Boogie Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Poniższe zdjęcia w temacie: Pilatus Porter 2.5 - pierwsza holówka sprowokowały gorącą dyskusję, którą wydzielam jako osobny, ciekawy wątek. Kontynuujcie ją proszę, ale bez zbędnych emocji. Ładziak :-) __________________________________________ Nie boisz sie o polaczenie metal metal- czyli dzwignia aluminiowa i snap metalowy? Moze to generowac jakies zaklocenia. Poza tym sklanialbym sie do tych czarnych dzwigni do serw- sa zdecydowanie sztywniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Czarne orczyki nie są dostępne do HS 475 HB - musze poszukać i kupić indywidualnie. Metal o metal - koncowka dzwigni, tam gdzie wchodzi snap, jest oblozona z jednej strony plastikiem. Co sugerujesz? Dać plastikowe snapy? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krall Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Dać plastikowe snapy? :wink: Koniecznie użyj jeszcze blue loctite na gwincie popychacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Czyli snapy plastikowe i do tego loctite niebieski na gwinty? Plastikowe snapy nie beda za slabe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 czepiacie się, jeszcze nie słyszałem żeby fabryczna dźwigienka na fabrycznym serwie się rozsypała, a i dźwigienka lotki wygląda na wzbudzającą zaufanie. Zresztą te czerwone dźwigienki Hiteca są w zadsadzie do śmigłowców, do napędów pull-pull, gdzie siły są znacznie większe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Czerwone orczyki zostaja. Natomiast nie wiem co mam z tymi snapami zrobic. plastikowe nie beda generowac zaklocen, ale czy nie beda za slabe :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Może wymień na snapy kulowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Nie boisz sie o polaczenie metal metal- czyli dzwignia aluminiowa i snap metalowy? Moze to generowac jakies zaklocenia. Chyba przesadzasz. Niby w jaki sposób snap ma generować zakłócenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krall Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Czyli snapy plastikowe i do tego loctite niebieski na gwinty?Plastikowe snapy nie beda za slabe? Nie nie - pisałem o Loctite w powyższym przypadku z metalowymi snapami. Mam niemalże identyczne rozwiązanie w moim Pawnee z ZG62cm i jest ok - a uwierz mi - trzęsie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Niby w jaki sposób snap ma generować zakłócenia? A skutek tarcia metal-metal Ja bym zastosował jednak snapy kulowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 A skutek tarcia metal-metal Taaaa, a jak już snap wygeneruje zakłócenia to połączy się z radziecką stacją kosmiczną ;-) Kolejna spiskowa teoria dziejów ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Uwaga na silniki, tłok pociera o tuleję, tworzą się zakłócenia! na Twoim miejscu Marcin zastosował bym snapy plastikowe, lepiej przenoszą drgania od metalowych Mówię tutaj o tych dużych snapach plastikowych z metalowym bolcem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 A skutek tarcia metal-metal Taaaa, a jak już snap wygeneruje zakłócenia to połączy się z radziecką stacją kosmiczną ;-) Kolejna spiskowa teoria dziejów ;-) Przez takie teksty jak twoje, odechciewa mi się nawet pisać tu. nie chce mi się podawać prostego sposobu na sprawdzenie tego, życie kiedyś cię nauczy rozglebisz kilka modeli i powiesz że ktoś ci przez CB zakłócał, ale przecież to twój model Róbta Co Chceta szkoda mego czasu :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 panowie, więcej luzu. Już Wojciechowski w swoich książkach pisał, że tarcie metal-metal przy okazji silnych drgań od silnika prowadzić może do mikroiskrzeń, które jak wiadomo są źródłem fal radiowych najprzeróżniejszej częstotliwości (vide- pierwsze doświadczenia Marconiego). Jednak były to lata 70te, aparatury AM (łezka się w oku kręci), współczesne PCM z podwójną przemianą czy tym bardziej kodowane 2,4GHz raczej nie powinny mieć problemu z takimi zakłoceniami, zwłaszcza że są to moce rzędu mikrowatów. Ale jakiś tani odbiornik zwykła FM to może i faktycznie mu by zaszkodziło (chociaż to akurat trudno sprawdzić, bo te tanie odbiorniki łapią mnóstwo zakłóceń- sprawdzone, nawet w szybowcach) Rozwiązanie Pilatusa wydaje mi się bardzo ładne, a już jeśli jest tulejka między orczykiem a snapem no to rewelka, nic bym nie zmieniał. Zresztą Pialatus ma być do latania a nie 3D akrobacji, sił na sterach nie będzie mial po 15 kilo pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Wg mnie podejrzewanie snapa o wprowadzanie zakłóceń jest totalną bzdurą. Zakłócenia może wprowadzać np. silnik szczotkowy, który jest w każdym serwie. I są to emisje fal, które można udowodnić bardzo łatwo. A jednak jakoś modele z serwami latają. Jak już jestem przy serwach: a co z serwami, które mają metalowe zębatki? Trą o siebie, a jednak nie powodują utraty zasięgu aparatury. Przez takie teksty jak twoje, odechciewa mi się nawet pisać tu. Jak masz pisać o zakłócającym snapie to może najpierw się zastanów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Ta tuleja jest tu chyba nie dla jaj. Metalowy bolec snapu nie dotyka metalowej dzwigni. On wchodzi w plastikowy element umieszczony w otworze na bolec tego snapu. Tak wiec nie spodziewam sie tarcia metalu o metal. Jedynie bokiem, ale i tu marne szanse. Zrobie makro fote to wrzuce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jogurt Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Marcin nie słuchaj tych głupot z metalowymi snapami, widzę że ktoś tu powinien wrócić do szkoły na lekcje fizyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Wg mnie podejrzewanie snapa o wprowadzanie zakłóceń jest totalną bzdurą I tu się moim zdaniem mylisz; od czasów Wojciechowskiego chyba jednak nic się nie zmieniło. Po zagranicznemu: http://newsgroups.derkeiler.com/Archive/Rec/rec.models.rc.air/2005-08/msg00775.html Po polsku: http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=6482&highlight=metal+metal Być może to nadmiar ostrożności, ale musi być coś na rzeczy, skoro się o tym wspomina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Hubert, skoro tarcie metal-metal stanowi problem, to jak pogodzić się z metalowymi przekładniami w serwomechanizmach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Niech ktoś udowodni, że mała aluminiowa blaszka, pocierając o drugą, małą aluminiową blaszkę, nawet przy dużych wibracjach, powoduje zakłócenia odbiornika. To jest dyskusja o snapach na lotkach, a nie o łączeniu obudowy silnika poprzez obrotowy przegub z innymi metalowymi elementami - tu mogą być różnice potencjałów i generowanie się ładunku elektrycznego wynikające z tarcia o siebie różnych materiałów. Ale w samym snapie? I to jeszcze takie, które zakłócą pracę odbiornika? Nie wierzę. Poza tym czy przypadkiem dielektryk, którym może być np. plastikowa dźwignia, nie może gromadzić bardziej szkodliwych ładunków powierzchniowych niż metal? Edit: Mała poprawka tekstu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.