Jump to content

Zagi 160 skręca przy autostarcie


Recommended Posts

Witam,

 

Dzisiaj odpaliłem swoje skrzydełko zagi 160 po  zeszłorocznym krecie. Podczas autostartu mocno skręca w lewo, jak od razu wyłączę autostart i przejdę w FBWA to skrzydełko leci prosto, nie ma żadnych problemów ze skręcaniem. W locie szybowcowym również leci prosto.

Po podłączeniu do MP zauważyłem że nie zawsze kompas prawidłowo pokazuje północ, dlaczego tak się dzieje.

 

Poniżej link do filmu

https://youtu.be/Rh-sNpi1ATI

Link to comment
Share on other sites

Mam go na GPS to jest Ulbox M8N. Jutro jeszcze raz  wszystko skalibruję i zobaczymy jak będzie się zachowywał.

Jakieś inne pomysły dlaczego tak skręca?

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli aerodynamicznie jest wszystko w porządku tak w locie silnikowym jak i szybowcowym, to wina leży w automatyce.

Automatyka jest głupia. Reaguje tylko na to co dostaje z czujników i tylko tak, jak jest ustawiona.

Warto mieć to zawsze na uwadze.

 

Kiedyś pół roku walczyliśmy razem z bratem, z kalibracją Quantum Nova. Okazało się po wielu przygodach, że kompas elektroniczny na płytce był zamontowany nieprawidłowo i przez to dron głupiał.

Dostawał sprzeczne sygnały i w jedną stronę, na automacie, latać nie chciał, a w inną reagował aż za chętnie. A RTH próbował zrobić chyba do Chin.

Ręcznie było ok. W automacie głupawka.

Po naprawie kompasu, czyli montażu zgodnie z właściwym kierunkiem - dron zaczął latać.

 

Taka mała anegdotka, ale warto pamiętać, że ta cała automatyka ma całkiem sporo ograniczeń.

Link to comment
Share on other sites

Mnie zastanawia jedna rzecz że czasem jak podłączę pod MP to północ pokazuje dobrze a za następnym już pokazuje np południowy wschód. Podczas startu kompas jest wykorzystywany i on chyba robi całe zamieszanie, ale dla pewności sprawdzę  oznaczenie literki L na kompasie, może coś jednak przeoczyłem.

Link to comment
Share on other sites

Może masz włączony również kompas na autopilocie. Jak ustawisz północ dobrze to sprawdź również inne kierunki. Czasami północ pokazuje ok a zachód tam gdzie wschód, Sprawdź też w MP czy dobrze masz ustawiony kąt. 

Link to comment
Share on other sites

Może masz włączony również kompas na autopilocie.

Masz na myśli wewnętrzny kompas?, jeśli tak to zworkę mam ściągnietą własnie po to aby  korzystać tylko z zew. kompasu

 

Sprawdź też w MP czy dobrze masz ustawiony kąt. 

Kompas mam ustawiony Roll 180  czyli standartowo

Link to comment
Share on other sites

Skalibrowałem ponownie  kompas, na razie wszystko wygląda dobrze. Zobaczymy jak będzie przed samym lotem.

Zrobiłem dzisiaj kolejny lot testowy po kalibracji kompasu, skrzydełko poszło co prawdo prosto w górę ale moim zdaniem zbyt stromo co doprowadzało do przeciągnięcia, ale latało się całkiem  fajnie. Problemy jakie napotkałem podczas lotu to skręty. W ustawieniach mam aby nie przekraczał 45 stopni moje skrzydło dochodzi do około 70 stopni co powoduje utratę siły nośnej i ciężko wyprowadzić skrzydło ze skrętu, dlaczego dochodzi do takich dużych przechyłów?

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem dzisiaj kolejny lot testowy po kalibracji kompasu, skrzydełko poszło co prawdo prosto w górę ale moim zdaniem zbyt stromo co doprowadzało do przeciągnięcia, ale latało się całkiem  fajnie. Problemy jakie napotkałem podczas lotu to skręty. W ustawieniach mam aby nie przekraczał 45 stopni moje skrzydło dochodzi do około 70 stopni co powoduje utratę siły nośnej i ciężko wyprowadzić skrzydło ze skrętu, dlaczego dochodzi do takich dużych przechyłów?

Załączam link do filmu z dzisiejszego lotu, niestety cały lot  się nie  nagrał, padła bateria w kamerce.

https://www.youtube.com/watch?v=Gd2L7cI8fE8&feature=youtu.be

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.