Poli25 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Witam, Dzisiaj odpaliłem swoje skrzydełko zagi 160 po zeszłorocznym krecie. Podczas autostartu mocno skręca w lewo, jak od razu wyłączę autostart i przejdę w FBWA to skrzydełko leci prosto, nie ma żadnych problemów ze skręcaniem. W locie szybowcowym również leci prosto. Po podłączeniu do MP zauważyłem że nie zawsze kompas prawidłowo pokazuje północ, dlaczego tak się dzieje. Poniżej link do filmu https://youtu.be/Rh-sNpi1ATI
daras Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Może się zepsuł, a może trzeba go skalibrować. Masz go na GPS czy w autopilocie?
Poli25 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Mam go na GPS to jest Ulbox M8N. Jutro jeszcze raz wszystko skalibruję i zobaczymy jak będzie się zachowywał. Jakieś inne pomysły dlaczego tak skręca?
madrian Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Jeżeli aerodynamicznie jest wszystko w porządku tak w locie silnikowym jak i szybowcowym, to wina leży w automatyce. Automatyka jest głupia. Reaguje tylko na to co dostaje z czujników i tylko tak, jak jest ustawiona. Warto mieć to zawsze na uwadze. Kiedyś pół roku walczyliśmy razem z bratem, z kalibracją Quantum Nova. Okazało się po wielu przygodach, że kompas elektroniczny na płytce był zamontowany nieprawidłowo i przez to dron głupiał. Dostawał sprzeczne sygnały i w jedną stronę, na automacie, latać nie chciał, a w inną reagował aż za chętnie. A RTH próbował zrobić chyba do Chin. Ręcznie było ok. W automacie głupawka. Po naprawie kompasu, czyli montażu zgodnie z właściwym kierunkiem - dron zaczął latać. Taka mała anegdotka, ale warto pamiętać, że ta cała automatyka ma całkiem sporo ograniczeń.
Poli25 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Mnie zastanawia jedna rzecz że czasem jak podłączę pod MP to północ pokazuje dobrze a za następnym już pokazuje np południowy wschód. Podczas startu kompas jest wykorzystywany i on chyba robi całe zamieszanie, ale dla pewności sprawdzę oznaczenie literki L na kompasie, może coś jednak przeoczyłem.
daras Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Może masz włączony również kompas na autopilocie. Jak ustawisz północ dobrze to sprawdź również inne kierunki. Czasami północ pokazuje ok a zachód tam gdzie wschód, Sprawdź też w MP czy dobrze masz ustawiony kąt.
Poli25 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Może masz włączony również kompas na autopilocie. Masz na myśli wewnętrzny kompas?, jeśli tak to zworkę mam ściągnietą własnie po to aby korzystać tylko z zew. kompasu Sprawdź też w MP czy dobrze masz ustawiony kąt. Kompas mam ustawiony Roll 180 czyli standartowo
daras Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Już sam nie wiem, skalibruj kompas, powinno pomóc. Jak nie pomoże to odepnij wtyczkę kompasu od GPSu i włącz wewnętrzny kompas.
Poli25 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Skalibrowałem ponownie kompas, na razie wszystko wygląda dobrze. Zobaczymy jak będzie przed samym lotem.
Poli25 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Skalibrowałem ponownie kompas, na razie wszystko wygląda dobrze. Zobaczymy jak będzie przed samym lotem. Zrobiłem dzisiaj kolejny lot testowy po kalibracji kompasu, skrzydełko poszło co prawdo prosto w górę ale moim zdaniem zbyt stromo co doprowadzało do przeciągnięcia, ale latało się całkiem fajnie. Problemy jakie napotkałem podczas lotu to skręty. W ustawieniach mam aby nie przekraczał 45 stopni moje skrzydło dochodzi do około 70 stopni co powoduje utratę siły nośnej i ciężko wyprowadzić skrzydło ze skrętu, dlaczego dochodzi do takich dużych przechyłów?
Poli25 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Zrobiłem dzisiaj kolejny lot testowy po kalibracji kompasu, skrzydełko poszło co prawdo prosto w górę ale moim zdaniem zbyt stromo co doprowadzało do przeciągnięcia, ale latało się całkiem fajnie. Problemy jakie napotkałem podczas lotu to skręty. W ustawieniach mam aby nie przekraczał 45 stopni moje skrzydło dochodzi do około 70 stopni co powoduje utratę siły nośnej i ciężko wyprowadzić skrzydło ze skrętu, dlaczego dochodzi do takich dużych przechyłów? Załączam link do filmu z dzisiejszego lotu, niestety cały lot się nie nagrał, padła bateria w kamerce. https://www.youtube.com/watch?v=Gd2L7cI8fE8&feature=youtu.be
Poli25 Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Po małych modyfikacjach teraz lata tak jak na poniższym filmie:
Rekomendowane odpowiedzi