modelmaniak Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Jako podstawowego oleju do paliwa używam produktu firmy Fuchs Silkolene: Castorene R40S oraz czasem R50S... Jest to mieszanka olejów rycynowego i estrów syntetycznych do specjalistycznych zastosowań w wyścigach. Syntetyczne estry mają za zadanie poprawić naturalną, wysoką wytrzymałość filmu smarnego i odporność na zatarcie oleju rycynowego. Inhibitory pozyskane z technologii wykorzystywanej w lotniczych silnikach turbinowych, dają stabilność i odporność na utlenianie, daleko wyprzedzające konwencjonalne oleje na bazie oleju rycynowego. Praktyczne korzyści polegają na ograniczeniu zagęszczania się oleju podczas pracy, jak również tworzeniu laków nawet w wysoko-temperaturowych silnikach, pozwalając na używanie oleju w dłuższym czasie, niż ma to miejsce w przypadku typowego oleju rycynowego. Typowe parametry techniczne: R40S Lepkość kinematyczna w 100oC: 14.36 Lepkość kinematyczna w 40oC: 148.36 Indeks lepkości: 94 Gęstość właściwa w 20oC: 0.879 Punkt płynięcia w oC:-24 SAE: 40 Punkt zapłonu w oC: 200 Jako oleju syntetycznego używam wyłącznie oleje AEROSYNTH2 i Competition również firmy Fuchs. AeroSynth Competition to syntetyczny olej lekkiego biegu z dodatkami o działaniu antykorozyjnym których nie zawierają tego typu oleje innych producentów. Powstał na wypróbowanej recepturze wraz z dodatkami, które zmniejszają tarcie wewnętrzne współpracujących powierzchni w silniku. Wynikiem tego jest dużo większa prędkość obrotowa, w porównaniu z paliwami, które zawierają zwykły olej rycynowy. Olej ten charakteryzuje się również silnym działaniem chemicznym, zabezpieczając przed korozją oraz dodatkowo poprzez wysoką zawartość dodatków zmniejsza tarcie. Bardzo ważną kwestią jest fakt żeAeroSynth Competition stosuję wyłącznie dla silników już po kilkudziesięciu godzinach pracy - stosować wg reguły: od 20 godzin pracy Typowe dane: AS Competition Indeks lepkości: 136 Gęstość właściwa w 20oC:0.688 Punkt płynięcia w oC: -48 Punkt zapłonu w oC: 285 Innym olejem jest: AEROSYNTH2: Doskonały syntetyczny olej z chemicznymi dodatkami antykorozyjnymi. Jak wiadomo metanol przejmuje funkcje łączenia i oddzielenia oleju. W momencie kontaktu z gorącymi częściami silnika, metanol odparowuje, przechodzi w zdolny do zapłonu stan skupienia i pozostawia na powierzchni olejowy film smarny. Nie wszystkie oleje łączą się w ten sposób z metanolem. Zalety oleju AeroSynth 2: - zapobiega zażywiczeniu się i zanieczyszczeniu nagarem powierzchni silnika. - zapobiega korozji, także przy stosowaniu zwiększających wydajność dodatków. - zawiera dodatki zapobiegające ścieraniu i gwarantuje długą żywotność silnika - posiada bardzo dobrą charakterystykę temperaturowo-lepkościową i poprzez zmniejszenie tarcia następuje wzrost wydajności. - zawiera inhibitory zapobiegające oksydacji, które poprawiają stabilność termiczną i zapewnia smarowanie także w bardzo wysokich temperaturach. Typowe parametry techniczne AeroSynth 2 Indeks lepkości: 129 Gęstość właściwa w 20oC: 0.769 Punkt płynięcia w oC:-40 Punkt zapłonu w oC: 223 Jako ciekawostkę podam fakt że firma Graupner do produkcji swoich paliw TITAN stosuje właśnie oleje FUCHS AEROSYNTH... Oczywiście można stosować mieszanki tych olejów syntetycznych z olejami Castorene... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Proporcje 80/20 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 8 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Proporcje 80/20 ? Jak zadasz to pytanie w bardziej cywilizowany sposób to chętnie Ci odpowiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Widać modelmaniak potrafił jednak ściągnąć specyfikacje Fuchs`a!! Nie potrafił jednak do nie dawna odszukać specyfikacji paliw choćby Model Technics czy oleju Klotz!! Brawo!! Ja jestem pod wrażeniem!! Bardzo duże i oczywiste postępy!! Człowieku co to za tytuł "Moje Magiczne Paliwa..."? Przecież wypisałeś tu specyfikacje olei a nie sposoby ich mieszania oraz zalet takich rozwiązań? Skąd wiesz że te oleje są najlepsze skoro nie znasz specyfikacji innych olei? Wypróbowałeś inne, porównywałeś? A może teraz my wszyscy nic nie wiedzący musimy się prosić abyś uchylił rąbek Twej tajemnicy? Abyś wiedział że to i ja jestem tym niewiedzącym i uwierz że do tej pory to jedynie mnie rozśmieszasz... chwalić się choćby wiedzą każdy potrafi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kostek Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Olo i Przemek , mam dla was propozycje .Umowmy sie w Kutnie .To jest mniej wiecej w polowie drogi pomiedzy wami.Obok jest ladna laka. Pojdziecie , dacie sobie po razie.Potem pojdziemy do mnie , ja postawie flaszke na zgode .Recze wam ze to zakonczy spory pomiedzy wami. Edit Marcina tez chyba zaprosimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pleses Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 ... chwalić się choćby wiedzą każdy potrafi. Dobra, jakoze ja jestem człowiek praktyczny - zróbmy test. Przez 2 tygodnie nikt z nas nie pochwali się jakąkolwiek wiedzą. Zobaczymy jakie tematy beda na forum :-) Marcin, zastanowiłes sie co napisałeś, czy nie lubisz Modelmaniaka i dowaliłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Ja jakoś zauważyłem iż bardzo często posiada On dość "swoiste" zdanie na temat pewnych rzeczy co oczywiście nie jest czymś złym a wręcz przeciwnie. Powiem wprost! Teraz chciałbym się od Niego czegoś nauczyć, wiedzieć dlaczego paliwa kupowane w sklepach są towarem nie godnym zaufania. Niestety ale taki fakt Modelmaniak przedstawił w jednym z innych tematów. I nie tylko ja ale i inni chcieli to wiedzieć a jakby nie patrzeć sprawa tyczy się i mnie bo jestem użytkownikiem paliw sklepowych. Powstał nowy temat za co Modelmaniakowi podziękować można iż raczył w nim wyjaśnić dlaczego problem istnieje jednak jak mogłem do tej pory się przekonać to wypis specyfikacji olei przez Niego używanych. Mam nadzieję że to nie koniec i Modelmaniak poprowadzi temat. Rację muszę przyznać iż moja wypowiedź w tym temacie jest "tonowo" nieodpowiednia co dobitnym dowodem na to jest rozpętanie się dyskusji w ogóle nie traktującej tematu za co Modelmaniaka mogę jedynie przeprosić bo przecież wrogiem On moim nie jest i mam nadzieję nigdy nie będzie P.S. Pleses - chwalić się wiedzą (wiem ale nie powiem) a przekazanie tej wiedzy (wiem i powiem) - to moim zdaniem dwie odrębne sprawy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Wszystko Przemku fajnie tylko specyfikacje to i ja umiem znaleźć Bardziej interesuje kiedy jaki i dlaczego oraz w jakim stosunku :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Olo i Przemek , mam dla was propozycje .Umowmy sie w Kutnie .To jest mniej wiecej w polowie drogi pomiedzy wami.Obok jest ladna laka. Pojdziecie , dacie sobie po razie.Potem pojdziemy do mnie , ja postawie flaszke na zgode .Recze wam ze to zakonczy spory pomiedzy wami. Edit Marcina tez chyba zaprosimy. Kostek to bardzo ciekawa i kusząca propozycja tym bardziej chyba dla mnie bo jestem trochę nieucywilizowany A tak na poważnie to myślę że jednak dojdziemy z Modelmaniakiem do porozumienia i będziemy się nawzajem tolerować albo w ostateczności unikać na forum. Przy okazji witam Cię na PFM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Kostek to moze i ja się wkręce ?? mam około 80km to prawie jak na miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Jak bedziecie sie umawiali to moze i ja jakos dojade? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kostek Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Zapraszam. Juz jestesmy umowieni , na Zarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 9 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 dlaczego paliwa kupowane w sklepach są towarem nie godnym zaufania. Moim zdaniem dlatego że nigdy nie wiadomo ile tak na prawdę jest tam oleju i jakiego, jakiej czystości metanolu użyto, ile jest w nim nitrometanu i jakiej czystości... Wszystko Przemku fajnie tylko specyfikacje to i ja umiem znaleźć To bądź tak dobry i poszukaj specyfikacji oleju Klotz i EDL... podając takie parametry jak ja w przypadku Fuchsa... Bardziej interesuje kiedy jaki i dlaczego oraz w jakim stosunku castorene 40 - mój podstawowy olej do modeli rekreacyjnych i do docierania nowych silników 2T oraz 4T. - min zawartość to 15% - docieranie 20% - normalna eksploatacja 16-20% Do docierania stosuję max 1%dodatku MoS2-PULVER F produkowanego przez firmę Fuchs lubritech. MoS2-PULVER F jest gatunkiem czystego sproszkowanego dwusiarczku molibdenu, otrzymanego z naturalnego molibdenitu. Wyróżnia się niskim tarciem w warunkach wysokich obciążeń Jest bardzo odporny chemicznie Odznacza się bardzo szerokim zakresem temperatur pracy Ma wysokie powinowactwo do metalu Poprawia własności ślizgowe Nie zawiera substancji ściernych. Dodaję go do paliwa w celu niedopuszczenia do przerwania warstw granicznych oraz uniemożliwienia wystąpienia tarcia półpłynnego i suchego. Wystepowanie tego typu zjawisk jest powszechne w procesie docierania silnika... MOS2 podczas pracy silnika wciera się we wszelkie nierówności obróbkowe oraz co najistotniesze w rysy po honowaniu cylindra. Dzieki temu przedłużam żywotność silnika oraz w niewielkim stopniu jego osiągi. Aerosynth2 - olej który stosuję do silników 2T i 4T już dotartych. Stosuję go kiedy zależy mi na zwiększeniu osiągów silnika lub kiedy silnik nie posiada dostatecznego chłodzenia np. wąska zabudowana maska silnika. - min zawartość to 12% - docieranie - nie polecam - normalna eksploatacja 14-17% Aerosynth Competition- do silników po min 20h pracy!!!!! - min zawartość to 8% - normalna eksploatacja 10-13% Metanol o czystości CD kupuję w POCH'u... Podane % zawartości olejów są wynikiem moich prób i doświadczeń oraz sugestii producenta olejów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 witam a tak z ciekawości ,przemek ile paliwa w sezonie zużywasz ,Ja uważam że ilość paliwa potrzebnego decyduje (pieniądze) o potrzebie samodzielnego mieszania paliwa i ilość przekłada się na doświadczenie ,myślę że się ze mną zgodzisz pozdrawiam marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 23 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 przemek ile paliwa w sezonie zużywasz Różnie to z tym bywa... W zeszłym roku mało latałem... ale jest to ok 3-4 l tygodniowo... To dużo czy mało? :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 W zeszłym roku mało latałem... ale jest to ok 3-4 l tygodniowo...To dużo czy mało? :?: Zapewne zależy jakich używasz silników Mój największy silnik ma aż 6,5ccm latam (hehhe) przeważnie w soboty, w niedziele i sporadycznie w tygodniu. Nie mierzyłem nigdy wypalonego paliwa. Jedynie teraz policzyłem puste bańki i wychodzi że wypaliło się ok 22,5l (wypalone paliwo przez wszystkie silniki) od czerwca do listopada. (od grudnia latam na nowej jeszcze nie skończonej bańce i bardzo sporadycznie) i wychodzi średnie spalanie ok 0,9L tygodniowo w tym okresie! Wynik nie powalający lecz w tym okresie nie wszystkie tygodnie były lotne 0,9L to zaledwie 3,5 tankowań modelu 6,5ccm liczba minimalna przy wyjeździe ale tylko tyle baniek się doliczyłem a myślałem że było więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 tak naprawdę to też teraz z różnych względów mało zużywam paliwa ale na jedno tankowanie zużywam 2,5l paliwa x 2 lub 3 starty na jednych zawodach + pływanie w domu tj. treningi regulacja i takie tam różne a onegdaj jeszcze pływał syn ale on tankował tylko 1,5 l na raz itd.pozdrawiam marek ż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Mam silnik 4t Saito 100 i zastanawiam się jaki byłby najlepszy do niego olej syntetyczny dostępny w Riku (bo mam blisko). Paliwo mieszam sam w takiej proporcji 20 olej 10-15nitro reszta metanol. Głównie chodzi mi o żywotność i czystośc: brak laków i jak najmniej nagaru Mam do wyboru 3: http://riku.com.pl/produkty/KLOTZ_REG_TECH_2_5L,183.html http://riku.com.pl/produkty/KLOTZ_SUPER_TECH_2_5L,2451.html http://riku.com.pl/produkty/E_D_L_OLEJ_SYNTETYCZNY_2_5,180.html Czym się różnią oleje klotz miedzy sobą bo są aż 2 rodzaje. Czy do paliwa na bazie oleju EDL mozna dodać rycyny ?? np 3% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Modelmaniak: Gdybyś miał wybierać najlepszy olej do Saito 100 to jaki to by był ?? Castorene R40S czy Aerosynth 3, oba są w podobnych cenach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 8 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 Castorene R40S - do docierania. Aerosynth 3 - do latania po dotarciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.