Skocz do zawartości

BigViCK od Vickmodels z Węgier


a2j

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Dzisiaj przyszedł mój model. Na szczęście z paczką wszystko w porządku. Czy zaokrąglałeś końcówki sprzydel?

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Miałem też ten dylemat ale pooglądałem zdjęcia gotowych modeli i wydaje mi się że końcówki nie były zaokrąglane i tak zostawiłem u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

 

mam dwa problemy ze złożeniem swojego Vicka. Pierwszy to taki, że nie mogę ustawić równo skrzydeł. Gdy stawiam je na kadłubie , a kadłub na płaskiej powierzchni to od różnica między odległością jednej końcówki skrzydła od blatu , i drugiego skrzydła od blatu to aż dwa centymetry.

 

Drugi problem to to, że przy oklejaniu skrzydeł odchodzi mi taśma tzn. nie chce się strzymac powierzchni pianki. Przyłożona trzyma się trochę a potem odchodzi.

 

Zwarzylem model przed oklejenie taśma i ostatecznim złożeniem. Elektronika, kadłub, ogon i skrzydła wyszło razem 105g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

mam dwa problemy ze złożeniem swojego Vicka. Pierwszy to taki, że nie mogę ustawić równo skrzydeł. Gdy stawiam je na kadłubie , a kadłub na płaskiej powierzchni to od różnica między odległością jednej końcówki skrzydła od blatu , i drugiego skrzydła od blatu to aż dwa centymetry.

 

Drugi problem to to, że przy oklejaniu skrzydeł odchodzi mi taśma tzn. nie chce się strzymac powierzchni pianki. Przyłożona trzyma się trochę a potem odchodzi.

 

Zwarzylem model przed oklejenie taśma i ostatecznim złożeniem. Elektronika, kadłub, ogon i skrzydła wyszło razem 105g.

 

A zostawiłeś krawędź na kadłubie jak to było w instrukcji?

post-19241-0-61873500-1529255177.png

Jeśli tak to próbował bym podpiłować otwory by były prostopadle.

 

A jeśli chodzi o taśmę to czy szlifowałeś papierem ściernym całe skrzydło? Pewnie tak więc użyj pędzla i oczyść je z pyłu. Dobrze jest przed położeniem już właściwej taśmy przykleić i odkleić kilka razy taśmę (np przeźroczystą) by dodatkowo oczyścić skrzydło z paprochów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomysł z taśmą klejąca do zbierania pozostałości po szlifowaniu. To się elektryzuje i trzyma się tak, że na mokro szmatką nie chce schodzić. Co do skrzydeł do poradziłem sobie. Okazuje sie, że skrzydło blokowało się na tym węglowej tkaninie od spodu skrzydła. Podpilowalem kadłub, pasek węglowy wchodzi do środka i jest już równiutko. Popełniłem trochę błędów przy wykonaniu modelu. Może kiedyś zrobię sobie drugiego.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomysł z taśmą klejąca do zbierania pozostałości po szlifowaniu. To się elektryzuje i trzyma się tak, że na mokro szmatką nie chce schodzić. Co do skrzydeł do poradziłem sobie. Okazuje sie, że skrzydło blokowało się na tym węglowej tkaninie od spodu skrzydła. Podpilowalem kadłub, pasek węglowy wchodzi do środka i jest już równiutko. Popełniłem trochę błędów przy wykonaniu modelu. Może kiedyś zrobię sobie drugiego.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Nie przejmuj się, zawsze tak jest że po skończonej robocie dochodzi się do wniosków że można to było zrobić lepiej, gdy tego uczucia nie ma, to trzeba się martwić.

Ja też przy nim popełniłem sporo błędów, następny będzie lepszy.

 

Podeślij jakieś fotki czy filmik z oblotu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po oklejeniu skrzydeł taśmą masa całości wzrosła z 105g na 120g:-( Widziałem, że gdzieś w wątku pisałeś , że na tyle szacujesz masę taśmy. W moim przypadku trafiłeś w dziesiątkę.

 

Kolejne pytania:

Czy model dobrze Co się wyważył i latał na tych 60mm? Gdzie w instrukcji jest napisane by potraktować/impregnować natarcie steru kierunku i wysokości CA? Czy dociążałeś skrzydło po przeciwnej stronie kółka?

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po oklejeniu skrzydeł taśmą masa całości wzrosła z 105g na 120g:-( Widziałem, że gdzieś w wątku pisałeś , że na tyle szacujesz masę taśmy. W moim przypadku trafiłeś w dziesiątkę.

 

Kolejne pytania:

Czy model dobrze Co się wyważył i latał na tych 60mm? Gdzie w instrukcji jest napisane by potraktować/impregnować natarcie steru kierunku i wysokości CA? Czy dociążałeś skrzydło po przeciwnej stronie kółka?

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Wyważałem wg instrukcji na 60-65mm, model lata poprawnie choć nie wlatałem się w niego za bardzo (oddałem koledze). Jak model będzie się wyważał zależy od wielu czynników, mówi się że gram za dużo na ogonie to trzy gramy na dziobie. Mi dobrze się wyważył z 20 gramowym pakietem, nie wiem ile waży Twój pakiet oraz gdzie i jaki masz odbiornik.

 

Jeśli chodzi o potraktowanie klejem CA stateczników to zrobiłem to dzięki temu filmowi. To film z budowy MiniVick przez projektanta zestawu, na jego koncie znajdziesz chyba 5 filmów z całej budowy.

 

Czy wyważać skrzydło poprzecznie jest zależne o tego czy faktycznie leci Ci na stronę z kołkiem. Ja celowo zrobiłem ozdobne pasy właśnie po przeciwnej stronie kołka by nie było potrzeby za dużego doważania - i trafiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie zakresy powierzchni sterowych ustawiłeś?

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Zaskoczyłeś mnie tym pytaniem, nie mierzyłem zakresów. Raczej standardowo jak w innych samolotach na aparaturze ustawiłem low i Hi rates na 70/100 i 40% expo. Latam głównie na Low rates.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o wychylenie powierzchni sterowych tzn. ile stopni góra i dół wychyla się ster wysokości i lewo,prawo kierunku.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

To musiał bym Ci to zmierzyć a nie wiem czy zdołam spotkać się z właścicielem BigVick-a przed moim urlopem.

Wydaje mi się że to sprawa dość indywidualna. Ustaw na aparaturze Dual rates i bardziej doświadczalnie dojdziesz jakie ustawienia są dla Ciebie najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złożyłem model. Całość waży 124g. Muszę dorzucić jakieś 4-5 gramów balastu na dziób, zeby wyważyć model. Docelowo zastosuje cięższy pakiet. Chciałem dojść do 120g, ale się nie udało.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złożyłem model. Całość waży 124g. Muszę dorzucić jakieś 4-5 gramów balastu na dziób, zeby wyważyć model. Docelowo zastosuje cięższy pakiet. Chciałem dojść do 120g, ale się nie udało.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

No to waga super, gratuluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblatałem dzisiaj Vicka. W sumie spędziłem 1,5 h na lotnisku z modelem. Pakiet rozładowany lekko poniżej 3.9V. Dwa pakiety i w zasadzie pół dnia na lotnisku. Najdłuższy lot to około 30 sekund. Średnio pewnie kilkanaście sekund w powietrzu. Model wyszedl mi prosto tzn. obyło się bez trymowania.

 

Na lotnisku miałem dziwne zachowanie modelu. Po jednym krecie serwo wysokości zablokowało się na maksalnym położeniu. Nie reagowało na drążek. Po wyjęciu bateria poruszaniu serwem zaczęło działać. Na ziemi miałem jeszcze taki objaw że z neutrum przesuwało się na skrajne położenie i w nim zostawało. Myślicie że padło? Nie chce ryzykować i wymienię je.

 

Mam pytanie co do ustawienia modelu i techniki rzutu. Wiem, że trzeba rzucać poziomo w kierunku horyzontu czy macie ustawione fazy lotu i np. w fazie rzutu macie trochę podciągnięta wysokość?

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwo wymontowałem i zbadałem. Okazuje sie, że pracuje normalnie. Kiedy je przytrzymam w palcem w czasie ruchu zaczyna szaleć tzn. skacze do skrajnych pozycji itp. Muszę je wymienić koniecznie.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.