Poli25 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Witam, Dzisiaj odpaliłem swoje skrzydełko zagi 160 po zeszłorocznym krecie. Podczas autostartu mocno skręca w lewo, jak od razu wyłączę autostart i przejdę w FBWA to skrzydełko leci prosto, nie ma żadnych problemów ze skręcaniem. W locie szybowcowym również leci prosto. Po podłączeniu do MP zauważyłem że nie zawsze kompas prawidłowo pokazuje północ, dlaczego tak się dzieje. Poniżej link do filmu https://youtu.be/Rh-sNpi1ATI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daras Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Może się zepsuł, a może trzeba go skalibrować. Masz go na GPS czy w autopilocie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poli25 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Mam go na GPS to jest Ulbox M8N. Jutro jeszcze raz wszystko skalibruję i zobaczymy jak będzie się zachowywał. Jakieś inne pomysły dlaczego tak skręca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Jeżeli aerodynamicznie jest wszystko w porządku tak w locie silnikowym jak i szybowcowym, to wina leży w automatyce. Automatyka jest głupia. Reaguje tylko na to co dostaje z czujników i tylko tak, jak jest ustawiona. Warto mieć to zawsze na uwadze. Kiedyś pół roku walczyliśmy razem z bratem, z kalibracją Quantum Nova. Okazało się po wielu przygodach, że kompas elektroniczny na płytce był zamontowany nieprawidłowo i przez to dron głupiał. Dostawał sprzeczne sygnały i w jedną stronę, na automacie, latać nie chciał, a w inną reagował aż za chętnie. A RTH próbował zrobić chyba do Chin. Ręcznie było ok. W automacie głupawka. Po naprawie kompasu, czyli montażu zgodnie z właściwym kierunkiem - dron zaczął latać. Taka mała anegdotka, ale warto pamiętać, że ta cała automatyka ma całkiem sporo ograniczeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poli25 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Mnie zastanawia jedna rzecz że czasem jak podłączę pod MP to północ pokazuje dobrze a za następnym już pokazuje np południowy wschód. Podczas startu kompas jest wykorzystywany i on chyba robi całe zamieszanie, ale dla pewności sprawdzę oznaczenie literki L na kompasie, może coś jednak przeoczyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daras Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Może masz włączony również kompas na autopilocie. Jak ustawisz północ dobrze to sprawdź również inne kierunki. Czasami północ pokazuje ok a zachód tam gdzie wschód, Sprawdź też w MP czy dobrze masz ustawiony kąt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poli25 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Może masz włączony również kompas na autopilocie. Masz na myśli wewnętrzny kompas?, jeśli tak to zworkę mam ściągnietą własnie po to aby korzystać tylko z zew. kompasu Sprawdź też w MP czy dobrze masz ustawiony kąt. Kompas mam ustawiony Roll 180 czyli standartowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daras Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Już sam nie wiem, skalibruj kompas, powinno pomóc. Jak nie pomoże to odepnij wtyczkę kompasu od GPSu i włącz wewnętrzny kompas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poli25 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Skalibrowałem ponownie kompas, na razie wszystko wygląda dobrze. Zobaczymy jak będzie przed samym lotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poli25 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Skalibrowałem ponownie kompas, na razie wszystko wygląda dobrze. Zobaczymy jak będzie przed samym lotem. Zrobiłem dzisiaj kolejny lot testowy po kalibracji kompasu, skrzydełko poszło co prawdo prosto w górę ale moim zdaniem zbyt stromo co doprowadzało do przeciągnięcia, ale latało się całkiem fajnie. Problemy jakie napotkałem podczas lotu to skręty. W ustawieniach mam aby nie przekraczał 45 stopni moje skrzydło dochodzi do około 70 stopni co powoduje utratę siły nośnej i ciężko wyprowadzić skrzydło ze skrętu, dlaczego dochodzi do takich dużych przechyłów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poli25 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Zrobiłem dzisiaj kolejny lot testowy po kalibracji kompasu, skrzydełko poszło co prawdo prosto w górę ale moim zdaniem zbyt stromo co doprowadzało do przeciągnięcia, ale latało się całkiem fajnie. Problemy jakie napotkałem podczas lotu to skręty. W ustawieniach mam aby nie przekraczał 45 stopni moje skrzydło dochodzi do około 70 stopni co powoduje utratę siły nośnej i ciężko wyprowadzić skrzydło ze skrętu, dlaczego dochodzi do takich dużych przechyłów? Załączam link do filmu z dzisiejszego lotu, niestety cały lot się nie nagrał, padła bateria w kamerce. https://www.youtube.com/watch?v=Gd2L7cI8fE8&feature=youtu.be Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poli25 Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Po małych modyfikacjach teraz lata tak jak na poniższym filmie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi