Skocz do zawartości

Dynamic 400


Kretobójca

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po wgłębieniu się w przepisy zawodów F5D, zmieniłem tytuł tematu z F5D na Dynamic 400.

Mimo wszystko dalej oscylujemy wokół modelu wyścigowego.

Poczytałem trochę wątków na rcgroups i mam kilka pomysłów na temat zamontowania serw.

Serwo wysokości będzie jednak mocowane pionowo, ponieważ wydaje mi się, że w kadłubie nie bardzo jest miejsce na mocowanie leżące.

Czy dźwignie lotek mogę maksymalnie zbliżyć do kadłuba, tak jak to jest zrobione w MICRONIE Motyla z wątku http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=539 ?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Ja także mam dynamica, odświeżam nieco temat, podziele się uwagami swoimi.

Pierwsze co zostało zrobione to wzmocnienie dna kadłuba i burt pod skrzydłami tkaniną kevlarową 160g. Śruby skrzydeł wkręcam w metalowe tulejki w moletą, które wkleiłem w kadłub. Zastosowałem 2 serwa 1xhs85mg i 1xhs 81Mg. Napęd lotek realizowany jest ześrodka skrzydła jednym serwem, oryginalny pancerzyk wkleiłem a drut zmieniłem na 0,7 ( oryginalnie był 0,8) To samo na ster wysokości. Napędy chodzą płynnie i lekko. Serwo w skrzydło wkleiłem na silikon, w kadłubie mocowane jest na sklejkowej półce, stoi pionowo. Napęd stanowi silnik Ray 2200kv i lipol 3S 2200. Model do lotu waży 550g, ciągnie go smigło graupner speed prop 4,7x4,7 lub takich wymiarów APC ( graupnera jest lepsze) Model lata bardzo poprawnie ( po 3 latach nielatania poleciałem bez mniejszych problemów, jednak staz w lataniu miałem już spory) jest szybki i zwrotny, prędkość na " oko oscyluje w granicach 150-160km/h. niedługo model poleci na 4S lijon 1300 ( lipole 4S się nie mieszczą) Wtedy dopiero pokaże pazury :evil: Reasumując zestaw wymaga nieco przeróbek i pomęczenia się z lotkami, kąt zaklinowania korzystny jest na 0 stopni. Najwiekszą bolączką jest uzyskanie różnicowości lotek na fabrycznych dzwigienkach, rzeba je nieco przrobić.

pozdrawiam Michał

Opublikowano

No serwa to żeś przewymiarował :shock:

U mnie w skrzydłach są 8mm GWSy i HS-55 na wysokości. Przy tych wychyleniach więcej niż wystarczające, muszą tylko precyzyjnie centrować. Płat mocuję identycznie jak ty.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Miałem Dynamica 400 z silnikiem Mega 16/15/2 i akumulatorem 3s 2200 20C. Z APC 4.1x4.1 impulsy silnikowe trwały 3-4 sekundy od granicy widoczności do granicy widoczności. To naprawdę szybki model ale nieco za mały... Średnia przyjemność. Kilka miesięcy temu straciłem go na lini wysokiego napięcia - rozmiar praktycznie uniemozliwił mi ocenę odległości. A prędkość? Powyżej 200 ale niewiele.

Opublikowano

Niedawno oblatałem Mikrona autorstwa L. Kwarcinskiego . Model ładny estetyczny, w miare solidny ale na pierwszy rzut oka mało pylonowaty, model "zapuściłem" eksperymentalnie na 4 celach Lijon 1300 30C, jako , że upchanie 4 S lipo nie wchodzi tam w gre to lijony sie da a napięcie to samo. Silnik na próbe najtańszy czyli Ray, smigło graupner 4,7x4,7 lub APC . Szczerze patrząc na model nie spodziewałem się cudów prędkościowych w porównaniu do bardziej rasowego dynamica , nie spodziewałem się tez ,że ten model na tym napędzie to taki wariat, prędkośc jest ok choć to nie pylon ale wznoszenie na takim napędzie jest rakietowe, pionowe to mało powiedziane, model osiąga pułap 150 metrów w czasie około 4 sekund. akrobacja tym to czysta frajda bo nadmiar mocy pozwala na szaleństwo. Model lata poprawnie i pewnie. Napęd grzeje sie bardzo, silnik po 4 minutowym locie ma temperature w granicach 86 stopni, widac , że 4s to juz granica na taki motorek. w kolejce czeka Mega nieco mniej rasowa niz ta opisywana przez poprzednika w poście powyżej, 1615/3 i 3 cele lijon. reasumując, model ładny fajny , szybki i zwinny ale pewniej lata się dynamikiem, patent z kołkiem w natarciu to najwieksze zło tego modelu, jakość powierzchni skrzydeł i stateczników powala na kolana. Szkoda Tylko, że czas oczekiwania na zestaw jest tak długi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.