jarek996 Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Niechcacy stalem sie posiadaczem silnika OS FT 300 Super Gemini. Poniewaz szkoda wielka , aby taki silnik TYLKO lezal zaoliwiony w jakims woreczku i kartonie , postanowilem cos SZYBKO do niego zaplanowac. Chcialem bardzo , aby przy szukaniu modelu do silnika znalezc cos jak w oryginale z plaskim boxerem , ale nie zadne Cuby , Citabrie ITP ktorych na niebie zatrzesienie. No i jeden warunek ; Model ma byc PROSTY w budowie ! Po kilku godzinach poszukiwan w necie znalazlem to czego szukalem : TIPSY NIPPER ! Samolocik ( i jego model ) prosty jak budowa przyslowiowego cepa , wspaniale wlasnosci lotne z mozliwoscia akrobacji . Znalazlem plany , ale nie sa one oczywiscie pod moj silnik. Znalazlem rowniez kilka filmow na Youtube i probuje cos tam wymyslec ze skala . Oryginal ma 600 cm rozpietosci , model w skali 1:2 ( jeden z Youtuba ) napedzany jest Valachem 170 cm3. Nastepny w skali 1:3 ma silnik 1,55 ( LASER ) i facet pisze , ze ma spory nadmiar mocy ( wystarczylby 1,20 ) . Plany ktore zalaczam ponizej daja w oryginale model o rozpietosci 54 cale ( ok 137,16 cm ) . Tak sobie pomyslalem ( bez zadnych teoretycznych przemyslen ) powiekszyc je do 175% oryginalu i dostaje wtedy model o rozpietosci 240 cm , czyli ( zupelnie niechcacy ) w skali 1:2,5 . Pytanie tylko , czy to sie kupy trzyma ? Silnik wazy ok 1850 G , moc niby 4 PS . Przyblizona pow. plata ( w wersji 175% oryginalu - 240 cm rozpietosci ) = 96 dm2. Ponizej plan ( oryginal ) . Zapraszam do POMOCY ! P.S. Co fajne w tych planach , to skrzydlo styro ( odlzone wewnetrznie ) , a akurat zaczalem bawic sie w wycinanie :-) https://www.google.se/search?q=tipsy+nipper&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjL0cG1_ZbaAhXBDOwKHVMaBtQQ_AUICigB&biw=1280&bih=649 Tipsy Nipper.pdf
Piciu Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Niechcacy stalem sie posiadaczem silnika OS FT 300 Super Gemini. Poniewaz szkoda wielka , aby taki silnik TYLKO lezal zaoliwiony w jakims woreczku i kartonie , postanowilem cos SZYBKO do niego zaplanowac. Chcialem bardzo , aby przy szukaniu modelu do silnika znalezc cos jak w oryginale z plaskim boxerem , ale nie zadne Cuby , Citabrie ITP ktorych na niebie zatrzesienie. No i jeden warunek ; Model ma byc PROSTY w budowie ! Po kilku godzinach poszukiwan w necie znalazlem to czego szukalem : TIPSY NIPPER ! Samolocik ( i jego model ) prosty jak budowa przyslowiowego cepa , wspaniale wlasnosci lotne z mozliwoscia akrobacji . Znalazlem plany , ale nie sa one oczywiscie pod moj silnik. Znalazlem rowniez kilka filmow na Youtube i probuje cos tam wymyslec ze skala . Oryginal ma 600 cm rozpietosci , model w skali 1:2 ( jeden z Youtuba ) napedzany jest Valachem 170 cm3. Nastepny w skali 1:3 ma silnik 1,55 ( LASER ) i facet pisze , ze ma spory nadmiar mocy ( wystarczylby 1,20 ) . Plany ktore zalaczam ponizej daja w oryginale model o rozpietosci 54 cale ( ok 137,16 cm ) . Tak sobie pomyslalem ( bez zadnych teoretycznych przemyslen ) powiekszyc je do 175% oryginalu i dostaje wtedy model o rozpietosci 240 cm , czyli ( zupelnie niechcacy ) w skali 1:2,5 . Pytanie tylko , czy to sie kupy trzyma ? Silnik wazy ok 1850 G , moc niby 4 PS . Przyblizona pow. plata ( w wersji 175% oryginalu - 240 cm rozpietosci ) = 96 dm2. Ponizej plan ( oryginal ) . Zapraszam do POMOCY ! P.S. Co fajne w tych planach , to skrzydlo styro ( odlzone wewnetrznie ) , a akurat zaczalem bawic sie w wycinanie :-) https://www.google.se/search?q=tipsy+nipper&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjL0cG1_ZbaAhXBDOwKHVMaBtQQ_AUICigB&biw=1280&bih=649 Cześć! Co do rozmiaru to jak najbardziej skala 1:2,5. Robiłem obliczenia pod ten sam silnik i wychodzi iż przy tej mocy może być nawet w skali 1:2. Moim zdaniem lepiej wykonać skrzydło konstrukcyjne niż styro ( łatwiejsze do ew. naprawy ). Planów tego modelu jest w necie bardzo dużo , chociaż na lotniskach modelarskich ich się nie spotyka. Pozdrawiam Piciu
pelikan1500 Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Wygląda BLIŹNIACZO jak BOLKOW 208 .
jarek996 Opublikowano 31 Marca 2018 Autor Opublikowano 31 Marca 2018 Cześć! Co do rozmiaru to jak najbardziej skala 1:2,5. Robiłem obliczenia pod ten sam silnik i wychodzi iż przy tej mocy może być nawet w skali 1:2. Moim zdaniem lepiej wykonać skrzydło konstrukcyjne niż styro ( łatwiejsze do ew. naprawy ). Planów tego modelu jest w necie bardzo dużo , chociaż na lotniskach modelarskich ich się nie spotyka. Pozdrawiam Piciu Jak masz jakies ( plany ) , to podeslij na PRIVa. Wygląda BLIŹNIACZO jak BOLKOW 208 . Tyle ze Bölkow to "prawdziwy" samolot . NIPPER przy nim taki malutki i ciasniutki No nie ; skrzydlo ze styro , to KILKA godzin roboty z oklejeniem ! 1. wyciecie ca 1/2 min 2. wzmocnienia ca 1 h 3. oklejenie balsa ( 2 strony ) ca 2 h 4. oklejenie folia ca 1/2 min Nie licze czasu schniecia , tylko gola robocizne . Planuje zrobic skrzydlo dzielone ( transport ) wiec chyba latwiej jednak styro .... Mam dostep do plyt styro 10 cm grubych o formacie 120 x 60 ( a nawet 240 x 120 , ale z takiej to trudno cos wyciac ) . Rozpietosc ma byc 240 cm , ale kadlub ma 15-16 cm ( mierzone na monitorze ) , wiec okolo 112,5 cm na strone .
Piciu Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Jak masz jakies ( plany ) , to podeslij na PRIVa. Tyle ze Bölkow to "prawdziwy" samolot . NIPPER przy nim taki malutki i ciasniutki No nie ; skrzydlo ze styro , to KILKA godzin roboty z oklejeniem ! 1. wyciecie ca 1/2 min 2. wzmocnienia ca 1 h 3. oklejenie balsa ( 2 strony ) ca 2 h 4. oklejenie folia ca 1/2 min Nie licze czasu schniecia , tylko gola robocizne . Planuje zrobic skrzydlo dzielone ( transport ) wiec chyba latwiej jednak styro .... Mam dostep do plyt styro 10 cm grubych o formacie 120 x 60 ( a nawet 240 x 120 , ale z takiej to trudno cos wyciac ) . Rozpietosc ma byc 240 cm , ale kadlub ma 15-16 cm ( mierzone na monitorze ) , wiec okolo 112,5 cm na strone . Niestety plany mam tylko w wersji papierowej i jest to wersja MK I z rejestracją 00-NIP. Jak masz jakies ( plany ) , to podeslij na PRIVa. Tyle ze Bölkow to "prawdziwy" samolot . NIPPER przy nim taki malutki i ciasniutki No nie ; skrzydlo ze styro , to KILKA godzin roboty z oklejeniem ! 1. wyciecie ca 1/2 min 2. wzmocnienia ca 1 h 3. oklejenie balsa ( 2 strony ) ca 2 h 4. oklejenie folia ca 1/2 min Nie licze czasu schniecia , tylko gola robocizne . Planuje zrobic skrzydlo dzielone ( transport ) wiec chyba latwiej jednak styro .... Mam dostep do plyt styro 10 cm grubych o formacie 120 x 60 ( a nawet 240 x 120 , ale z takiej to trudno cos wyciac ) . Rozpietosc ma byc 240 cm , ale kadlub ma 15-16 cm ( mierzone na monitorze ) , wiec okolo 112,5 cm na strone . Link do strony z budową modelu. http://segelfluggruppe-steinau.de/2016/03/10/die-tipsy-nipper-story/
rajaner Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Kiedyś miałem zamiar budowę tego samolotu pod silnik jaki kiedyś przerobiłem ALKO - 25. Ale jak na razie pomysł został tylko w planach. Pewnie dla tego że nie byłem zdecydowany co do wielkości modelu pod silnik jaki mam. Model miał być budowany według tych planów z otwartą kabiną .NIPPER.pdf Prawdopodobnie pierwszy lot odbył się 12 grudnia 1957 roku i samolot podobno posiadał otwarty kokpit. A tak miał wyglądać. PS.Bardzo dziękuję za prezent (Śmigła) dziś odebrałem.
jogi99 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 https://www.youtube.com/watch?v=kIpc2Gp6hvA
jarek996 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Dzisiaj znalazlem nowy "bausatz" Christen Eagle o rozp. 185 cm. Nie jest to nic znanego , bardziej jakas maloseryjna produkcja. Kadlub epoxy, skrzydla styro kryte balsa. Niemiec chce za to 220 EUR. Lezy w Berlinie. Okazja niezla uwazam , no i moglbym go zbudowac w NIEorlim malowaniu. Mam teraz mala zagwozdke. NIPPER mi sie ( ze wzgledu na swa prostote ) bardzo podoba , ale Christen to tez klasyka , no i pieknie pasuje do mojego silnika. Ponizej fotki .
Rekomendowane odpowiedzi