Skocz do zawartości

Metalowy snap + metalowa dźwignia = zakłócenia ???


Boogie

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poniższe zdjęcia w temacie: Pilatus Porter 2.5 - pierwsza holówka sprowokowały gorącą dyskusję, którą wydzielam jako osobny, ciekawy wątek.

Kontynuujcie ją proszę, ale bez zbędnych emocji. Ładziak :-)

 

DSCF2191.JPG

DSCF2192.JPG

 

__________________________________________

 

 

 

Nie boisz sie o polaczenie metal metal- czyli dzwignia aluminiowa i snap metalowy? Moze to generowac jakies zaklocenia.

Poza tym sklanialbym sie do tych czarnych dzwigni do serw- sa zdecydowanie sztywniejsze.

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Czarne orczyki nie są dostępne do HS 475 HB - musze poszukać i kupić indywidualnie.

 

Metal o metal - koncowka dzwigni, tam gdzie wchodzi snap, jest oblozona z jednej strony plastikiem. Co sugerujesz? Dać plastikowe snapy? :wink:

Opublikowano

czepiacie się, jeszcze nie słyszałem żeby fabryczna dźwigienka na fabrycznym serwie się rozsypała, a i dźwigienka lotki wygląda na wzbudzającą zaufanie. Zresztą te czerwone dźwigienki Hiteca są w zadsadzie do śmigłowców, do napędów pull-pull, gdzie siły są znacznie większe.

Opublikowano
Nie boisz sie o polaczenie metal metal- czyli dzwignia aluminiowa i snap metalowy? Moze to generowac jakies zaklocenia.

 

Chyba przesadzasz. Niby w jaki sposób snap ma generować zakłócenia?

Opublikowano
Czyli snapy plastikowe i do tego loctite niebieski na gwinty?

Plastikowe snapy nie beda za slabe?

 

Nie nie - pisałem o Loctite w powyższym przypadku z metalowymi snapami.

 

Mam niemalże identyczne rozwiązanie w moim Pawnee z ZG62cm i jest ok - a uwierz mi - trzęsie...

Opublikowano
A skutek tarcia metal-metal

 

Taaaa, a jak już snap wygeneruje zakłócenia to połączy się z radziecką stacją kosmiczną ;-)

 

Kolejna spiskowa teoria dziejów ;-)

Opublikowano

Uwaga na silniki, tłok pociera o tuleję, tworzą się zakłócenia! :lol:

na Twoim miejscu Marcin zastosował bym snapy plastikowe, lepiej przenoszą drgania od metalowych :) Mówię tutaj o tych dużych snapach plastikowych z metalowym bolcem

Opublikowano
A skutek tarcia metal-metal

 

Taaaa, a jak już snap wygeneruje zakłócenia to połączy się z radziecką stacją kosmiczną ;-)

 

Kolejna spiskowa teoria dziejów ;-)

 

Przez takie teksty jak twoje, odechciewa mi się nawet pisać tu. nie chce mi się podawać prostego sposobu na sprawdzenie tego, życie kiedyś cię nauczy rozglebisz kilka modeli i powiesz że ktoś ci przez CB zakłócał, ale przecież to twój model :D

 

Róbta Co Chceta :D szkoda mego czasu :]

Opublikowano

panowie, więcej luzu. Już Wojciechowski w swoich książkach pisał, że tarcie metal-metal przy okazji silnych drgań od silnika prowadzić może do mikroiskrzeń, które jak wiadomo są źródłem fal radiowych najprzeróżniejszej częstotliwości (vide- pierwsze doświadczenia Marconiego). Jednak były to lata 70te, aparatury AM (łezka się w oku kręci), współczesne PCM z podwójną przemianą czy tym bardziej kodowane 2,4GHz raczej nie powinny mieć problemu z takimi zakłoceniami, zwłaszcza że są to moce rzędu mikrowatów. Ale jakiś tani odbiornik zwykła FM to może i faktycznie mu by zaszkodziło (chociaż to akurat trudno sprawdzić, bo te tanie odbiorniki łapią mnóstwo zakłóceń- sprawdzone, nawet w szybowcach)

Rozwiązanie Pilatusa wydaje mi się bardzo ładne, a już jeśli jest tulejka między orczykiem a snapem no to rewelka, nic bym nie zmieniał. Zresztą Pialatus ma być do latania a nie 3D akrobacji, sił na sterach nie będzie mial po 15 kilo

pzdr

Opublikowano

Wg mnie podejrzewanie snapa o wprowadzanie zakłóceń jest totalną bzdurą. Zakłócenia może wprowadzać np. silnik szczotkowy, który jest w każdym serwie. I są to emisje fal, które można udowodnić bardzo łatwo. A jednak jakoś modele z serwami latają. Jak już jestem przy serwach: a co z serwami, które mają metalowe zębatki? Trą o siebie, a jednak nie powodują utraty zasięgu aparatury.

 

Przez takie teksty jak twoje, odechciewa mi się nawet pisać tu.

 

Jak masz pisać o zakłócającym snapie to może najpierw się zastanów.

Opublikowano

Ta tuleja jest tu chyba nie dla jaj. Metalowy bolec snapu nie dotyka metalowej dzwigni. On wchodzi w plastikowy element umieszczony w otworze na bolec tego snapu. Tak wiec nie spodziewam sie tarcia metalu o metal.

Jedynie bokiem, ale i tu marne szanse. Zrobie makro fote to wrzuce.

Opublikowano
Wg mnie podejrzewanie snapa o wprowadzanie zakłóceń jest totalną bzdurą

I tu się moim zdaniem mylisz; od czasów Wojciechowskiego chyba jednak nic się nie zmieniło.

Po zagranicznemu: http://newsgroups.derkeiler.com/Archive/Rec/rec.models.rc.air/2005-08/msg00775.html

Po polsku: http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=6482&highlight=metal+metal

Być może to nadmiar ostrożności, ale musi być coś na rzeczy, skoro się o tym wspomina.

Opublikowano

Niech ktoś udowodni, że mała aluminiowa blaszka, pocierając o drugą, małą aluminiową blaszkę, nawet przy dużych wibracjach, powoduje zakłócenia odbiornika. To jest dyskusja o snapach na lotkach, a nie o łączeniu obudowy silnika poprzez obrotowy przegub z innymi metalowymi elementami - tu mogą być różnice potencjałów i generowanie się ładunku elektrycznego wynikające z tarcia o siebie różnych materiałów. Ale w samym snapie? I to jeszcze takie, które zakłócą pracę odbiornika? Nie wierzę.

 

Poza tym czy przypadkiem dielektryk, którym może być np. plastikowa dźwignia, nie może gromadzić bardziej szkodliwych ładunków powierzchniowych niż metal?

 

Edit:

Mała poprawka tekstu

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.