Skocz do zawartości

Zasilanie Odbiornika i serw pakietem 2s A123


BartekSz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Ja się tu z kolegą sprzeczał nie bede mam swoje wyrobione zdanie. Problem z LiFe wynika z jego charakterystyki tj niewielki spadek w całym zakresie pojemności zakonczony stromym spadkiem efekt jest taki że ciężko ocenić stan naładowania akumulatora po jego napięciu. Proszę zauważyć ,że mimo iż LiPo sa już kilka lat nadal stosuje sie NiCd.

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

NiCd się kończą powoli, tak naprawdę to chyba jest zakaz obrotu na terenie UE, albo ma być wprowadzony ze względu na kadm.

Nie rozpatrujemy Li-pol tylko A123.

 

Humm, problem oceny naładowania jest i nik tego nie neguje, ale przy bardzo krótkim czasie ładowania jaki jest mozliwy, jest trochę pomijalny, niczym zatankujesz, zamienisz parę zdań ze współ-lataczami, czy poczekasz na swoja kolejkę lotów to spokojnie naładujesz akumulatory A123 ponownie. Ja tak robię, mimo że ma telemetrię z dość dokładnym pomiarem napięcia pakietów zasilających, a w innych modelach po prostu ładuję akumulatory przed kolejnym lotem. Nie kosztują też "niebotycznie" aby nie miec dwóch czy więcej paketów do zasilania serw i odbiornika, a doładowania im nie "szkodzą" nie mają efektu pamięciowego jak NiCd czy NiMh (mniejszego znacznie, ale odczuwalnego po paru cykalch)

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Kamil - chyba coś przespałem,,,od kiedy to w akumulatorach Ni-Cd czy Ni-Mh stopień naładowania można ocenić po wartości napięcia ? To co przypisujesz Li-Fe zawsze było cechą akumulatorów Ni-Cd i Ni - Mh? No , chyba że mi się już to coś na karku w wieszak do czapek przerobiło!

A jako ciekawostkę powiem, że Amerykanie wypuścili nawą ładowarkę Cell Pro która po podłączeniu akumulatora Li-Fe i Li-Pol określa stopień jego naładowania ! I z grubsza to pasuje. Za krótko ją mam i jeszcze nie udało mi się JEJ udowodnić, że franca cygani...

- Jurek

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Ciekawy jestem, która z firm pójdzie w stronę zasilania z 1 celi w końcu to 3,3V wiec większość mikrokontrolerów działa przy tym napięciu a nie mało juz przy 1,8V moze się okazać ze za rok czy dwa zamiast 4,8V Bedzie 3,3V i 1 cela LiPo czy LiFei już w tym momencie nie jest to nie osiagalne. I do modeli HLG wydaje się swietnym rozwzaniem 50% mniejsza masa zasilania.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Może i by było fajnie ale by musieli poprzerabiać serwa (silniczki). A te narazie im większe napięcie tym są szybsze i silniejsze (co akurat jest logiczne :) ).

 

Ja po dłuższych przemyśleniach dochodze do wniosku że ten lifek to jest błąd bo wchodzi w ten shit tylko 800mah zamiast 1100mah

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Marek_Spy, Ja też podobnie myślę, jeśli chodzi o ocenę stanu rozładowania/naładowania ogniw LiFe, ale tu jest 1 mankament zliczanie musi się rozpocząć od pełnego naładowania.

Kamyczek_RC, Twoje rozumowanie, że przy silnikach elektrycznych 20% wyższe napięcie to 44% wyższe straty ciepła jest błędne. Silnik elektryczny to nie rezystor, to mały rezystor (rezystancja wewnętrzna komutatora i uzwojenia) + SEM (siła elektromotoryczna). Tak naprawdę to przy wzroście napięcia zasilania prąd silnika nie rośnie jeśli nie zwiększymy obciążenia (prąd zależy od momentu obrotowego silnika), rosną tylko obroty silnika, a tym samym szybkość serwa. Jeśli nie zmienimy obciążenia serwa to wzrost napięcia nie powoduje zwiększonych strat ciepła. Jest kilka ale:

- przy szybszym serwie wzrastają obciążenia dynamiczne > większe przyśpieszenia > większe momenty napędowe > to też jednak wzrastają prądy

- większe obroty silnika > wyższe opory ruchu > wzrost prądu

- wyższe napięcie > większa sprawność silnika > mniejsze prądy

 

Pozostaje jeszcze problem przystosowania elektroniki do wyższych obciążeń od napięcia, wg. mnie napięciowo elektronika powinna wytrzymać jeśli serwo jest przystosowane do pracy z pakietami 5S (5x1,42V=7,08V pakiet NiCd świeżo po wyjęciu z ładowarki) - 7 vs 7,2V nie robi różnicy.

Ważne, aby z racji nowych możliwości przy nieco wyższym napięciu nie nadużywać ich i nie przeciążać świadomie serw.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Pozwole sobie odkopać temat i powiem szczerze, że jestem w trakcie wymiany zasilania w modelu i teraz dla mnie liczą się fakty i to jak life sprawuje się w praktyce jeżeli są ludzie którzy latają na A123 bezpośrednio podpięte do odbiornika to proszę o opinie na ten temat.Sprawa oddawania ciepła i obciążeń jest dla mnie teraz mało ważna liczy się to czy po prostu zda to egzamin.Nie podchodzę do tego od strony technicznej tylko jako laik pytam dawać 2 cele i latać czy zastosować coś innego?

 

Mam odbiornik typu http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=162_163&products_id=6057&language=en

 

Serwa http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?products_id=2742

 

Model 2,2m 50ccm silnik

 

Planuje kupić jeden pakiet A123 2300mah i zasilic odbiornik trzema wtykami JR w wolne kanały

Opublikowano

Nie wiem co na to odbiornik Futaba, ale latam dużymi benzynami z 2SA123 i sobię chwalę.

Serwa MPX i odbiorniki MPX (serwa MPx to już teraz Hitec w czerwonej obudowie)

Zawsze doładowuję po locie bądź wymieniam na drugi pakiet. Doładowanie jest naprawdę szybkie. Mam zdwojone pakiety zasilające, ale to z racji czasu lotu jaki musze osiągać.

Opublikowano

Znajomy latał tym odbiornikiem już na life ale serwa HD wpadały w jakies dziwne wibracje kiedy dochodziły do neutrum.Kto wie czy to były wibracje związane z wadą serw czy napięcie tak podziałało

Opublikowano

rzaczej odradzam takie zasilanie bo albo wytrzyma albo nie , założone przez producenta zasilania są niższe niż 2s LiFe . Cierpią silniki serw, stabilizator napięcia odbiornika . Pozorna oszczędność może się zemścić rozbiciem modelu.

Opublikowano

Tiaaa, a które firmy nie dopuszczają 5 cel NICd czy NIMh do zasilania serw???

Policzz ile ma naładowany pakiet 5 celowy a ile ma A123 zobacz jak reaguje A123 na podanie obciążenia tuż po naładowaniu, wiesz jakie straty napięcia są na kablach i jakie dostaje napięcie tak naprawdę serwo w dużym modelu.

 

A następnie formułuj gdybanie czy wytrzyma czy nie i odradzanie.

Dla ułatwienia dodam że rozmawiamy o maks 0,6V.

Opublikowano
rzaczej odradzam takie zasilanie bo albo wytrzyma albo nie , założone przez producenta zasilania są niższe niż 2s LiFe . Cierpią silniki serw, stabilizator napięcia odbiornika . Pozorna oszczędność może się zemścić rozbiciem modelu.

Raczej wytrzyma bo napięcie jest niższe niż w pakiecie 5xNixx świeżo po ładowaniu.

Odbiornik Futaby R6014 u mnie zasilanie z 2 LiFe to wytrzymuje w modelu bo to już testowałem.

Zaletą pakietu jest też dla mnie to jak szybko to można ładować i mieć więcej czasu na latanie :D

Opublikowano

Latam tak 2 rok i nie mam problemów .

Odbiornik Assan, serwa TP 996r i Hitech jakiś cyfrowy 24kg.

 

Odnośnie napięcia na Fe to po ok 30 sek spada ono o 0,3 0,4 V i jako takie trzymane jest do końca .

Potem następuje raptowne łup i nie ma nic.

Więc po 4 lotach zawsze ładuje prądem 1C i tak mam już 2 lata świętego spokoju.

Serwa HD są do :ass:

Opublikowano
A następnie formułuj gdybanie czy wytrzyma czy nie i odradzanie.

Dla ułatwienia dodam że rozmawiamy o maks 0,6V.

Zgadza się , taka jet różnica napięć i czasem właśnie taka wartość wystarczy do tego żeby elektronika padła. Wole zastosować przetwornice i zasilać z 3 Li-Pol .

Opublikowano

Tomek ma rację w sprawie LiFe. Co do serw HD to się nie zgodzę.

U mnie odbiornik Assana zasilany LiFe 2100 Hyperiona. Dla bezpieczeństwa szeregowo włączyłem diodę coby z 6,6 zejść na 6 V. Do zapłonu LiFe 1450 również z Hyperiona. Tutaj ponieważ ostrzegali mnie fachowcy żeby nie przekraczać 6V włączyłem dwie diody szeregowo co daje napięcie 5,4 V od początku do końca.

 

Latanie dosyć ostre wyciąga jakieś 120 mAh na 10 minut. Teoretycznie powinno to starczyć na 18 lotów. Ale kto da radę tyle wylatać.

 

Zapłon bierze około 80 mAh na 10 minut.

 

Hej

Opublikowano

Ja wolę zaoszczędzić na wadze a napięcia są faktycznie podobne róznica jaką zmierzył mój kolega na lifa i ja na nimh to po 3 lotach jest 0,5V różnicy więc skoro wytrzymuje zaraz po naładowaniu to i pózniej tym bardziej musi.

 

 

Serwa HD są do :ass:

 

Potwierdzam akurat widziałem jak te serwa same zmieniają neutrum.Najpierw raz zmieniły neutrum i wróciły na 0 było ok, a potem na dobre stało się to w locie na sterze wysokosci :shock:

Opublikowano
Potwierdzam akurat widziałem jak te serwa same zmieniają neutrum.Najpierw raz zmieniły neutrum i wróciły na 0 było ok, a potem na dobre stało się to w locie na sterze wysokosci :shock:

 

Dokładni mi się to przytrafiło, model trup. :twisted:

Opublikowano

Latam drugi sezon z zasilaniem LiFe. Odbiornik JR serwa Hitec, zero problemów. Podłączałem również zaraz po naładowaniu i wszystko ok. koledzy z lotniska też nie narzekają.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Od roku latam małymi modelami zasilanymi z pakietu 2S LiFe - regulator i odbiornik bezpośrednio bez BEC-a. Na pewno odbiorniki Futaby 146ip PCM i 148DP PCM oraz Webra 8-kanałowa z syntezą częstotliwości wytrzymują to napięcie. Serwa Hitec 81 i GWS mini spokojnie znoszą te napięcie, Turnigy 9-cio gramowe i Corony cyfrowe 12g wpadają w drgania. Wygląda na to że wzbudzają się serwa ze względu na ich większą szybkść i brak sztywności układu napędowego sterów (elastyczna pianka w Parkmasterze i EasyStarze), w Extrimie na podobnych serwach nie było problemu wzbudzania się serw corony i turnigy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.