm  na strone .

Link do strony z budową modelu.

 

http://segelfluggruppe-steinau.de/2016/03/10/die-tipsy-nipper-story/

Opublikowano
Kiedyś miałem zamiar budowę tego samolotu pod silnik jaki kiedyś przerobiłem ALKO - 25. Ale jak na razie pomysł

został tylko w planach. Pewnie dla tego że nie byłem zdecydowany co do wielkości modelu pod silnik jaki mam.

 

Model miał być budowany według tych planów z otwartą kabiną .NIPPER.pdf

Prawdopodobnie  pierwszy lot odbył się 12 grudnia 1957 roku i samolot podobno  posiadał otwarty kokpit.

A tak miał wyglądać.


 

PS.Bardzo dziękuję za prezent (Śmigła) dziś odebrałem.

 

Opublikowano

Dzisiaj znalazlem nowy "bausatz" Christen Eagle o rozp. 185 cm. Nie jest to nic znanego , bardziej jakas maloseryjna produkcja. Kadlub epoxy, skrzydla styro kryte balsa. Niemiec chce za to 220 EUR. Lezy w Berlinie. Okazja niezla uwazam , no i moglbym go zbudowac w NIEorlim malowaniu. Mam teraz mala zagwozdke. NIPPER mi sie ( ze wzgledu na swa prostote ) bardzo podoba , ale Christen to tez klasyka , no i pieknie pasuje do mojego silnika. Ponizej fotki .  

post-6937-0-05167000-1522784802.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.